Cebu Filippijnen

hallo,ik ben bruno en vertrek op 29 mei 2009 naar cebu
daar aangekomen ontmoet ik een meisje dat ik via vrienden heb leren kennen
mijn vraag is wat en waar moet ik zeker gezien hebben in 3 weken? ben geen duiker hou wel van boottochten,jungle,dieren,en een paar dagen van een super goed hotel,alvast bedankt

Ben er zelf nooit geweest, maar Boracay schijnt erg mooi te zijn. Wit strand, helder water etc. Chocolate Hills moet ook mooi zijn…

Probeer ook eens tuba! is een kokos-wijn. Je moet er wel mee oppassen heb ik van horen zeggen. Zelf nooit gehad. Vertel dan even of het wat is :smiley:

Het zuiden van Filipijnen schijnt niet veilig te zijn… Dus dan Mindanao-eiland. Check daarvoor buza.nl

Veel plezier!

Paalam , ingat palagi

alvast bedankt en als ik terug kom laat ik iets weten
grtjs

Hoi…Boracay is zeker mooi maar ook toeristisch…als je daar geen bezwaar tegen hebt een prima plek vooral voor duikers…ga wel naar White Beach dat is het mooiste…maar over mooie eilanden niet te klagen ( Boracay is wel een binnenlandse vlucht van 2 uur)…voor de kust van Cebu heb je ook mooie eilandjes die je gewoon per boot kunt bereiken ( van die kleine dus niet met een overvolle ferry) In de stad zelf heb je een aantal highlight die je vrienndin vast wel kent zoals Tops etc,…Mindanao is niet zo eng als het klinkt…de onrust speelt alleen in het zuidwesten van het eiland…Davao is geen punt en de noordkust ook niet ( C.d’ Oro) Opletten is natuurlijk altijd van belang… je bent immers een ‘rijke’ westerling in een derde wereldland…hou rekening met de gebruiken van het land en je zult een prima tijd hebben…geniet ervan ( zelf ga ik 21 mei naar Cebu)

bedankt voor de informatie en als ik je daar tegen kom trakteer ik je
grtjs

Hallo Bruno,

Mango square is het uitgaansgebied in cebu city disco o.a pump juliana en nog een paar redelijk te doen van de meiden moet je het daar niet al teveel hebben want mijn ervaring de meeste willen er wel wat voor hebben $ maar goed jij hebt je dame al :slight_smile:

Veder is de Grown regency het hoogste gebouw in cebu het is vlakbij robinsons shoppingmall bovenop dit gebouw is een soort van rollercoaster waar ik zelf niet in ben geweest ticket dacht 600 peso en in dit gebouw kan je ook zeer lekker eten 900peso voor 2 personen is aardig prijzig voor daar maar goed tis onbeperkt eten.

De chineze temple stelt niet zoveel voor je meisje weet vast wel wat ik bedoel en wil je een super hotel nou pak dan de shangri maar kost wel zo’n 8000 peso p.n dacht ik ik zelf verbleef in de apple tree vlakbij robinsons voor 999 peso heb je een simpele kamer.

Boottochten??
Ga naar Bohol voor een paar dagen huur wel een motor minimaal 125 cc en scheur het eiland af goed te doen langs de bergen zie je als je net als mij geluk hebt slangen en hagedissen langs je route .
motor huren daar hop zonder helm en gaan ze vragen 400 per dag maar ding het af tot 300 is te doen mits meerdere dagen tagbilaran city uhmm dacht de palm street ofzo en ja het beroemde natuur wonder de Chocolate hills is erg leuk om te zien.
En de Phyton reuze slang leuk om aan te raken.
Kleinste aapje ter wereld de tarzir is daar ook in de buurt

Sagbayan peak ook leuk om te zien en te eten daar.

Verder is pang loa erg toeristisch en vandaar kan je ook naar verschillende eilanden waar grote schildpadden en enorme spinnen schijnen te zijn ben er zelf niet geweest weet dus ook niet of het waar is.

Magaso falls schijnt erg mooi te zijn op bohol het zijn waterfallen.
Loboc river is ook erg mooi het is een riviertje.

Nou ik denk dat jij je die 3 weken wel vermaakt ik kom er net vandaan zit nu net weer een week in holland.

Ow btw als je een ticket wilt naar bohol laat het je vriendin doen want ze zeggen waarschijnlijk tege jou (foreigner) dat de standaard kaartje verkocht zijn en je enkelt nog maar een busines class kan kopen dubbele prijs.

Ze liegen dus laat je vriendin de kaartjes halen dacht zo’n 500 peso p.p

Als je een leuke tijd met je vriendin wilt dan zou ik zeker naar Bohol en Boracay gaan.

