Nog maar net terug uit Thailand en Cambodja ben ik me nu aan het orienteren op een eventuele vakantie naar de Filipijnen. Ik vraag me af wat de kosten van een vakantie daar zijn. Kan iemand me dat vertellen? Wij hoeven geen 5sterren hotels ofzo. Een simpel, maar schoon guesthouse is prima. Zijn de prijzen vergelijkbaar als in Thailand bijvoorbeeld que overnachten en eten en drinken etc.?
Hi,heb zowel Thailand gedaan,19 keer in 7 jaar en laatste 2 jaar was ik 3 maal in de Filipijnen.Accomodatie is over het algemeen duurder dan in Thailand,daarmee bedoel ik wel voor dezelfde kwaliteit.Manilla en Bangkok zijn te vergelijken kwa prijzen,doch uitkijken voor een goed hotel,Cebu,is iets goedkoper,maar hotelprijs blijft toch een belangrijke uitgave,toch als je iet of wat luxe wilt.Palawan,met uitzondering van El Nido,is na enig zoeken te doen.Het Noorden van Luzon is betaalbaar,maar als je wat rondtrekt,vind je niet overal de kwaliteit die je wenst,zelfs als je er wil voor betalen.Dit land is trouwens in niets met Thailand te vergelijken.Wel vind ik het een aanrader,de bevolking is over het algemeen geweldig gastvrij,iedereen spreekt er goed engels en er zijn mooi plaatsen te ontdekken,eilandjes zoals je in de films ziet.Goede reis,en indien je nog iets wenst te weten,laat maar komen…
Ik ben al jaren niet meer in Thailand geweest ,dus is het voor mij moeilijk vergelijken, maar over het algemeen beginnen de prijzen van budgedaccomodatie bij 300 peso dat is zon,n 5 euro ongeveer zie deze link over accomodatie in Manila Backpackers accommodation in Manila | Ivan About Town In Cebu is pas een nieuw hotel speciaal voor backpacker waar je al voor 250 peso kan slapen Cebu Travel 2009: New Place to Stay in Cebu - Sugbutel Wat de de prijzen dan in Thailand voor een simpel onderkomen?
Heb proberen te reageren op de vraag die werd gesteld.In Thailand vind je inderdaad hotels???Of toch slaapplaatsen vanaf 120bath tot 500bath,tot…,als je dan een slaapplaats van 120 bath(€2,5) vergelijkt met een slaapplaats evenwaardig in PH,dan betaal ja voor hetzelfde minsten 300 pesso(€5) en zo kan ik de vergelijking wel doortrekken.Hoewel deze slaapplaatsen aan mij niet besteed zijn,ik kan natuurlijk niet alle plaatsen kennen en ik zeg niet dat er geen uitzonderingen zijn,maar dergelijke goedkope slaapgelegenheden,vragen toch wel de nodige avontuurlijke instelling.Als ik op vakantie ben,verwacht ik minstens,een warme douche,airco,een propere kamer met een goed bed,stilte,een degelijke frigo,goede bereikbaarheid en de nodige veiligheid,als u me ergens zo iets weet in de PH,laat maar weten.Ik heb niets onder de 1000pesso ( €15-16)gevonden die aan mijn kriteria voldeed en op vele plaatsen heb ik +2000 pesso betaald voor iets degelijks.4 En 5 sterrenhotels betaal je net zoveel als in Europa.Het is maar wat je van je vakantie verlangd,ik moet niet minder hebben dan thuis,maar daarover beslist ieder voor zichzelf.Ik blijf de Filipijnen een echte aanrader vinden!
Je heb gelijk Belba in Filippijnen kun je voor 2,50 euro = 150 peso inderdaad nergens slapen.En als je dingen zoals een koelkast en warm water wil, kun je inderdaad niet onder de 1000 peso terecht. Dat soort zaken zijn toch echt luxe dingen hier.en zeker op het platteland niet standaard. Maar wat moet je in hemelsnaam met een warme douche in een tropisch land? het water kan me niet koud genoeg zijn. Aircon heb ik liever ook niet ,als je dan uit je kamer komt en weer buiten het hotel is het net of je een klap in je gezicht krijgt van de warmte. Zelf slaap ik in Manila altijd in het Townhouse hotel, is heel basic voor rond de 300 peso. The Townhouse Hotel near Manila Airports Manila’s Best Little Hotel -Your Home away from Home Leuke ,niet te dure accomodatie die ik op andere eilanden weet zijn deze op het eiland Negros http://ronandfiresplace.com en in Puerto Princesa www.banwa.com En het eten dan Belba ook duurder dan in Thailand? Ik spendeer zelf nooit meer dan 5 euro voor een maaltijd.
Kijk,dat vind ik nu een toffe reactie,nu hebben de lezers een overzicht van wat zo allemaal kan,van twee mensen,elk met hun vissie en verlangens.Nu concreet,die warme douche,daar sta ik toch op,was onlangs in N-Luzon ( rijstterassen ) en daar was het met de koude douche,als je weet dat het toen niet warmer was dan 12°…Aan de andere kant had ik ooit eens het geluk enkele dagen in Coco Loco te mogen te verblijven,een privé eilandje van een Zwitser (Palawan),trouwens paradijselijk mooi,toen stoorde de koude douche me niet in tegendeel.Voor airco is uiteraard het tegengestelde van toepassing.Wat voeding betreft,denk ik dat we weeral op hetzelfde gaan uitdraaien,het hangt er vanaf wat en waar je wil eten.Als je de straatkraampjes vergelijkt,is er naar mijn mening geen uitgesproken prijsverschil,maar laat duidelijk zijn dat mijn ervaring hier beperkt is.Als maar even mogelijk,ga ik in iets betere tent eten.De sissling ( corrigeer spellin ) vind je er overal en is meestal betaalbaar en lekker,alsook pizza,vollop te krijgen,Tuna and squid,twee plaatselijke lekkernijen die ik regelmatig onderga,er is veel varkensvlees ( wat ik eigelijk minder lust),al deze dingen zijn betaalbaar ( lees vergelijkbaar me Thailand),zo ook wie de verleiding niet kan weerstaan,zo nu en dan een lekker kaasje te hebben betaald daarvoor dik,dan wil ik nog toevoegen dat wijn meestal goedkoper is dan in Thailand ( betaalbaar op meest plaatsen),bier zoals in Thailand,eigenlijk een beetje goedkoper en ik lust ze wel de San Miguel en nog een…