Route 21 dagen

Hallo,
Ik heb een vraagje,
Volgend jaar ga ik met mn vriend 11 maanden reizen, en we willen dus ook graag naar de filipijnen. We zaten te denken om te vliegen op manilla, daar een aantal dagen verblijven en dan een vlucht naar puerto princessa, vanuit daar naar cebu/bohol en dan door naar boracay en dan weer terug naar manilla.
We hebben dus 21 dagen de tijd, maar ik vraag me af, is het wel te doen in die 21 dagen? of kunnen we beter wat dingen laten vanwege korte tijdsbestek?
Ik hoop van iemand te horen!
:dag:

Hangt er een beetje van af wat jullie allemaal willen doen, of het kan in 21 dagen. Kijk Boracay is maar een klein eilandje van 10 kilometer lang dat is in een paar dagen wel bekeken. Maar ik zag dat jullie eerst naar Puerto princesa op Palawan vliegen , en dat is een eiland van 600 kilometer lang, dus hangt er vanaf wat je allemaal wil zien daar, hoe veel tijd je er kwijt ben. Blijf je alleen in de buurt van Puerto of ga je ook naar El.Nido en Coron in het noorden van Palawan dat maakt nog al verschil. Bohol is ook niet zo heel groot, maar ik zag dat je ook naar Cebu wil. Dan hangt het er ook vanaf wat je wil gaan zien daar . Het hele eiland Cebu? Of alleen de stad Cebu ,dat maakt een groot verschil.

Waarom blijf je maar 21 dagen als je in totaal 11 maanden reist? Als het vanwege een visum is, die kan je gewoon in de Filippijnen verlengen tot 2 maanden.

aankomstdag
2 dagen Manila,
reisdag,
2/3 dagen Puerto Princessa (1 dag underground river, 1 dag puerto princessa zelf, 1 dag eilandhoppen Honda Bay maar dit kan je overslaan als je richting El Nido / Coron gaat)
reisdag
2 dagen Bohol
reisdag
?? dagen Cebu (eigenlijk heb ik geen idee wat je daar kan doen)
reisdag
2 dagen Boracay
reisdag
Manila

Is dus wel te doen in 21 dagen al is het wel een druk schema.
Als je toch naar Puerto Princessa gaat zou ik zeker 2 dagen El Nido pakken en desnoods Cebu overslaan. Maar we kunnen beter advies geven als je ons laat weten wat je perse wilt zien/doen in de Filippijnen.

Allereerst bedankt voor jullie reactie!
De keuze op die plekken is eigenlijk gebaseerd op reisverhalen en lonelyplanet.com! Veel informatie op het net, en goede informatieve reisverhalen, vond ik moeilijk te vinden! Ben wel in het bezit van een lonely planet, dus dat is ook wel handig. Maar goed we hebben beide weinig kennis betreffende de filipijnen, vandaar dat ik me afvraag of het wel een leuke route is. We gaan 11 maanden reizen, en naar 9 landen, bovendien gaan we in totaal 3/4 keer terug naar bali, omdat mn vriend zijn opa daar woont. Dus we combineren het een beetje, vandaar die 21 dagen.
Dus misschien is het beter om cebu te laten vervallen en bijvoorbeeld alleen manilla,palawan en toch nog ook nog naar boracay te gaan en dan weer naar manilla?

ik ben daar overal reeds geweest en kan u info geven indien gewenst .
laat het mij weten ok
El Nido moet je doen ! dat vind ik persoonlijk het mooiste !
grts david

ja el nido willen we ook heel graag zien!
Hoe heb jij gereist in daar??
En is ons plan een beetje te doen??

ok

ik doe niet aan msn… dus post het maar op het forum.

Hi Ebrina,

Als je van natuur houdt, dan is Palawan echt je bestemming! Na Puerto Princesa zou je naar El Nido en naar Coron kunnen gaan, dan heb je de mooiste en belangrijkste bestemmingen in Palawan gehad. Kijk eens op onze website http://www.ontdekfilippijnen.nl voor video’s e.d., zodat je een goede indruk krijgt van de mogelijkheden. Onze website is nog niet helemaal af, maar wat er aangeboden wordt, kun je al boeken. En meer ook trouwens, wij hebben inmiddels best wel veel contacten in de Filippijnen.

Kijk eens rustig naar de video’s, dan krijg je een goed idee van de voor jouw leuke bestemmingen!

Succes en veel plezier met uitzoeken ! :dag:

Groetjes,