Bohol is gewoon erg mooi ook als je niet duikt, mooie trips op het eiland en leuk is het ook op/aan het strand.

boracay is natuurlijk geweldig als je met z´n 2-en bent, heerlijk wandelen over het strand, een zeiltochtje aan het eind van de middag, eten op het strand ´s avonds met de grote garnalen op de grill, mmmm

Met een beetje geluk vlieg je goedkoop naar Boracay vanaf Cebu met Cebupacific, naar Bohol met de snelle boot, supercat of weesam.

Succes en veel plezier!

Frank

hallo
ik ben al enkele weken thuis van myn geweldige rei naar de philippynen
ik ben in cebu geweest,dowtown ,heel wat te zien,ook in het noorden en in het zuiden,ik had wel een local bij en dat is toch een pluspunt
bohol is geweldig mooi ,zeker als je chocolat hills ziet,de tarsier,loboc river enzo veel meer
ik ben ook naar palawan geweest,porto pricesca,onderground river,honda bay,te veel om op te noemen
het was mijn beste reis ooit
in september ga ik terug voor 3 weken,op mijn programma staat,el nido,boraqua,manilla stad
als er iemand nog tips heeft,geef een seintje
kan je een cruise doen rond de phillippijnen?
een gelukkige toerist bruno

Hé, Bruno. Ga zelf in dec. Ga 3 weken, en heb nog 1 week te vullen.
Begin Cabilao, en eindig op Malapascua. Daartussen heb ik nog een week, die ik nog op moet vullen.
Nu twijfel ik tussen 1: Op Cebu rondkijken, activiteiten zoals bvb Kawasan Waterfalls, etc.
Of 2: Vliegtuig pakken naar Palawan.

Omdat begin en eind al veel strand+ duiken is, leek me een activere week wel leuk. Maar ik hoor/lees super berichten over Palawan (waar je ook een hoop kunt doen).

Kun je mss wat over jou ervaringen van Cebu en Palawan opsommen?

groeten,

hallo mushasi
i k vertrek 21 september als ik terug ben zal ik je mailen waar ik geweest ben en hoe het daar was
ik heb in bohol en palawan geweest
bohol is heel mooi,chocolat hills,tarsier kleinste primaat ,loboc river,vlinders,etc echt de moeite
palawan is groot,porto princesca,underground river,honda bay,etc allemaal in de buurt,maar het eiland is zo groot dat ik maar een klein deel heb gedaan
in september ga ik terug maar naar de andere kant
ik zou niet kunnen kiezn tussen bohol en palawan
groetjes:vak02:

Wat zijn de huren van eenvoudige huizen in Angeles City en waar kan ik het beste info krijgen buiten Internet om ik zoek een gemeubileerd huisje kan dat voor rond de 10000 peso ?

heey,
ben net een week terug uit de filipijnen en ben daar 50 dagen geweest.
heb heel veel van het land gezien.
er zijn een aantal plekken waar je zeker heen moet gaan zoals:
APO island, een super klein en mooi eiland met het beste coraal rif van de wereld, niet duur, zoek naar liberty lodge.

el nido, als je van paradijs houd moet je daar heen via puerta princcesa.

succes en geniet ervan.

Berrythailand op een ander forum, waarvan ik de naam liever niet noem kwam ik een huisje te huur aangeboden tegen in Angeles, huurprijs is 6000 peso per maand, plus voorschot voor energie en water 2000 per maand. BIj de advertentie stonden ook foto,s van het huis ,zag er goed uit ik zal de gegevens even in een privebericht aan je doorgeven. Mocht het al verhuurd zijn dan moet je eens kijken op http://blue-bookph.com/ dit is een magazine uit Angeles waarin altijd veel huizen worden tekoop en te huur worden aangeboden. Je kunt de laatste uitgaven gewoon downloden. Succes en laat maar weten of je nog iets gevonden heb.

@ Mushasi. 1 weekje naar Palawan lijkt we wat kort, omdat er zoveel te zien is, en de afstanden tussen de verschillende interessante plaatsen redelijk groot zijn. Je moet al ten eerste met Cebu Pacific vliegen naar Pto Princesa. Dan je al bijna 2x 1dag kwijt.
Als je een actieve week zoekt, maak dan de combinatie Bohol/Camiguin/Cagayan de Oro. Met de superferry naar Bohol vanuit Cebu. Dan vul je twee dagen met het ontdekken van Bohol. Vervolgens neem je de superferry naar Camiguin (2 uren), waar je tijdens je driedaagse de hot-and coldsprings kan bezoeken, Mount Hibok-Hibok kan beklimmen, rond het eiland zeilen, om dan af te sluiten in Cagayan de Oro, waar je kan wild-water raften. Vanuit Cagayan vlieg je terug naar Cebu. Dan ga je wel een 7daagse avontuur hebben met variatie.