18 daagse reis, kerst en oud&nieuw

Hallo Allemaal!

Half december ga ik een vriendin van mij bezoeken in de Filippijnen (Cebu)
Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in wat handig en haalbaar is qua reizen. Hebben jullie tips?
Ik kom aan in Cebu en wil daar eerst 2/3 dagen bijkomen van de reis en naar Bohol. Wat is leuk om in Cebu te doen?
De dagen daarna is het kerst, waar is het leuk om kerst te vieren in de Filippijnen? En oud&nieuw?
Verder wil ik graag naar Palawan, El Nido en the undergroundriver bekijken. Ik twijfel of ik in Manila wil eindigen of Cebu. Is Manila een must?

Mijn simpele “reisschema” ziet er nu zo uit.

2/3 dagen Cebu/Bohol
Kerst?
3/4 dagen Palawan (inclusief reizen)
Oud&nieuw
4 dagen??

Ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen!

Groeten Maaike

Hoi MaaikMaaik, goed om te weten dat je cebu kiest als het beginpunt van je reis. en voor ons is het de meest efficiente manier om de Filipijnen te verkennen.

Nu, hier is onze suggestie voor uw Filipijnen ervaring.

Aankomst in Cebu en overnachting.
Volgende dag kan je de Whaleshark bezoeken en de Kawasan Falls bezichtigen.
Nacht Overnachting Cebu
volgende dag door reizen naar Bohol per boot. (3 uur)
Bohol eventueel 2 a 3 dagen het eiland verkennen, genieten op het strand of anders.
volgende dag reis terug naar Cebu, hier kunt u prima kerst vieren, er zijn altijd tal van activiteiten op het eiland in bijv de shopping malls, bars, restaurants etc.
Na de kerst door reizen naar Palawan met het vliegtuig (1 uur en 10 minuten)
In Palawan de ondergrondse rivier en El Nido, 4 dagen moet genoeg zijn.

We raden het ook absoluut aan om in Manilla je reis te beeindigen, dan heb je in ieder geval de hoofdstad van de Filipijnen ook gezien en ervaren.

In Manilla zou je jezelf kunnen voorbereiden op je reis terug naar Nederland, Manilla ligt ook dichter bij europa.

We hopen dat wij van Philippines Travel NL je genoeg tips en advies om je reis naar de Filipijnen zo aangenaam mogelijk te maken.

Hallo Maaike,

de periode tussen kerst en nieuw jaar is niet de prettigste periode om in Filippijnen te reizen.

Wat het klimaat betreft zit je in deze periode goed, maar Filippijnen heeft 10 miljoen gastarbeiders in het buitenland werken, waarvan er circa 1 miljoen jaarlijks de kerstdagen in Filippijnen gaan doorbrengen.

Dus boek binnenlandse vluchten voor deze periode ver tevoren , anders
zit alles vol

Zelfde geld voor hotels in de meer toeristische plaatsen

Ook de undergroundriver in palawan zou ik nu al boeken , om te voorkomen dat die in december helemaal volgeboekt zit.

Manila is zeker geen must, tenzij je van shopping houd. De stad wemelt van extreem grote shoppingmalls, waaronder een van de grootste van azie, Mall of Asia.