Ervaringen met Cathay Pacific

Afgelopen januari naar Sydney en in maart weer terug naar Amsterdam gevlogen.
De nieuwe stoelen bevallen goed. Voordeel is dat de stoel niet naar achter in de slaapstand gezet kan worden, maar de zitting van de stoel schuift naar voren. Zodoende heb je altijd dezelfde beenruimte en moet zeggen dat deze natuurlijk niet fantastisch is, maar zeker adequaat, ondanks mijn 2 meter.

Alle vluchten waren op tijd, door storm in Hong Kong een uur te laat vertrokken maar toch op tijd geland in Amsterdam.

Service goed, eten matig, entertainment prima. Keuze uit vele films, tv programma’s en ontzettend veel cd’s in alle genres.

Volgende keer weer Cathay Pacific !

1 like

leuke reactie!djw!!

Heb eenmaal met Cathay Pacific gevlogen naar Nieuw Zeeland plaatsen toch smal voor vluchten van ongeveer 11 uur, heb niet kunnen slapen op deze vluchten, het individuele tv scherm dood de verveling , wat wel ambetant is is als uw voorbuur zijn stoel naar beneden doet dan wordt ge praktisch geplet

Dit is niet meer het geval wat betreft de stoelen. Met het nieuwe stoel-design komt de stoel niet meer naar achteren. Zie mijn ervaring hierboven.

Ik heb via via gehoord dat in 2009 Cathey belangrijke vernieuwingen heeft
doorgevooerd voor wat betreft stoelen en service.

Harry >>>

Heb van Mumbai naar Hong-Kong mee gevlogen en van HK naar Jakarta. Deze twee vluchten waren perfect!

1 like

ik ben benieuwd hoe volgend jaar (mei) de vluchten verlopen naar Bali, deze keer met Malaysia Airlines
vooral ivm met m’n lengte (2.03m.)
maar dat laat ik nog wel weten!>>>

Hoi Fourfeet,

Ben met Malaysia Airlines twee keer naar Sydney gevlogen en heb bij de boeking aangegeven dat ik graag een exit-row wilde hebben, ook i.v.m. mijn lengte (2 mtr.). Daarop is een kopie van mijn paspoort naar MAS gefaxt door het reisbureau. Op alle vier sectoren van deze trip is dit toen goed geregeld en hadden we plaatsen bij de exit-row.

Succes,

Michael

1 like

Zijn er nog recentere ervaring met CP? Ik moet kiezen tussen KLM en CP voor een vlucht naar Hong Kong. Geen idee wat nu de beste keuze is. Heeft iemand een idee?

Hoeveel geduld heb je nog? 18 april vlieg ik met Cathay via HK naar Beijing, maar waarschijnlijk zal dat te laat zijn?

Ha wizard,
Bedankt voor de reactie en idd, ik zal op kortere termijn moeten beslissen vanwege de aanbiedingen die er nu zijn. Maar graag hoor ik alsnog of het bevallen is.

Vorig jaar gevlogen met Cathay Pacific. We waren niet echt enthousiast. We zaten helaas in het midden van het midden en 2 chinezen mensen ieder naast ons. Wat heel vervelend is, is dat de stoelen niet meer verstelbaar zijn. Op zich is het fijn dat de stoel voor je niet meer helemaal achteruit geklapt kan worden en jij niet meer uit je stoel kan komen, maar de nieuwe stoelen zitten nu heel erg hard en dat is op een lange vlucht niet prettig. Ik heb op een gegeven moment mijn deken maar als kussen gebruikt. Je kan alleen de binnenkant van je stoel een heel klein beetje verzetten. Als je lang bent heeft dat geen enkele zin want dan heb je nog minder beenruimte over. Je zit dus de hele vlucht eigenlijk rechtop in je stoel. De verzorging en zo is wel goed, maar op lange vluchten hoef ik deze vliegtuigmaatschappij niet meer.

In december gaan we weer naar de filipijnen ,dit word de 6de keer in 9 jaar dat we met cathay gaan,goedkoop en goede service. bagage is ook een voordeel daar wij nu al elke reis naar manila 30kg bagage en 10 kg handbagagemee mogen nemen. voor ons alleen maar cathay.

We zouden afgelopen vrijdag vliegen met Cathay, dit werd uiteindelijk maandag!
Sorry, technische storing werd er gezegd. 3 dagen Bali naar de knoppen.