Rondreis Filipijnen

**Hallo allemaal!

**In juli ga ik samen met mijn vriend naar de Filipijnen toe.
Wij zullen hier ongeveer 3 weken zijn inclusief vlucht 3,5 week.
De eerste paar dagen zullen wij doorbrengen rondom Davao.
Daarna willen wij graag bohol, palawan en boracy gaan bezoeken.
Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij kunnen helpen met een volgorde in deze reis… We hebben een terug reis vanaf Manila dus daar zijn we nog 1 dag (uit mijn ervaring weet ik dat ik daar 1 dag rondbrengen genoeg vind)
Ook wil ik graag weten wat de beste optie is om daar naaartoe te gaan… methet vliegtuig, de boot etc

Als er besloten is welke volgorde het beste is voor onze reis wil ik gaan kijken voor hostels.hotels…Misschien hebben jullie daar ook nog goede tips voor? Bij bohol willen wij graag dolfijne spotten, ik zat te denken aan panglao en op palawan denken wij aan El Nindo
Wij zitten met ons geld in beetje in de low budget maar willen graag de boel afwisselen dus een paar dagen in een simple hostel en daarna in een (goedkoper) resort…Verder vind ik het belangrijk aan het strand te zitten en dat er genoeg mogelijkheden kwa vervoer etc in de buurt is
Heb vorig jaar in een plek op bohol gezeten waarbij ze moesten bellen als wij weg wilde omdat we echt in de middle of now where zaten Dus dit keer bete rplanne… Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen, al vast bedankt!

Deborah.****.

Hoi Deborah,
Voor de juiste volgorde weet ik het niet zo goed.
Het beste kan je dat aan Korikong vragen, denk ik…hij weet alles!

Ik heb wel een paar slaapplekjes voor je…beide zijn “Low budget”.
In El Nido heb je “Bulskamp Inn”.
Een klein hotelletje, gerund door een Belg Eddy en zijn Filipijnse vrouw (maar zij heeft ook een jaar of 25 in Belgie gewoond) Virginie.
Alles basic maar het is er kraakproper en netjes en rustig.
Het zijn geweldige, toffe mensen!!!
Je zit ietsje buiten de drukke straat van El Nido.
Op loopafstand zit je zo op het strand (maar stel daar niet al te veel van voor…alhoewel je zonder probleem er in kunt zwemmen en liggen op het strand) en op loopafstand vind je allerlei restaurants.
Aanraders zijn: El Nido Corner (prijs/kwaliteit is het top) en La Salange (niet spotgoedkoop maar wel heel lekker).

In Boracay heb je “Surfers Home”.
Gerund door een Duitse vrouw.
Het hotelletje ligt in Bulabog…de andere kant van White Beach.
Heerlijk rustig, lekker ontbijt (prijs inbegrepen).
Ook heel netjes.
Wij zijn hier nu al 7 weken (Surfers Home) en gaan zekers hier blijven tot eind juli. Onze zoon, Niek, is duik-instructeur op Boracay (New Wave Divers).
En de andere zoon komt in juli hier op vakantie.
Allemaal slapen we in Surfers Home…hahahahaa.

Wil je meer weten, laat maar horen…we reizen al 10,5 maand door de Filipijnen (Mindoro, Palawan, Noord-Luzon, Boracay)…en nee…we zijn het bijlange na het nog niet beu hiero.

Zonnige groetjes, Mo :cheer:

Hello Deb,

Hier ben ik nog effe.
Ik denk dat je het beste per vliegtuig reist.
Maar…hou wel goed in de gaten dat reizen in de Filipijnen heel veel tijd in beslag neemt…ook als je vliegt.
Dus volgens mij ben je meer aan het reizen dan dat je echt aan het genieten bent van de plekjes die je wilt bezoeken.
Ik denk dat je het beter kunt houden op 3 eilanden om te bezoeken ipv 4.
Maar dat is mijn mening!
Laat je goed informeren wat Davao betreft hoor.
Het kan wel…maar ga niet te ver uit de buurt daaro ivm je veiligheid.

De groetjes, Mo.

Hallo Mo!

Bedankt voor je reacties.
Ja ik heb al wat contact gehad met mensen en hebben een volgorde kunnen maken!
Eerst 7 dagen in davao… dan 4 in bohol… dan 5 in boracy en dan 5 op palawan… en maar kort in Manila…
Ik heb al eerder 3 maanden in davao geweest, regelmatig te horen gerkegen dat het daar gevaarlijk kan zijn … Maar daar heb ik in die 3 maanden helemaal niets van gemerkt… Natuurlijk gebeuren er wel eens dingen mja die gebeuren op ieder eiland!
Toch bedankt voor de waarschuwingen… we doen voorzichtig, en kennen daar mensen dus dat komt helemaal goed!

