Hoi allemaal,
In de zomer ga ik (samen met mijn vriend) de Trans Mongolië expres van Moskou naar Beijing. Eigenlijk willen we alleen de ultra toeristische dingen van China zien, dus ons plan was om daarna door te reizen naar Shanghai en van daaruit nog een paar dagen naar een fijn strand te gaan… Een beetje bijkomen, voordat we weer aan het werk moeten.
China trok ons niet echt qua strand, dus ons oog viel op de Filipijnen. In principe zijn vliegtickets prima betaalbaar vanaf Shanghai en er gaan ook genoeg vluchten naartoe.
Maar dan… De Filipijnen heeft natuurlijk wel erg veel strand en ik merk dat ik een beetje vast loop met kiezen. In principe valt onze keuze nu op Palawan: wat ik erover lees trekt ons dat het meeste. Maar zitten we dan wel in de goede richting te denken? Vanaf Shanghai kun je direct op Puerto Princesa vliegen en vanaf daar kunnen we uiteindelijk natuurlijk door naar Manila. Is dat haalbaar, want we willen natuurlijk ook naar El Nido (met de bus waarschijnlijk…)
Ik weet het: 7 dagen is veel te kort. Maar we moeten nou eenmaal keuzes maken en als het ons daar bevalt, hebben we in ieder geval een plan voor volgend jaar ;-).
Wie heeft tips? Is al eens in de Filipijnen geweest en kan ons verder helpen? Is ons plan te doen? Ik hoop dat iemand met ervaring een klein beetje mee wilt denken :-).
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sylvia