Wat zijn jullie vliegervaringen over KLM?

Elke week plaatsen we een peiling over luchtvaartmaatschappijen,vandaag bijten we de spits af met Nederlands trots de KLM

Wat zijn jullie vliegervaringen over KLM?

Hierboven kan je stemmen in de peiling,hieronder kan je het één en ander kwijt over deze luchtvaartmaatschappij !

http://ejbron.files.wordpress.com/2013/11/screenshot_510.png?w=640&h=198

Vluchten vertrekken goed op tijd, service en maaltijden aan boord zijn prima.Beenruimte is voldoende maar houdt niet over, bagage inchecken duurt veel te lang. Veel te weinig mensen aanwezig om alle passagiers snel af te handelen met name in Bangkok.

Prima maatschappij. Echter maar één keer mee gevlogen, dus ik baseer mijn mening op een eenmalige ervaring. Beenruimte was prima toen en alles verliep soepel.

Over de code-share met Air France ben ik alles behalve tevreden, maar zolang je in een KLM-vliegtuig zit is de kwaliteit prima. Ze vertrekken op tijd, eten aan boord is goed, tot nu toe gratis bagage (al gaat dat dit najaar veranderen op sommige trajecten) en een ruime keuze aan vluchttijden binnen Europa (meerdere vluchten per dag).

Vanwege de hogere prijs ben ik niet zo vaak intercontinentaal met hen gevlogen, al maak ik wel een gebruik van code-share vluchten met Thai Airways en Malaysian Airways. Ook dan is KLM prima, maar ik vind het Aziatische eten op de Thai en MAS vluchten net wat lekkerder :wink:

Ik reis met name intercontinentaal en kom dan eigenlijk zelden op KLM uit.

Hun prijsmechanisme op klm.com is echt soms van de zotte:

  • een enkele reis is even duur en soms zelfs veel duurder dan een retourtje, leg dat maar uit…
  • een vlucht met een tussenlanding in Parijs is vaak goedkoper dan een rechtstreeks vlucht, leg de logica daar maar van uit, met name kijkend naar het milieu…
  • een vlucht van Düsseldorf via Amsterdam naar bijv. Buenos Aires is goedkoper dan alleen het stuk Amsterdam - Buones Aires, leg de logica daar maar van uit, weer naar het milieu kijkend…
  • ik heb een keer gehad dat de prijs van de vlucht tijdens het boeken met 200 euro omhoog schoot, dan heb ik het echt gehad…
  • de prijsverschillen tussen reisdagen zijn soms enorm; een dagje later vertrekken is soms honderden euro’s duurder; het prijsoptimalisatiesysteem dat ze gebruiken slaat een beetje door, veel extremer dan bij andere maatschappijen.
  • 10 euro boekingskosten extra rekenen is niet van deze tijd…

Andere intercontinentale maatschappijen goochelen soms ook wel met hun tarieven, maar lang niet zo extreem als de KLM.

Op een paar punten na ben ik zeer tevreden over KLM. In de Economy is het soms letterlijk schouder aan schouder, knie tegen knie. Tien stoelen per rij (3/4/3) zou verboden moeten worden in een 747 en 777. Dit i.c.m. de toch al krappe beenruimte vind ik niet cool.

Code-share uitgevoerd door Alitalia of Air France is pure horror. Voelde me een aantal keren figurant in een B-film: achterstallig onderhoud, nonchalant cabinepersoneel en asociale passagiers. En dan laat ik me nog niet eens uit over de luchthavens van Parijs en Rome.

Wat dat betreft begrijp ik niet dat KLM met deze paupers in zee is gegaan, die doen echt af aan het niveau van KLM. Over partner Delta ben ik verder ook tevreden.

Vlieg niet vaak met KLM, te duur…ben erg te spreken over Emirates.
Maar vloog met Air France naar St. maarten in mei van dit jaar en dat viel me behoorlijk tegen, qua inflight entertainment, maaltijden en service…

Volgende maand non-stop naar Buenos Aires met KLM, ik put hoop uit bovenstaande en duim dat het beter is dan Air France…

Via Wereldwijzer app

Non stop naar Buenos Aires is prima, al 3x gedaan. Goede service, je mag de hele reis zelf lekkere dingetjes halen uit de keukentjes. Stewardessen zijn vriendelijk. Goed entertainment programma. Die bijna 13 uur vliegen zijn zo om hahaha!

Via Wereldwijzer app

Afgelopen zomer naar Hongkong was mijn eerste ervaring met KLM gehad en die was boven verwachting positief.
In en uitchecken verliep soepel, de beenruimte was voldoende, de stoel breedte iets minder, service aan boord was prima, maaltijden dito.
Voor herhaling vatbaar.

Een paar keer gevlogen met de KLM naar Kenia op Nairobi, voordeel directe vlucht in 8 tot 9 uur ben je van Amsterdam in Nairobi. Je mag 2 koffers van ieder 23kg mee nenem. Aardig personeel, goede service met eten en drinken. Ze vertrekken meestal een half uur tot een uur te laat. Februari had ik minder geluk. Het bagageruim ging niet open en de koffers vlogen weer terug naar Nederland. We werden slecht geinformeerd over het hoe en wat met de koffers. De volgende dag kwamen de koffers weer mee met het volgende vliegtuig.

