KLM of Cathay Pacific?

Hoi allemaal,

Wij willen half januari naar Nieuw-Zeeland en twijfelen tussen een stopover in Hong Kong of Tokyo. In het eerste geval vliegen we met Cathay Pacific, in het tweede geval het eerste stuk met KLM en daarna met Air New Zealand. Nu lees ik veel verschillende verhalen over KLM maar die zijn niet allemaal positief. Het ticket via Tokyo is echter wel goedkoper.

Heeft iemand ervaring met een lange vlucht met KLM of is Cathay sowieso beter?

Groeten,

Marit.

We hebben afgelopen zomer het rondje gedaan (Japan-Nieuw Zeeland-Canada) gedaan met KLM en Air NewZealand (rond de wereld ticket). Is ons prima bevallen. In de KLM-vlucht zaten vooral Japanners en die zijn sowieso erg rustig ven beleefd. En ook over de vlucht met Air New-Zealand zijn we te spreken.

Daarnaast vinden wij een stopover in Tokyo veel leuker dan HongKong. We zijn 5 dagen in Tokyo geweest en het was geweldig.

Hoi Gejo,

We hebben inmiddels ook voor KLM/Air NZ gekozen, scheelde toch wel een hoop geld. We hebben gewoon een retourtje Amsterdam-Tokyo-NZ, het RTW-ticket was duurder en op veel dagen al niet meer beschikbaar. We hebben maar 2 nachten en 1,5 dag in Tokyo want we willen zoveel mogelijk tijd in Nieuw Zeeland doorbrengen maar in een dagje kan je toch wel wat van de stad zien lijkt me. Heb je nog tips?

Hoi,

Hangt er een beetje vanaf welke vliegtuigen KLM op die lijn heeft.
Want ze hebben nog een aantal heel oude toestellen.
Onder andere naar Peking. Dan heb je geen been ruimte en geen entertainment.
Ik zou niet gauw voor KLM meer kiezen, of het moet puur een prijs kwestie zijn.

Groet,

Maarten.

Ik ben met Cathay Pacific naar Auckland via Hong Kong gevlogen.
Misschien is het inmiddels beter, maar vond de beenruimte toen best krap. Ben 1,83m. Mijn vriend heeft ook een keer met Eva Air gevlogen via Taipee, dat was hem goed bevallen. Heen op Auckland en terug op Christchurch.

Beetje laat misschien, maar ik ben met KLM/ Air New Zealand van Amsterdam-San Francisco-Nieuw Zeeland gegaan.
KLM is op deze route goed, genoeg beenruimte. Air New Zealand vond ik helemaal geweldig :smiley:
Dit was voor mij de goedkoopste route.
Verder hoor ik ook veel goeds over Cathay Pacific.

Het viel mij op dat het cabinepersoneel van Air New-Zealand veel attenter en klantvriendelijk is. Zo wordt bij het eten bijv. eerst omgeroepen dat iedereen zijn stoelleuning rechtop moet zetten (wat ik ook normaal vind) en bij het uitserveren letten de stewardessen daar ook op. De KLM kan daarvan nog veel leren. Bij de vlucht met KLM letten de stewardessen nergens op en proppen ze het blaatje met voedsel in de te kleine ruimte achter de schuine stoelleuning en laten ze de mensen maar aanknoeien met eten. Dit omdat er voorpassagiers zijn die zonodig geen rekening wil houden met de passagier achter hem/haar.

Wij hebben zowel met KLM als met Cathay al gevlogen (en Air NZ) en voor ons bijft Cathay nummer 1. fantastische service, zeer anttent, en zeer precies.
Op 2 Absoluut Air NZ. De stewardessen steken enorm af met de andere vluchtmaatschappijen, maar zijn inderdaad enorm vriendelijk, en letten goed op het algemene comfort van alle reizigers.

KLM is ook niet slecht, maar het is echt wel krap… (mijn vriend is 1m 90 en had het echt lastig) en op onze vlucht naar Hong Kong was er idd geen entertainment. Iets wat ik ook wel belangrijk vind. Maar het is natuurlijk wel heel tof om door de stewardessen aangesproken te worden in het Nederlands.
wij vliegen nu nog verder met Air NZ, en KLM (want op het moment dat ik dit typ zit ik in NZ :slight_smile: ) en ik hoop dat het bij deze stand blijft :slight_smile:

Groetjes!

Het blijft lastig, want het hangt er ook heel erg van af wat voor toestel je hebt. KLM kan goed zijn, maar heb ook mindere verhalen gehoord (van mensen die al 20 jaar heen en weer vliegen!) Ik ben zelf met Emirates gevlogen en ben 1.90m. Voor mij is het altijd lastig qua beenruimte en volgens mij gaat geen enkele maatschappij dit verbeteren.

Zelf heb ik wel een voorkeur om de website: www.netflights.com te gebruiken. Je vliegt dan vanaf Londen richting Auckland, maar als je op tijd boekt kan het je een paar honderd euro schelen in vergelijking met vluchten vanaf Amsterdam. Je moet wel nog een goedkoop ticket Amsterdam - Londen boeken.

Ik heb met redelijk wat maatschappijen gevlogen en het is toch wel standaard dat stoel rechtop moet tijdens het serveren. Vorig jaar voor het eerst met KLM en viel me ookal op dat zij die policy nog niet hebben, slechte zaak.

Eens met bovenstaande.
Ik heb met veel maatschappijen gevlogen. Tot nu toe beviel Air NZ het beste. Leuk personeel, moderne vliegtuigen en veel beenruimte.

Om verder in te gaan op dit onderwerp heb ik een topic geopend met een peiling over vliegmaatschappijen.

Het zou leuk zijn als jullie dit in willen vullen. Het topic kun je hier vinden.