Prijzen overnachtingen op Filipijnen

Ik hoor dat de Filipijnen duurder zijn voor backpackers dan elders in ZO Azie. Zou best kunnen omdat het toesrisme minder ontwikkeld is (hoe tegenastrijdig dit ook klinkt). Wat is de prijs van een guesthouse? Bijv. in Palawan?

Het is inderdaad een veel gehoorde klacht van backpackers dat accomodatie in Filippijnen duurder is dan de rest van Zuid- oost azie. Persoonlijk vind ik van niet, probleem is toch vaak dat backpakers de goedkope accomodaties niet weten te vinden. Hoe komt dit? In de eerste plaats is er weinig toerisme ,en al helemaal weinig backpackers in Filippijnenen,waardoor er ook weinig informatie over goedkope overnachtingsmogelijkheden word uitgwisseld door backpackers onderling. Veel goedkope hotelletjes hebben geen website zodat ze door travellers die op voorhand hen reis uitstippelen moeilijk te vinden zijn. Ook als je eenmaal in Fillippijnen ben kan het moeilijk zijn een goedkoop hotelletje te vinden, taxidrivers brengen je standaard naar de meest dure hotels, omdat ze daar de meeste commissie krijgen als men klanten aflevert. De term guesthouse is trouwens in Filippijnen onbekend, men spreekt hier van pensionhouse of lodge. http://oasis.fortunecity.com/tahoe/112/ Taxi chauffeurs snappen er niks van dat ik als rijke westerling in zo een simpel hotelletje wil slapenAls ik in Manila overnacht slaap ik in de Townhouse hotel een hele basic accomodatie In Palawan slaap ik zelf vaak als ik in de hoofstad Puerto Princesa ben in Duchess www.duchesspensionpalawan.com voor minder dan 5 euro kun je hier slapen. Meer goedkope overnachtings mogelijkheden in kun je vinden op de site www.travelphil.com klik op Ubernachten en dan op Palawan. accomodaties zonder website zijn vaak ook de goedkoopste. Ik ben zelf ook in 2008 begonnen in Palawan een beachresort op te zetten www.tabuyobeachpalawan.com en heb daardoor het grootsdte gedeelte van het jaar daar doorgebracht . Zie mijn Palawanfotos op http://korikonginpalawan.reismee.nl

1 like