Haalbare route voor 3 weken Filippijnen?

Goedemorgen,

Heb veel op het forum gelezen over de Filippijnen en na veel puzzelen toch een voorlopige route in elkaar gezet voor onze vakantie van 3 weken.
Mijn vraag is eigenlijk of jullie ervaringsdeskundigen iets kunnen zeggen over dit schema. Is het te ambitieus, reizen we teveel, missen we nog mooie dingen???

[TABLE=“width: 375”]

Dag
Plaats

1
Hong Kong - Manilla

2
Manilla - Boracay

3
Boracay

4
Boracay

5
Boracay - Cebu - Bohol

6
Bohol

7
Bohol

8
Bohol - Siquijor

9
Siquijor

10
Siquijor

11
Siquijor

12
Siquijor - Demuaguete

13
Demuaguete

14
Demuaguete - Manilla - Puerto Princesa

15
Puerto Princesa

16
PP - El Nido

17
EL Nido

18
EL Nido

19
EL Nido

20
EL Nido - PP - Manilla

21
Manilla - Amsterdam

[/TABLE]

Alle hulp is welkom. Alvast bedankt!

Groetjes,

Jasper

Ikzelf ga ook 3 weken nr de Filipijnen begin november, maar zoveel wil ik toch niet rondreizen. Ik wil vooral Palawan en Boracay bezoeken/bezichtigen. Hou er rekening mee dat jij constant gaat rondreizen en dat dit een prijskaartje met zich meebrengt. Niet alleen het reizen maar je wil daar ook ter plaatse heel wat zien dus dat kost ook het een en ander. Als het mij echt goed bevalt, dan ga ik nog eens terug voor de andere plaatsen. Wanneer vertrek je?

Bedankt voor je antwoord Bart. Ben het met je eens hoor. Het is altijd een lastige afweging: aan de ene kant wil je zoveel mogelijk zien, aan de andere kant wil je ook niet al je tijd/geld in reizen steken.
Palawan lijkt me inderdaad genoeg te doen en te zien (daar kan je je volgens mij zo 3 weken vermaken). Maar hoe lang blijf je op Boracay?
Wij vertrekken 7 november, via Hong Kong. Jij?

Ik vertrek vanuit Brussel nr Bangkok en op 30 okt reis ik door naar Manila. Ik heb hier ook al een verslagje geschreven met een vraagstelling, kun je even op kijken wat mijn planning is. Ik weet het eigenlijk nog niet hoelang ik op Boracay ga verblijven.

Hallo, ik ben net terug van 3 weken filipijnen en heb vrijwel dezelfde route gedaan maar dan andersom en kleine wijzigingen. Probeer rechtstreekse vluchten te nemen, dat scheelt reistijd. Je bent duurder uit, maar zoveel kosten tickets niet en je hebt meer tijd om te genieten. Ben zelf 3,5 dag op Boracay geweest. Heerlijk eiland maar vrij weinig te doen behalve op het mooie strand liggen en 's avonds drankje doen bij zonsondergang. Siquijor ook 3,5 dag geweest. Prima te doen. Scooter huren zodat je het eiland kunt verkennen en de watervallen kan bezoeken. Demuaguete heb ik niet gedaan. Ben van Siquijor direct naar Oslob gegaan om te snorkelen met walvishaaien. Weet niet wat er in Dumaguete te doen is dus waarom je daar zolang zou blijven. Vanuit Manila kun ne trouwens ook direct op El Nido vliegen, check ITI airways. Scheelt je een lange busreis of je moet de underground river in Sabang willen doen? Als je nog tips nodig hebt dan hoor ik het wel. In ieder geval een geweldig mooi land!

Dumaguete is alleen interessant als je daar wilt gaan duiken.
Hou er rekening mee dat reizen in de Filipijnen veel tijd in beslag neemt.