Palawan / Cebu / Bohol?

Hallo,

Ik wil samen met een vriendin eind 2017 naar de Filipijnen voor drie weken (16-12 t/m 06-01). Nu heb ik al veel gelezen dat deze periode wordt afgeraden vanwege de feestdagen, drukte e.d. maar ik en mijn eigenwijze karakter gaan er toch gewoon voor! Nu hebben we de forums hier al wat af gezocht en verschillende websites waardoor we wat ideeen hebben wat we graag zouden willen.

De wens is graag Palawan / Cebu / Bohol. Is dit haalbaar in drie weken? Ik dacht 1,5 week Palawan en dan 1,5 week Cebu / Bohol.
Activiteiten die ons aanspreken zijn: duiken, mountainbike (naar de Chocolate Hills), canyonering (Cebu?), kajakken (Palawan?) en hier en daar een strandje pakken om weer energie op te doen.

Kerst willen wij graag doorbrengen in Palawan (El Nido of Port Barton). Ik zit dan te denken aan verblijf van 5 dagen zodat we rondom de kerstdagen niet hoeven te reizen. Heeft iemand tips waar we oud & nieuw kunnen doorbrengen? Inmiddels een overload aan informatie binnen gekregen maar een logische route hebben we nog niet echt uitgevondenā€¦ Eindigen met strand en relax is niet perse een must.

Alle info, tips, aan- en afraders zijn heel erg welkom!

Qua tijd kan dit prima. bedenk even hoe je naar El Nido wilt reizen. Er zijn dure vluchten vanuit Manilla en vanuit Puerto Princessa is het een heel stuk rijden nog. Plus tijdsverschil is het behoorlijk pittig om in PP te komen.

Klinkt als een prima reis! Wij hebben Palawan afgelopen jaar niet gedaan maar gekozen voor Noord Luzon (de rijstvelden) en het behalen van onze Padi op Negros. Hoe het zit met de overige drukte ivm de feestdagen en bijbehorende prijzen durf ik niet te zeggen. Zelf vonden wij trouwens Siquijor een heerlijk relaxt eiland voor een paar dagen; mooi, rustig en erg goed begaanbaar. Eventueel kan je daarvandaan ook nog een duiktrip naar APO island maken.

Veel plezier.