Hoewel ik net 4 dagen terug ben van een vakantie in Viet Nam, moet al weer aan de slag voor de volgende vakanantie in 2014. Moet namelijk mijn vakantieverzoek voor wintervakantie 2013-2014 al op eind maart indienen.
Na 13 keer Viet Nam had ik het idee om de 14e keer een weekje ( 7 a 8 overnachtingen ) naar de filippijnen te gaan te gaan als onderbreking.
Zie door de bomen het bos niet meer en vandaar hier wat vragen.
Wij willen
3 nachten strand
niet veel uren reizen over de weg ( vliegen geen probleem )
verblijven in minimaal 4 sterren hotels/resorts
zijn geen duikers
budget is tussen de 300 en 400 usd per dag zonder eten en drinken
vragen
Is dit land dan een optie?
Waar te verblijven ( lokatie, eiland ed )
rook beleid ( mag je in elk cafe roken en hoe zit het met restaurants en hotels en resorts )
Moeilijk he , ? Filippijnen wemelt van mooie stranden. Misschien word die minimaal 4 sterren een probleem. Kijk ik eigenlijk nooit naar ,het aantal sterren , verblijf altijd low budget vandaar.
Wat bij me opkomt is stand op Mactan eiland, centraal gelegen in Filippijnen, vanaf manila met een binnenlandse vlucht in 45 minuten aan te vliegen.
O, ja nog even over het roken. Filippijnen is een echt rokersland, krijg soms de indruk dat iedereen er rookt. Je zal ook niet snel zonder komen te zitten , want bij ieder stoplicht in de stad staan kinderen met sigaretten te verkopen en die tikken altijd op het raam van je taxi om te vragen of je nog wat te roken nodig heb’
Ook op de standen sigaretten verkopers bij de vleet, dus je zal niet zonder komen te zitten. In de goedkopere restaurants en hotels geen probleem als je een peuk opsteekt, hoe dat bij de dure is weet ik niet.
Ziet er goed uit ! jammer dat het niet direkt aan het strand ligt. Ik zie zo snel niet hoeveel sterren ze hebben, dit i.v.m het feit dat de topicstarter Ton alleen 4 * en meer wil ?
O, das vreemd. Volgens google maps ligt het midden op Boracay, en niet aan strand. Ook het adres is Boracay Central Highway, dus midden op het eiland ?