Vakantie Filipijnen 06/2012

Hallo allemaal,

Eind Juni 2012 wil ik met mijn Filipijnse vriendin ± 6 weken op vakantie naar de Filipijnen. We gaan daar vooral heen om haar familie te bezoeken maar daarnaast willen we nog een aantal weken ergens verblijven. Zo willen we een weekje naar Boracay. Ze woont namelijk in Antique, Panay en dat is lekker dichtbij. Daarnaast willen we naar Palawan. Vooral El Nido lijkt me erg mooi. Weet iemand verder nog leuke bestemmingen, liefst in de buurt van Panay? (al is dat op de Filipijnen erg relatief natuurlijk) Weet iemand ook leuke accomodaties in El Nido? Liefst niet te duur. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar sommige accomodaties zijn wel erg duur.
Vooral op bepaalde booking sites.

Bedankt alvast voor de info.

Groeten Chris.

Mag ik vragen welke booking sites je hebt gekeken ? El Nido hoeft niet duur te zijn , prijzen lopen vanaf 500 a 600 peso voor een accomodatie, zeg zo 10 euro veel accomodaties staan op deze link http://flipnomad.com/2011/04/accommodation-nido-for-all-budget/

sommigen kun je op klikken naar hun eigen website, de goedkopere hebben meestal geen site.

Hallo Chris,

Wij zijn dit jaar, een paar dagen naar Tuko Beach Resort geweest.
Dat ligt vlakbij Abra de Ilog in Mindoro.
Het is daaro geweldig en romantisch…als je van de rust houdt!!!
Het is geen groot resort maar het heeft wel heel veel charmes en heel netjes allemaal.
Met alles derop en deraan!
Echt op en top!!!
www.tukobeachresort.com

Een paar jaar geleden zijn we op Palawan geweest.
Daaro kan ik je “Tabuyo Beach Resort” aanbevelen.
Het was toen nog niet helemaal “af”.
Maar het zal nu allemaal wel top zijn.
www.tabuyobeach.webs.com

En in Coron kan ik je “Amphibiko Resort” heel erg aanbevelen.
Nette kamers en heel vriendelijke staff.
www.amphibiko.com

Zo, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Veel plezier in de Filipijnen.
Wij zijn er gek op!!!
Na doedoeiii

Hoi Korikong, … lol2

accomodaties van 600 tot 3000 pesos… ergens in het midden zal dan wel prima in orde zijn. Is het aan te raden om daar gewoon heen te gaan en ter plekke een accomodatie te boeken wat je bevalt of kan je beter wat reserveren?

Groeten Chris.

Hallo Romo,

bedankt voor je reactie!
Daar ga ik zeker wat aan hebben!

Chris.

Als jullie daar in juni heengaan hoef je niks te voren te reserveren, juni tot en met november is in Filippijnen laagseizoen, dus is er volop plaats. Het drukke hoogseizoen in Filippijnen begint zo in de week voor kerst, dan zit alles bomvol.
Het is voor mij te lang geleden dat ik in El Nido was om een bepaalde accomodatie te kunnen aanbevelen. En hoe duur je kamer gaat worden hangt helemaal af van de luxe die je wil wel of geen aircon, wel of geen tv op de kamer , zijn allemaal zaken die een rol spelen. Ik zelf neem nooit geen aircon kamers omdat ik verkouden word door de temperatuursverschillen tussen de kamer en de buitentemperatuur. Als je een aircon kamer neemt hou er rekening mee, dat er nog geen 24 uur per dag elektra is in El Nido,overdag is er meestal wel stroom, snachts niet, dus werkt ook je aircon niet.

Zonder stroom werkt ook een ventilator niet, maar daar komen de meesten pas achter als ze daar zijn.

Wanneer ik een kamer zoek en de eigenaar vertelt trots over de airco en de tv, dan vraag ik of hij eerst of hij ook een generator heeft.

De tweede vraag is of hij de generator ook aanzet tijdens een brown out en de derde vraag is of dat dan 24 uur per dag is of slechts een deel van de dag.

It’s the Philippines you know.

Groet, Foots :wereld:

P.S. en de warm water uit de douche, voor zover als dat er al is werkt meestal ook op stroom. Het is me al eens gebeurd dat ik een schok kreeg omdat ik de douchkop wilde verstellen, nee ook den elecktiek is niet zo deftig geregeld hier.