KLM vliegt op Nairobi samen met Kenya Airways, zij vliegen met kleinere vliegtuigen, dus je bent sneller ingecheckt. Vertrekken op tijd, goede service, personeel spreekt uitstekend Engels.

1 like

Bedankt Gallina :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

altijd aandacht voor aparte vragen, probleempjes worden snel opgelost. Personeel is zeer klantgericht. Als het kan vlieg ik altijd met KLM, liever een paar tientjes meer en genieten van de service.

Heel tevreden over KLM. ik vlieg voornamelijk intercontinentaal, maar heb ook ervaringen binnen Europa.
service aan boord is erg goed en heb menigmaal extra aandacht gehad van een stewardess als dat nodig was, bv ziek op de vlucht.
que prijs is het maar net wat je wilt. Ik kom ook prijstechnisch toch steeds bij KLM uit en betaald bovendien graag extra voor Economy Comfort. Als je langer dan 10 uur vliegt verdient dat zichzelf terug en heb je meet plek en beenruimte. Ook maaltijden zijn prima.
Laatst wilde ik een ingewikkelde reis online boeken voor 6 personen met een gelijk vertrek maar daarna een verschillende vervolgvlucht. Toen ik daarover belde werd ik keurig geholpen en alles werd perfect voor me geboekt. Ja dan betaal je extra kosten, maar dat is vind ik logisch.
Ik ben dus dik tevreden.

Heel tevreden over KLM. Vooral omdat je de mogelijkheid hebt om tevoren de stoelen te kiezen en online de boarding cards uit te printen.
Ook prijstechnisch is de KLM niet slecht. De verzorging en maaltijden zijn prima.

Over de vluchten an sich weinig reden tot klagen: degelijke service, vrij redelijk eten, redelijk entertainmentsysteem wat echter retetraag werkt.

Alles daaromheen is wat mij betreft minder geslaagd: om de een of andere reden lukt mij het vooraf inchecken bij KLM nooit. Soms omdat ik dan nog een vervolgvlucht heb met een airline die geen onderdeel is van Skyteam waardoor hun hele systeem de weg kwijt raakt (dan worden vluchten onterecht ineens als “geannuleerd” getoond…), maar ook bij een simpele retourvlucht Genève werkt het niet, volgt de melding dat je maar naar een incheckbalie moet gaan. En dat kan zomaar gevolgen hebben:
[ul]
[li]ook als je meer dan een half jaar van tevoren geboekt hebt en riant op tijd bij de incheckbalie staat kan je zomaar op de reservelijst terechtkomen. [/li][li]je opgegeven plaatsvoorkeur is niks waard, zodat je bij de gate maar moet hopen dat er nog wat geschoven kan worden. [/li][li]aangezien KLM meer dan welke airline dan ook uitgaat van online of geautomatiseerd inchecken werken ze met het absolute minimum aan personeel, en sta je dus erg lang te wachten. [/li][/ul]

Het is zeker niet zo dat ik KLM bewust zal mijden, al is het maar omdat ze naar Japan toch regelmatig de meest gunstige vlucht hebben, maar mijn favoriete airline is het absoluut niet. Finnair, Lufthansa en de Aziatische airlines zijn dan allemaal toch echt van een andere klasse.

Vlieg dit keer voor de 2e maal met KLM naar thailand. Ticket geboekt met korting KLM heeft eens in de zoveel weken 5 korting dagen.Voordeel voor mij je kunt meteen je stoel boeken voor zowel de heen als de terugreis prettige vertrektijden.Zelf check in heb hierdoor geen wachtrij meer gezien.Geen nadelen had dat met andere maatschappijen wel. En personeel spreekt je eigen taal en verstaanbaar!!

Prima maatschappij, alleen had ik een redelijk aantal Frequent Flyer Airmiles. Die zijn vervallen omdat ik net 1,5 maand te laat was met een volgende vlucht. Die airmiles was ik dus kwijt, daarover viel niet te praten. Dat neem ik ze nog steeds kwalijk.

Misschien dom van mij, maar ik snap deze stemming niet. Ik heb een aantal dingen aangevinkt waar ik over wil stemmen en vervolgens heb ik daar op gestemd? Ik had verwacht dat ik daarna doorgestuurd zou worden en punten kon toekennen oid…Nu lijkt het of ik alles goed vind of juist niet?

Zo heb ik bijvoorbeeld geklikt op beenruimte. Daar ben ik absoluut niet tevreden over. De GEWONE Economy stoelen hebben de laatste jaren steeds minder beenruimte gekregen zodat je steeds slechter zit. Bijbetalen voor meer ruimte vind ik eigenlijk schandalig, tenzij het een tientje meer is ofzo.Mijn man heeft al geopperd om maar niet meer met KLM te vliegen, puur daarom. Jammer, want verder vind ik het een prima en betrouwbare maatschappij.

Nou spijtig genoeg was er iets mis gelopen met de peilingsopties,Ivonne !
Op de nieuwe peilingsvraag (“Wat zijn jullie vliegervaringen met Ryanair”) zie link : Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk zijn de opties aangepast. :slight_smile:

Wij hebben meerdere malen gevlogen met diverse vliegmaatschappijen en vorig jaar voor het eerst met de KLM naar Curacao. KLM is voor ons tot nu de toe de allerbeste. Geweldige service zowel bij de incheckbali als on board. Vriendelijke hostessen en lekkere maaltijden. Bij ons eerstvolgende vakantie, waarschijnlijk Bali, gaan we uiteraard met… KLM.