3 weken Palawan? Of ook nog Cebu/Bohol?

Hallo allemaal!

Ik kan wel wat advies gebruiken!
Ik vlieg vanuit Taipei naar Manila. Nu was eerst mijn plan om 12 dagen naar Palawan te gaan en daarna 8 dagen naar Cebu/Bohol. Maar hierna ga ik ook nog naar andere landen waar ik vaak moet vliegen. Op zich vind ik het ook wel relaxt om gewoon op 1 plek te zitten en na 3 weken pas weer in het vliegtuig te stappen…

Dus kan ik 3 weken op Palawan vertoeven of mis ik echt iets op Cebu/Bohol?

Gr, Petra

1 like

Nou ja enigste wat je dan mist van Bohol zijn de chocolate hills, die heb je dus niet op Palawan.

atlantisqueen.com

Eeen merkwaardig natuurverschijnsel van honderden heuveltjes die in het droge seizoen bruin verkleuren en wel op chocoladehoopjes lijken.

Nu in de regentijd zien ze ergewoon groen uit dus.

Verder heeft palawan eigenlijk alles wat Bohol en cebu ook heeft, mooie stranden, oerwoud, eilandjes met koraalrif, duikmogelijkheden, historisch gebouwen en forten. kortom te veel om op te noemen.

Dus aan U de keus om te kiezen of die chocolade heuveltjes waard zijn om een bezoek aan Bohol te brengen.

En zo een wereldreis is het nou ook weer niet van Palawan naar Bohol.

Je vliegt in een uurtje van Puerto princesa naar Cebucity, en dan kan je met de fastferry van cebu naar tagbilaran de hoofdstad van Bohol

Dus ben je alles bij elkaar dik een halve dag onderweg.

Bedankt Korikong voor je reactie!

Ik hou het denk ik gewoon bij Palawan en dan zie ik het wel :slight_smile: Ik kan altijd nog naar Bohol…

Hoi Petra, we zouden ten zeerste adviseren om Cebu te bezoeken, er zijn een heleboel dingen om te doen in Cebu.
Ik begrijp dat van plaats naar plaats reizen veel energie en tijd in beslag neemt.
Maar Cebu verkennen zal de moeite en tijd waard zijn, vooral als je langere tijd wilt blijven. Cebu heeft genoeg te bieden, je kunt er mooie wandelingen maken, de Whaleshark en de Kawasan Falls bezoeken en genieten van de witte stranden.
Palawan is mooi met zijn stranden en natuurlijke schoonheid, maar een verblijf van 3 weken is een beetje lang.
Wij hopen dat we u hebben kunnen helpen met uw reis naar de Filipijnen.