Prijs/kwaliteitsverhouding accommodaties

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om de Fillipijnen te gaan bezoeken , en zijn erg enthousiast geworden over het land ( mede door jullie enthousiasme).
Nu ik aan het rond kijken ben op allerlei verschillende sites ben ik toch wat geschrokken van de prijzen die worden gevraagd voor accommodaties.
Als er al een redelijke budget prijs voor bij komt, dan is de kwaliteit van het onderkomen matig.
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? ( eigenlijk is vooral mijn vraag waarom dit vooral op de Filipijnen zo is?? ), en als tweede vraag, zijn er nog betaalbare hotels etc, en waar kan ik die dan vinden?
Of is het het beste om maar op de bonnefooi te gaan en zijn er dan genoeg plekken om tegen een redelijk bedrag een redelijk plek te krijgen om te slapen?
De periode van reizen zou zijn eind november begin december.

Alvast ontzettend bedankt, en hopelijk tot snel,

groet Loes

Vraag me niet hoe het komt Loes, maar wat hotels e.d. betreft krijg je in Filippijnen minder waar voor je geld . Als je een accomodatie van gelijke kwaliteit vergelijkt tussen bijv. Filippijnen en Thailand ,komt Filippijen duurder uit de bus. Eten en reizen met bus en boot is in Filippijnen weer wel goedkoper. Zelf zoek ik hotels altijd op deze site Philippines Travel Guide - Hotel & Beach Resort - Jens Peters Publications Er word geen onderscheid gemaakt tussen dure en goodkope, maar de prijzen staan meestal wel vermeld op de site van het hotel of pension. Sommige hotelletjes hebben geen website ,en dat zijn vaak de goedkoopste. De accomodaties staan per eiland vermeld. Een andere goede site voor accomodatie is deze http://www.filipinolinks.com/Travel_and_Tourism/Hotels_and_Resorts/index.html Voor mensen die niet zo bekend zijn in Filippijnen is het hier wat moeilijker zoeken , omdat de hotel per provincie vermeld staan, maar er staan er ruim 1500 op ,dus keus genoeg.

Hoi,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie, ik ga morgenvroeg gelijk even kijken.
Lijkt mij dat er wat tussen moet zitten voor ons!

Groet Loes

Al een leuk hotelletje gevonden Loes? Al enig idee welke plaatsen in FIlippijnen jullie gaan bezoeken? IK weet in veel plaatsen hele leuke acccomodatie, dus geef even aan of jullie liever in een budgetaccomodatie of in een midddenclasse hotel zitten, want het heeft natuurlijk geen zin om een leuke budgetaccomodatie aan te bevelen,als jullie alleen in luxe accomodaties willen veblijven.

Hoi korikong,

Bedankt voor je mailtje en sorry voor mijn late reactie. we waren onderweg van BKK naar chaing mai en het ging even niet goed met internet. Wat betreft de fillipijnen, we wachten even tot na het dure seizoen. Dus ik kom hier op terug als het goed is. Ik hoop het nog voor maart te gaan bewonderen en anders wordt het wat later. We gaan even terug naar NL, om naar een half jaar weer te gaan vertrekken. De Fillipijnen blijft hoog op mijn lijstje staan.

Groetjes Loes