Wat zijn jullie vliegervaringen over KLM?

KLM is top , zeer vriendelijke dames goede service , maar vorig jaar terug vanuit Singapore met Air France terug gevlogen wilde graag eens met een A380 vliegen wat een stelletje heksen zeg , hebben 3 keer om water moeten gaan vragen ze hadden het te druk met kletsen .

Hele goede punten, ben k helemaal mee eens.

(Behalve over de trip naar Buenos Aires etc; daar heb ik geen ervaring mee)

Europese vluchten verlopen meestal prima, service aan boord heel erg goed, beenruimte redeljk, ben zelf niet zo groot, dus dan valt het al gauw mee. Maar extra bijboeken van comfortclass stoelen is vaak mogelijk maar niet altijd waar voor je geld. De onderlinge prijsverschillen zijn in relatie tot de comfort - naar mijn mening - te hoog. Die van 30 euro extra bijbetalen is prima, de van 160 euro vind ik persoonlijk niets bijzonders aan.

Vluchten naar bijvoorbeeld Suriname worden door de stewardessen en grondpersoneel heel anders begeleid. Ik vond ze persoonlijk afgelopen september 2014 echt niet aardig en zeer zeker niet behulpzaam voor ouderen die assistentie nodig hadden. Het lijkt alsof men gewoon minderwaardig omgaat met mensen die van Su NAAR NL vliegen. Ook het grondpersoneel is niet altijd vriendelijk en behulpzaam. En in SU lijken ineens andere regels te gelden dan toen wij vanaf NL vertrokken., Ra ra hoe kan dat???

IK vlieg heel vaak KLM naar allerlei bestemmingen, Europees of overzees. En daar vind ik de KLM - vreemd genoeg - prettig.

Wie weet verandert het wel.

Bagagetoeslag is ook bij de KLM van toepassing, tenzij je een Frequent Flyer card hebt.

Cijfer 7,5 voor de KLM

Paar keer mee gevlogen en 2x Intercont. Enige probleem die ik heb gehad was een falende entertainment systeem die om de 5min een bericht gaf op het scherm dat er iets word omgeroepen (wat niet zo was) en een harde knarsende toon uit de kooptelefoon kwam waar je helemaal de lep lazarus van schrok. Dat is behoorlijk irritant als je 15uur moet vol maken want slapen lukt mij nauwelijks in vliegtuigen. :slight_smile:

Maar voor de rest is het voedsel goed. Je word op tijd voorzien van een hapje en een drankje. En altijd aardige personeel gehad. Weinig te klagen.