Ik ga op 22 augustus voor 3 weken naar de Filipijnen met mijn vriend. Ik wilde kijken wat nou leuk is om te doen voor 3 weken.
We willen eigenlijk 3 plaatsen aandoen, maar weten niet goed wat een goede route is voor 3 weken… Mijn vriend is duikfanaat en ik hou van lekker op het strand liggen en relaxen. Wilde ook graag weten wat de must-see’s zijn in de Filipijnen. Ik had het idee om naar Borocai en Malapascau te gaan en evt nog een andere plek.
Kan iemand mij miss helpen?
Grtz Kim
Als je vriend duikfanaat en jij strandfanaat bent is Malapascua een hele goede bestemming, goed duiken met onder andere veel manta-rays die er voorkomen daar staat Malapascua bij duikers om bekend,en schitterende witte stranden op dit eiland. Alleen het uitgaansleven steld hier niet veel voor ,wellicht is het nu wat beter maar een paar jaar terug was alles na 10 uur s,avonds hartstikke dood. Dan Boracay ,das voor duikers een wat mindere bestemming,maar hier ook schitterende stranden, wannneer jullie gaan in augustus staat er vaak veel wind op het grote strand van Boracay,white beach,maar aan de andere kant van het eiland op Bulabogbeach is het dan windstil. Boracay heeft van alle filippijnse eilanden het beste uitgaansleven,bars en restaurants. Eeen ander eiland dat voor jullie een goede bestemming kan zijn is Panglao,net onder het eiland Bohol. Ook hier kan je duiken goed met strand kombineren.Vooral op Alonabeach zitten tientallen duik en strandresorts naast elkaar. Van hier uit kun je ook met een bootje de zee op om dolfijnen te spotten. Goede info over accomodatie kun je vinden op www.panglaoisland.net mooie fotos op www.panglao.se
Zelf in 2007 4 weken op de Filipijnen geweest, ik vond Boracay erg toeristisch en bovendien duur ten opzichte van de rest van het land. Mar het heeft wel prachtige witte stranden. Tip daar, huur een zeilboot met gids en doe een rondje eiland, absoluut de moeite waard. Nog iets wat leuk en indrukwekkend is om te doen, is een Tuk-tuk naar de andere kant van het eiland nemen en de achterstands wijken daar te bekijken, de mensen daar zijn heel vriendelijk en je komt er geen toerist tegen en dat terwijl het maar 20 minuten van het drukke gedeelte vandaan is.
Palawan heb ik zelf als het meest fantastisch beleefd. Het is een groot eiland dat van alles te bieden heeft. Bijv de underground river van Puerto Princessa en in het noorden van het eiland, bij El Nino kun je fantastisch duiken. Van Manilla naar Palawan vliegen kostte toen iets minder dan 50 euro.
Succes met de voorbereidngen!
Ik zou vliegen op Cebu en in ieder geval de grootste tijd doorbrengen op Bohol, alona beach. heerlijke vakantie bestemming, mooi strand, goedkoop, lekker eten savonds op het strand, goed duiken en ook hele mooie excursies.
wil je meer zien dan vliegen naar Palawan en ik denk met deze 2 bestemmingen kom je de tijd al aardig door.
Ik heb geen idee van de prijzen in de Filipijnen. Hoeveel ben je ongeveer kwijt na drie weken reizen met twee personen. Ik ben in Indonesie en Thailand geweest. Zijn deze landen ongeveer gelijk qua prijs?
Het leven daar is net zo goedkoop als overige aziatische landen. Alleen omdat de Filipijnen uit veel eilanden bestaat, moet je of per boot of per vliegtuig reizen. Dit maakt je reis dan wel iets duurder.
Een gemiddeld binnelands vliegticket kost 50 euro. Prima om dat ter plekke te boeken.
Mogelijk dat je hier in Negros Oriental alles vindt wat je zoekt tegen ongelooflijk lage prijzen. Vooral de hotels zijn hier waanzinnig goedkoop. :vak01:
Op onze website www.subatravel.nl staan voldoende reistips voor een leuke rondreis over de Filippijnen. Ik weet dat je niet onze klant bent en dat je zelfstandig reist, maar je meg gerust een kijkje nemen en zien wat je te verwachten hebt…
Iedereen super bedankt voor de leuke/ goede tips!
Waarschijnlijk wordt het Manillia, Banau, Borocay, Malapascua, Panglao.
Maar niets is zeker natuurlijk!!