Wel of niet vooraf boeken

Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum en zou graag advies willen hebben:-)In december gaan we 3 weken rondreizen in de Filipijnen, niet de meest rustige periode om de filipijnen te bezoeken heb ik al begrepen. We beginnen in Cebu en willen daar vandaan richting Oslob , Bohol, Palawan. We hebben voor een aantal nachten al accomodaties geboekt o.a. met de kerst in El Nido. Nu zitten we in dubio of we al onze overnachtingen alvast vast moeten leggen of dat het daar dan ook nog mogelijk is om accomodaties te boeken. We willen namelijk het liefst niet heel onze reis vooraf plannen. En hoe zit het met vervoer bijvoorbeeld op eerste kerstdag en moet je veerdiensten vooraf boeken? Ik hoop dat iemand mij kan helpen:-). Alvast bedankt

Ja, tussen kerst en nieuwjaar is echt topseizoen in Filippijnen. Ik neem aan dat jullie de veerboot vanaf Oslob ofdaar in de buurt naar Bohol nemen ? Meeste kleienere veerboten kan je niet vooraf boeken, is gewoon wie eerst komt, heeft plek aan boord, en vol is vol.

Vlucht van Cebu naar Palawan zou ik wel tevoren boeken, het is immers hoogseizoen. Evenals accomodatie in El Nido.

Eerste week van december kan je nog wel ergens op de bonnefooi een hotelkamer nemen, maar tussen kerst en nieuw jaar is vooraf boeken echt een must.

Vervoer is volgens mij normaal op 1 ste kerstdag, winkels zijn ook gewoon open, heel raar allemaal kerst bij meer dan 30 graden temperatuur

Hoi buutengeweun. Super bedankt voor je antwoord! We nemen de veerboot vanaf Oslob maar misschien ook vanaf cebu city, dat moeten we nog even bekijken. De vlucht cebu - palawan hebben we al geboekt. Hotel in el nido ook. Dan gaan we nu orienteren op overige accomodaties op palawan:-). Weet je toevallig of er ook nog iets leuks te doen is met oud en nieuw in de buurt van puerto princesca?

Eh , nee weet ik niet, maar als er is is georganiseerd dan word dat altijd met joekels van posters door heel Puerto princesa aangekondigd , kan je niet missen dus.

Ik weet wel dat er een soort oud en nieuw viering is ieder jaar rond de enorme kerstboom op de Baywalk in PP. Ben er nooit bij geweest dus weet niet of het leuk is.

Leuke bar met lifemuziek in PP is Tiki-tiki , maar zal wel druk zijn met oud en nieuw.

Thanks we gaab het in de gaten houden!