Wonen voor lange tijd in de Filippijnen

ok ja weet het maar ja mijn asawa is fhilipijnse eh hoe gaat dat met men pensioen vanuit belgie naar fhilp men heeft me aangeraden omhaar een dual indentiteit te laten aanmaken hier op de ambasade in brussel

Ik denk dat de gemeente waar ge woont dat doet maar geloof als ik me niet vergist na 5 jaar in Belgie te wonen zo is het bij mijn vrouw gebeurt !

Juist Korikong Condo Is geen pobleem maar Grond en ik geloof dat de wet NOOIT komt dat ge als buitenlander grond kunt bezitten !
Maar ken wel een makelaar die beweerd dat een Engelsman een huis verkocht heeft om gezondheid redenen daar hij terug keer naar Londen !
IK kan het moeilijk geloven daar ge met voorzichtig zijn met makelaars die zijn gewoon op geld uit .

Airco verbruikt, raar maar waar, minder op de Filipijnen dan wat wij hier gewend zijn. Ik heb 3 airco’s en die verbruiken gemiddeld 550 watt. ze dienen ook geen ganse dag aan te staan, voor mij enkel in de slaapkamer een uurtje voor het lapengaan, s’nachts zet ik die meestal af. In de woonkamer heb ik enkel fan, constant in airco zitten is immers niet zo best voor je gezondheid.

In Santa Rosa (3 kwartier van Manila) en dichtbij 2 grote shoppingcenters (5 min te voet) staan nieuwe huisjes aan een goede 100 euro per maand met badkamer en twee slaapkamertjes, niet heel erg groot maar zeker voldoende voor een koppel. Electriciteit is inderdaad niet zo goedkoop, reken 50 euro per maand, water kost een 2tal euro per maand…eten is erg goedkoop. Indien je Filipijns eten lust kan je voor 3 euro op verschillende plaatsen uit eten (jollibee, inasal, showking) Vervoer is eenvoudig met tricycle of jeepney… In Manila geef je gauw 500 euro om iets te huren dat woonwaardig is…

1 like

wij zullzn naar bato gaan cotabato moet wel nog navraag doen hoe het zit met men pensioenhoe ik dat ginder krijg uitbetaald