Een weekje Filippijnen (huwelijksreis)

Hallo,

April (2015) stappen mijn vriendin en ik in het huwelijksbootje. We zijn al een beetje om ons heen aan het kijken voor de huwelijksreis (bijna belangrijker dan de dag zelf) en hebben onze pijlen gericht op een reis china/tibet/nepal.

Nu is de kans erg groot dat we voordat we China gaan aandoen c.a. 1 week over hebben. Nu ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om van Amsterdam, via de Filipijnen naar China te vliegen en zo een weekje in de Filipijnen door te brengen.

Gezien het onze huwelijksreis is dacht ik zelf aan een mooi (niet al te druk/toeristisch) eiland en een mooi hutje op het strand. We zijn van origine echte backpackers en willen dan ook niet in een luxe en duur resort zitten, maar het mag wel een beetje een romantisch tintje hebben zodat we een weekje van de zon (en het eiland) kunnen genieten voordat we door China backpacken en gaan hiken door Tibet.

Nu is de vraag, waar kan ik het beste heen? Het moet wel redelijk goed aan te vliegen zijn vanuit Amsterdam, en gezien we maar een week hebben willen we na aankomst op de Filipijnen niet ook eens 20 uur op een boot zitten naar het perfecte eiland. We houden beide erg van natuur, duiken en barretjes mogen ook niet ontbreken.

De ticketprijs is natuurlijk ook een belangrijk puntje.

Wat raden jullie ons aan?

Groetjes en alvast bedankt,
Ivo

Hoi Ivo,

Voor een combinatie van natuur, duiken en barretjes denk ik aan El Nido (Palawan). Je kunt rechtstreeks naar El Nido vliegen vanuit Manilla, alleen is dit relatief duur in verband met de kleine vliegtuigen die hiervoor worden ingezet (kan ook niet anders ivm de korte landingsbaan van El Nido). El Nido is ook goed bereikbaar vanuit Puerto Princesa (5 à 6 uur over de weg), vliegen van en naar Puerto Princesa is een stuk goedkoper. Bovendien kun je dan de beide bestemmingen combineren.

Alternatieven voor El Nido zijn Puerto Galera (ca. 4 uur reizen vanuit Manilla, bijv. per bus + veerboot), Bohol (ongeveer 2 uur varen vanaf Cebu, Amsterdam - Cebu is ook een redelijk goede verbinding) en Boracay.

Meer info over deze en andere bestemmingen vind je op onze website. Zie ook onze brochure voor een snelle eerste indruk, Mabuhay (welkom) - Vakantie Filipijnen - DP Reizen. Op de website staat ook de nodige informatie over hoe je de verschillende bestemmingen kunt bereiken.

Veel plezier met de voorbereiding!

Met vriendelijke groet,

Puerto Galera zou inderdaad een ( goedkoper te berijken ) alternatief zijn voor het dure vliegen naar El nido. Echter in de maand april zou ik Puerto Galera vermijden.

April is de maand van de schoolvakanties in Filippijnen en dus hoogseizoen, en gezien de korte afstand van Manila zit dus half Manila daar.

Als je mooie duiken wilt maken, zou ik El Nido afraden. Filipijnen kent veel betere duikbestemmingen. Puerto Galera is fantastisch onder water, maar boven water is het niet echt de juiste strandbestemming (korte en smalle stranden met veel boten in het water). Boracay is prachtig zowel voor duiken als strand, wel iets meer toerisme. Heb je wel eens nagedacht over Malapascua? Drie uur rijden vanaf Cebu, fantastisch duiken met voshaaien en veel macroleven. De stranden zijn nog voor jezelf, echt nog redelijk onontdekt en niet duur. Ook Busuanga is wellicht een optie. Je kunt er echt bijzonder mooi duiken (zeekoeien en veel macroleven) en er zijn allemaal onbewoonde eilandjes in de buurt. Een selectie van de mooiste stranden en eilanden vind je op onze site: http://www.undiscovered.nl/reizen/filipijnen/stranden-en-eilanden of neem eens contact met ons op.

Klopt, niet alle stranden van Puerto Galera zijn mooi. Sabangbeach en Big Laguna& Small Laguna beach hebben veel stenen bij laag water, en bij hoog water blijft er maar een smal strookje strand over. Maar iets verder is White beach toch goed te doen qua strand, paar kilometer lang, veel keuze uit acccomodaties daar.

http://www.puertogalera.org/white-beach/

Alleen ja in april heel druk, zeker de week van pasen.