Hopen in Davao onze rondreis te kunnen gaan regelen!
als je nog tips hebt dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Deb

Hallo Deborah,

Hier wat tips:
Boracay:
-White beach is in deze tijd van het jaar niet echt sprookjesachtig meer.
Maar ga dan naar Puka Beach= uitgestrekt, wit strand en helder, schoon water. Er zijn daar wat kleine restaurantjes en shopjes maar er komen er maar amper toeristen. Terwijl het een prachtstrand is.

-Ariel’s Point= uurtje varen met de boot en dan kan je van kliffen afspringen.
Zeker de moeite. Zie voor meer info hun website.

-Viewpoint is ook wel mooi. Je hebt een uitzicht over heel Boracay.

-Wetmarket/ Talipapa Market= het is een marktje en daar kun je hele verse vis of vlees kopen en ook groente (ook 's avonds open). Rondom het marktje heb je basic-restaurantjes. Hier kan je je pasgekochte vis/vlees voor een habbekrats laten bereiden, met een sausje-naar-keuze erbij en rijst.
Echt heel lekker en spotgoedkoop!

Goedkoop eten (maar wel heel lekker):
-Talipapa Market
-JapoItalia in Bulabog (=andere kant van White Beach)
-Smoke
-Munchies
Wat duurder maar toch goed te doen:
-Valhalla in D-mall.

Zoek je een hele goeie, vol engelengeduld, betrouwbare duik-instructeur?
Dan zoek je Niek op…hij werkt in de duikshop “New wave Divers” in Station 1 (vlakbij Willy’s Rock op White Beach)…of je gaat naar Surfers Home (daar slaapt ie).
Hij komt uit Nederland.
En oh ja…hij is onze zoon …hahahahaa. Maar hij is echt goed!!!

Palawan:
-Iwahig gevangenis=“open” gevangenis, net buiten Puerto Princesa.
-Honda bay
-El Nido en de omringende eilanden…vooral Hidden Beach en Secret Beach en Big Lagoon en Small Lagoon
-Corong Corong= net buiten El Nido…een heel mooi stukje strand…geef door aan de tricycle dat je naar La Cabanas gaat.

Algemene tips:
-bezoek "local’ scholen…je bent altijd van harte welkom
-bezoek weeshuizen

Wil je nog meer weten, laat me het maar weten.
Misschien zullen we elkaar wel zien op Boracay!

De groetjes, Mo & Ro.

Hallo!

Leuke en goede tips!
Een paar ervan zullen wij zeker gaan ervaren!
Ik heb 2 jaar geleden stage gelopen in de filipijnen voor 3 maanden dus ben al van veel op de hoogte. toen weinig uitgezocht over de rondreis dus helaas veel mooie dingen gemist.
Die ik nu zeker niet ga missen!
Nou een geduldige duikinstructeur heb ik zeker nodig… moet er nog maar aan wennen die zee met al die vissen haha;) En mijn vriend gaat voor het eerst duiken dus wie weet kunnen we wat voor elkaar betekenen!
Wij gaan eerst naar Davao of Bohol dus daar zullen we al zeker een duikje proberen.
Blijf jij zelf nog zo lang op boracy dan
Geniet nog van je tijd, hopelijk gaan we daar niet weg regenen;)! haha.

Groetjes,

Deborah.

HoiHoi… we zijn zeker tot +/- 20 juli in Boracay.
Misschien zelfs tot eind juli.

Wij zijn nog nooit in Bohol geweest (staat wel op de planning) maar we horen er alleen maar lof erover.
Ik denk zelfs dat je beter naar Bohol kunt gaan als naar El Nido ivm regenseizoen.

Maar ja, wie ben ik hey???
Misschien tot dan.
De groetjes, Mo :foto:

Hallo beste mensen, als je een bezoek aan Bohol brengt dan is de Loboc river een heerlijk uitje, genieten van de natuur en een lekker hapje eten.
Tijdens de cruise stop de boot op een bepaalt punt waar er een optreden langs de oever wordt gehouden door de locals, leuk om te zien en goed voor de sfeer op de boot.
Naast de Loboc rivier heb je ook het kleinste aapje ter wereld die je kunt zien, deze plaats ligt niet ver van de Loboc rivier vandaan. De Chocolate mountains niet te vergeten, 1 van de wonderen van Bohol. Ook heb je op Bohol, Danao Adventure Park hier kun je leuke avonturen meemaken kijk op http://pinoyadventures.com/danao-adventure-park/ voor de activiteiten.

Tot slot heb ik het nog niet eens over de mooie stranden gehad, zeer uitstekend vooral als je met een brommer of ander vervoers middel langs de kust rijd en op verschillende plekjes stop en geniet van de witte stranden en een lekkere duik neemt.
Brommer,scooter etc kunt u huren bij verschillende verhuurders, Ik huur mijn brommer meestal bij een bekende of een local, goedkoop snel makkelijk, en je helpt hierbij de persoon ook een beetje met een extra inkomen.