Ik lees verschillende verhalen over kerst en oud en nieuw op de Filipijnen.
Mijn vriend en ik wilde eigenlijk rond die tijd daar heen maar ik begin te twijfelen.
Is het dan echt zoooo druk?
Is het beter om eind januari te gaan?
Het lijkt me wel uniek om op mijn slippers oud en nieuw te vieren.
Maar heb geen zin in enorme drukte en alles te moeten boeken van te voren.
Tips graag.
Thanx.
Floor.
Hoi, zoals je ergens op het forum kunt lezen ben ik afgelopen jaar met Kerst en oud en nieuw op Palawan geweest. Ik vond het een erg leuk sfeertje ( wilde ook eens ervaren hoe t is om op slippers rond te lopen in die tijd ;)) en het is me prima bevallen! Ik had wel wat geboekt maar ook ter plekke nog wat om gezet omdat t net ff anders liep. Dat was nog prima mogelijk. Qua drukte vond ik het echt goed te doen. Dus ik zou zeggen, gewoon doen t is echt een leuke ervaring in die periode
Groetjes !
Ik had je bericht gelezen idd. Maar ook andere verhalen gehoord. Weet niet of ik er dan op wil gokken.
Zijn er nog andere mensen met ervaringen?
En Simone heb je verder nog tips en adviezen, wat wel te zien en wat niet etc? Alvast bedankt.
ja natuurlijk is het met de kerst ietsje drukker dan normaal , dat komt omdat de Filipijnen die in een ander land wonen graag even naar de fam heen wil .
maar er is geen reden tot paniek hoor . hotels genoeg en plek zat. tis een fabeltje dat er dan geen plaats in de hotels . ik heb zulks nog nooit mee gemaakt dat er geen plek is in hotels, en ik ben er toch al diverse keren geweest met kerst en oud en nieuw . zowel in manila als cebu is het er dan gezellig druk, niet meer en niet minder.
Op de filippijnen heb je qua prijzen (en drukte) 3 seizoenen, low season va 1 jul-1 dec, high season, 1 dec 20 dec, peak & peak season, 22 dec-3 jan. (superpeak 23-27 dec) high season 1 maart- 20 mei, met de holy week als superpeak.Superpeak is druk en duur en reserveren is zeer aan te raden, je bent dan trouwens ook beter af op palawan, bohol en overal elders buiten de grote steden. Het is zelfs zo dat kerst heel goed te doen is zolang je maar ergens BENT (klein dorp) en niet hoeft te reizen. het gekkenhuis dat er ontstaat in MNL, CEB en in iets mindere mate andere steden rond kerst raad ik niemand aan, het hele verkeer loopt dan 48 uur vast compleet vast en er is geen taxi te krijgen want dan zitten er +20 miljoen OFW’s op (en in) de weg, vliegtuig en ferry.
Ik wilde ook kerst en oud&nieuw op de Filipijnen vieren maar kwam hier ergens op het forum eea tegen dat het momenteel heel onrustig is en ze verwachten dat juist rond die periode gijzelingen etc zullen toenemen.