Beste reizigers,
Van de zomer zijn wij van plan om een reis van zeven weken te maken naar Azië. Wij zijn al vaker in Azië geweest, dus we weten hoe het er ongeveer aan toe gaat daar…
Dit jaar is het de bedoeling om in de zomer zeven weken naar de Filipijnen en eventueel Borneo te gaan. Ik heb een mooi en goedkoop ticket gevonden die via Dubai naar Manilla vliegt en terug van Jakarta of Kuala Lumpur naar Amsterdam.
Het is de bedoeling om in de Filipijnen het hoofdeiland Luzon te bezoeken, Boracay en het eiland Palawan. Hierna zouden wij door willen reizen naar Maleisisch Borneo en als er nog tijd over is naar het Indonesische gedeelte van Borneo, Kalimantan. Vandaar mijn vraag, of het te doen is om binnen zeven weken Filipijnen, Borneo en Kalimantan te bezoeken zonder enorm veel te haasten.
Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft op mijn vraag en misschien heeft er iemand nog een voorstel voor plaatsen die verder echt bezocht moeten worden in Filipijnen, Maleisisch Borneo en Kalimantan.
Alvast bedankt!
Laat ik beginnen te zeggen dat ik niks van borneo af weet ,heb alleen gezien dat het een gigantisch groot eiland is , maar ik weet niet wat er te zien is .
Voor Luzon, boracay en palawan heb je toch minimaal wel 2 weken nodig, ik weet niet hoeveel tijd je gepland had om in Fil te besteden ?
Voor Boracay is niet zoveel tijd nodig, tis een piepklein eilandje van 11 bij 3 kilometer, HET party eiland van de filippijnen, leuk om te relaxen, wat op het strand luieren en het uitgaansleven. Maar veel is er echt niet te zien. Vanaf Manila is het minder dan 1 uur vliegen naar Boracay.
Dan Luzon is een behoorlijk groot eiland, en ik weet niet wat je allemaal wil gaan zien. meeste toeristen bezoeken de rijstterrassen in banauwe, ben je minmaal 3 dagen mee zoet , want het is 1 dag reizen vanaf Manila.
Voor Palawan moet je toch wel 1 week uittrekken lijkt mij, je kan vliegen vanuit Manila naar Coron, El Nido en Puerto Princesa vlietijd korter dan 1 uur.
Meeste toeristen vliegen op Puerto =goedkoopst en dan over de weg via de undergroudriver in Sabang naar EL Nido een afstand van 300 kilometer, waar je wel 1 dag aan kwijt ben.
Probeer binnen de Filippijnen zoveel alles met binnenlandse vluchten te doen, alle bestemmingen binnen Fil. zijn zo rond de 1 uur vliegen te berijken, reizen over land gaat traag in Filippijnen, In en rond de steden zit het verkeer altijd muurvast en op het platteland zijn wegen vaak niet zo best, dus mag je blij zijn als je gemiddeld 50 kilometer per uur haalt.
veel plezier in Filippijnen :zon02: