Wie woont waar in Turkije?

Hoi,
Ik ben nieuw op deze site en natuurlijk vroeg ik me af wie er in İzmir of in de buurt daarvan woont. Graag zou ik met hen in contact komen.
Zelf woon ik met mijn Turkse vrouw vlakbij het dorpje Yukarı Kızılca (Kemal Paşa) Ik zou het leuk vinden om weer eens af en toe Nederlands te babbelen.
Groetjes, Joep

Als je naar Kusadasi komt ,wat niet ver van Izmir ligt ben je altijd welkom.
Ik heb belgische turken vrienden die een jaar geleden naar Izmir zijn komen wonen in Bornova. Spreken ook turks en Nederlands.Als je wil kan ik je altijd eens hun mailadres doorgeven.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hoi, Fraka,
Bedank voor je snelle reactie.
Wij zelf hebben ook een appartement in Bornova. Als zij het goed vinden geef mij gerust hun E-mail adres door.
groetjes, Joep

Hallo Joep,
Hij noemt Sami Gokce en woont er ook op een appartement. Hij was vorige zaterdag bij me thuis in Kusadasi op bezoek. Hij was ook zo blij eens wat nederlands te praten.Hij is getrouwd en heeft een klein dochtertje.
Mail hem met de groetjes van Franka, Françoise mijn echte naam.
Ik heb hem reeds een mail gestuurd dat er mischien iemand contact zal nemen.

En ben je eens in Kusadasi, ook bij mij altijd welkom .
zijn mailadres is sami.gokce1971@hotmail.com

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

hoi Joep,

nou dat babbelen is geen punt voor me))))

ik ben altijd wel aa nde mail en op zoek naar nwe uitdagingen.

momenteel ben ik beZig hoe en waar me zelf te gaan vestigen in de wereld!!!
ben aan het uitzoeken wat de belastingen inhouden op de lange termijn en hoe te handelen!!!
ziektekosten is een struikelblok en is en duur geintje als je niet oplet!!

hoor het wle wat jij hebt geregeld daarin!! ben je ingezetene van turkije ook of enkel enkele maanden p jr aanwezig daaro

frank

Sinds 4 jaar woon ik in turkije. Mijn aanvraag voor het zgn staatsburgerschap ligt al weer een tijdje in Ankara om goedgekeurd te worden. Zulke dingen gaan traag hier en ondertussen brengt het geld in het laatje want je verblijfsvergunning moet gewoon elk jaar weer verlengd worden. Tot je dat papiertje hebt. Voor zo ver ik weet betaal je dan ook geen belasting. Tenzij je natuurlijk werk hebt. Mijn Turkse vrouw regeld die zaken, zij zorgt ook voor de inkomsten dus…

bedankt voor je snelle reactie!!!

maar goed je wacht op staatsburgerschap !! heeft dat voordelen voor je en blijf je dan je nationaliteit behouden?en als je dat papiertje hebt betaal je geen belasting meer!!!
is er uberhaupt vermogens belasting?
laat wat weten aub
of andere soorten belasting voor zover je weet die er bestaan.
zoals belasting uit verhuur property
rente uit banktegoeden rente?

ik zelf werk niet meer dadelijk ! !

groet frank

Ja ik behoud mijn nederlandse paspoort. Ben wel volledig in nederland uitgegeschreven. Dus geen verzekeringen of bezittingen en bankrekeningen enz in nederland. Heb je dat wel, dan blijf je natuurlijk belasting betalen in nederland.
Voordeel van staatsburgerschap is dat je dan als ingezetene van Turkije je oa een eigen zaak kan beginnen. Je krijgt dan ook een sofie nr. Ook land kopen behoort dan tot de mogelijkheid.
Ik denk dat je beter een afspraak maak met het belastingkantoor in Ned. voor vragen die betrekking hebben tot wonen in het buitenland en belastingen die je moet afdragen zolang je nog zaken in nederland hebt. Denk niet dat de belasting je niet kan vinden als je hier zit. Ik kreeg ruim een jaar na vertrek een blauwe envelope hier in de brievenbus. Beter goed regelen voor je vertrekt dan achteraf.

ja IDD vooraf is beter dan a chteraf ja toch!!!

zijn er drukdoende me bezig nog,eerst ff in spanje uithuilen

4 weekjes

groet frank

Hallo
Ik ben Diana 24 jaar en woon al 5 jaar in icmeler met mijn turkse vriend, vlak bij Marmaris.
En ik zou graag wat meer contact willen hebben met nederlanders die ook in Icmeler, Marmaris wonen.

hoi hoi

duidelijk een probleem waar veel nederlanders die langer in buitenland zijn die de tall en gewoontes missen!!! chattenemailen bellen !!! het kan allemaal.
hou altijd in petto dat je in NL wordt uitgemolken fisc en tot je 67 mag doorgaan om vervolgens pwk 2 pyama dagen tot je te nemen,en kijken hoe turkische airways achter de garaniums omhoog gaat nee dan maar zo!!! lekker buiten en toch genieten

frank

WIe weet een prepaid tel kaart of firma die je ook in nl of elders kan updaten als je krediet t e kort is!!!

ga naar turkije binnekort

Voor Diana: Ramen open zetten, Muziek van Andre Hazes op, even wachten en de Hollanders staan voor je deur. :smile:

Bellen met je mobiel is hier loeiduur. Als je met je nederlandse simkaart vanuit hier naar nederland belt is het niet aan te slepen. Bovendien betaald de ontvanger ook nog eens een deel voor het gesprek. Beter is een lokale telefoon gebruiken en naar een vast nummer in nederland te bellen.
Andere mogelijkheid is naar een internet cafe gaan en via pc kletsen. msn of anders.

Die enveloppe klopt ja!!!

das je M-biljet,

die krijg j in het jaar van emigratie!!!

das je laatste)) kijken of ze je nog kunnen naplukken)))

het enige is wat ik begrijp als je op toerisct visa komt voor een jaar met onbeperkt reizen in/uit turkije is mijn ziektekosten particulier,en wat een full-insurrance kost voor een jaar!! wie weet dat hier!! 1000 euro? p jr?

answer me please!

groet f r a n k

Hoi Allemaal
Ik ben Diana 24 jaar en woon al bijna 6 jaar samen met mijn turkse vriend in Icmeler 8 km van Marmaris, en vind het leuk om nieuwe Nederlandse mensen te ontmoeten. Mijn vriend heeft een bar in Icmeler KAKTUS BAR en daar ben ik ook dagelijks aanwezig.
Mijn email adres is [EMAIL=“diana.felten@hotmail.com”]diana.felten@hotmail.com

Kijk ernaar uit op wat reacties.
Groetjes Diana

Hoi
Bedankt voor je reactie, ik heb nog wel ergens een cdtje van Andre Hazes en Fransje Bauwer liggen. ( hahahaha)

Nog 1 maandje en dan woon ik voor 6 maanden in kusadasi echt zo spannend ben zo benieuwd hoe het gaat.

Donna

Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen, ik heet Nina en woon met mij Turkse man Ertu een deel van het jaar in Gumbet. We wonen in het centrum van Gumbet in een leuk appartement, zijn er nog meer Nederlanders die in Gumbet wonen? Zou graag contact willen, gezellig kletsen en ervaringen uitwisselen. Ik werk nog steeds in Nederland ga een paar keer per jaar naar mijn man. Ertu werkt in Gumbet dus hij is daar permanent, ik kom en ga. Helaas is het financieel nog niet haalbaar om er voorgoed te blijven. Maar dat is natuurlijk wel de bedoeling.

Groetjes Nina

Hoi allemaal,

Ik ben Anna en woon sinds een jaar met mijn vriend in het zonnige Antalya waar we het heel erg naar ons zin hebben.
Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met andere mensen die ook in Antalya wonen om ervaringen te delen en te kletsen.

Groetjes Anna

Hi Anna-Antalya,

*Ik woon sinds maart 09 in Yesilbahce in Antalya (vlakbij het Dedeman hotel). Als je zin hebt om eens af te spreken kun je me mailen op *[EMAIL=“anneliesnelissen@hotmail.com”]anneliesnelissen@hotmail.com

Wellicht zien we elkaar binnenkort!

Groetjes Annelies

hoi sevgilim,ik woon ook in gümbet maar permanent.Met man en 2 kindjes,laat maar wat weten als je er bent. groetjes