Malaysia Airlines retourvlucht uitgevoerd door KLM?

MAS en KLM vliegen via Kuala Lumpur. Sit down and relax. Soms is meer dan de helft van de passagiers gestressed en dat ligt voor meer dan 90% niet aan vliegangst maar aan het vervelend gedrag, zoals het achteroverzetten van de stoelen, het vastpakken van de leuningen bij het opstaan, het idiote gedrag van passagiers die continue gymnastiekoefeningen doen tussen de stoelen of bij nooduitgangen en het rondlopen tijdens het gedimde licht van mensen die steeds op de tenen van mense4n trappen die lekker aan het relaxen zijn. Kort en goed, zo’n lange trip heeft altijd veel stress tot gevolg waarvan heel weinig vliegangst.
Let op je medepassagiers, ga je lekker ergeren en die 12 uur is in een mum van tijd voorbij…:dag:

Hi Cynthib, ik heb zelf ook lichte vliegangst maar zet mezelf er ook steeds overheen want wil nog veel van de wereld zien. Het is niet zo simpel als de meeste mensen denken van afleiding verzorgen en dergelijke. Mijn moeder heeft ook hele erge vliegangst hoewel ze stewardess is geweest (dit komt vaker voor dan je denkt!) en is er ook na de VALK cursus nog niet vanaf, maar gelukkig werkt de cursus ik geloof meer dan 80% van de mensen wel. De angst zal nooit helemaal weggaan, maar het is dan beheersbaar. Vaak helpt het bewustzijn ervan al en weten waar jouw angst uit voortkomt (verlies van controle, hoogtes, krappe ruimte etc) en duidelijke uitleg over hoe een vliegtuig vliegt, wat turbulentie is etc ook al om je wat zekerder te voelen.

Ik hoop in ieder geval dat de cursus voor jou gaat helpen en uiteraard kan een slaappilletje, aanwezigheid van eigen entertainmentsysteem etc geen kwaad indien je toch nog erg onrustig bent. Fijne vakantie alvast!

1 like

Dat is een goede tip haha :biggrin: