Wie woont waar in Turkije?

Hallo, wil mezelf even voorstellen. Heb deze site een tijdje terug ontdekt en post nu zelf maar eens een keertje.
Ik ben Sandra 35 jaar en woon met m n turkse man en dochtertje van bijna drie in Marmaris.
Ik woon hier nu bijna 5 jaar, en ik mis eigenlijk nederlandse contacten.
Ik zou graag in contact komen met anderen die in Marmaris wonen.

Groetjes Sandra

Van Harte welkom op dit forum!!!
groetjes

Hallo Sandra,

ook welkom hier, ik woon wel in Turkije, maar nog voorbij Alanya, dus helaas, niet in jouw buurt. Woon hier pas 6,5 maand, met 4 kinderen. Ben nog 3 weken 35.

groetjes Carine

Hallo Sandra,

Helaas woon ik ook niet bij jou in de buurt (Side). Ik snap heel goed wat je bedoelt met het missen van nederlandse contacten, voor mij was het vinden van deze website al een verademing en ook het feit dat ik nu nederlandse tv kan ontvangen maakt een hoop goed!

Jaren geleden heb ik hier ook al een keer gewoond maar omdat ik toen werkte had ik veel contacten met bijv hostessen e.d., contacten leggen gaat toch wat makkelijker via werk of bijv uitgaan heb ik gemerkt maar helaas… met kindjes gaat dat toch een stuk minder vanzelf.

Ik ben zelf 38 jaar en woon sinds ongeveer 4 jaar (weer) in Turkije; ik ben getrouwd en heb een zoontje van 4 en een dochtertje van 2 jaar oud.

Ik ben trouwens erg benieuwd of jij naast de nederlandse ook de turkse nationaliteit hebt aangenomen? Zelf ben ik nu bijna 3 jaar getrouwd (we zijn pas getrouwd toen ik hier echt definitief met kind en al naar toe kwam) en kan er dus voor kiezen om dan van het visumgezeur af te zijn door turks te worden, maar vind dat nogal een stap eerlijk gezegd.

Als ik bijv. duits zou zijn en dus veel minder voor visum moest betalen, zou ik denk ik nog niet overwegen om turks te worden.

Ben erg benieuwd naar jouw ervaring of misschien ook de reactie van iemand anders hierop.

1 like

Hallo dames,

Wat gaaf om te lezen dat er meer Nederlandse vrouwen zijn die de stap hebben gewaagd om naar Turkije te verhuizen!
Zelf vertrek ik in september 2007 naar Serik (in de buurt van Side/ Antalya), mijn vriend (Osman) zal later volgen als hij zijn opleidingen af heeft gerond in Nederland. Ik ben nu stevig op zoek naar een geschikte baan (onderwijs/ hotelwezen) om zo snel mogelijk ā€˜in te burgeren’ in Turkije. De taal, de cultuur en een netwerk opbouwen zijn belangrijke onderwerpen voor me.
Het lijkt me heel erg leuk contact te hebben met andere nederlandse vrouwen in de regio om eens te horen wat je meemaakt, waar je tegenaan loopt.

Mijn naam is Annelies, ik ben 28 jaar en werk nu als management assistente bij De Haagse Hogeschool. Ik droom al jaren van een leven in het buitenland, gelukkig droomt mijn vriend inmiddels ook van een leven in Turkije!

Ik hoor graag van jullie om eens af te spreken misschien?!

Groetjes Annelies

leuk om te horen dat er misschien nog iemand deze kant op komt!

Zelf woon ik dus in Side samen met man en twee kindjes en heb het tot nu toe erg naar mijn zin.

Hoop dat je succes hebt bij vinden van een baan in deze regio, heb begrepen dat het vrij lastig is een werkvergunning te verkrijgen dus let wel goed op.
Het beste werkt het volgens mij als je vanuit Nederland via nederlandse touroperator wat kunt vinden.

Houd je ons op de hoogte? veel succes en groetjes,
Monique

p.s. beetje late reaktie omdat ik de hele maand juni mijn halve familie op visite had hier en dus erg weinig tijd voor mezelf heb gehad (maar was wel gezellig hoor)

Hallo allemaal,

Ik ben Amanda, ben getrouwd met Ali en woon sinds ruim vier jaar in Turkije. Eerst in Antalya en sinds twee jaar wonen we in Fethiye.
Wij hebben ons eigen bedrijf waar ik op dit moment nog steeds zonder verblijfs- en werkvergunning werk. Omdat ik toch elke drie maanden een keer uitreis (naar Nederland of Griekenland) heb ik eigenlijk geen problemen. Bij de douane wordt nooit moeilijk gedaan, omdat ik goed Turks spreek. Volgend jaar zijn we drie jaar getrouwd en ga dan de Turkse nationaliteit aanvragen. Ik heb bij de IND in Nederland geinformeerd en het is voor Nederlanders die getrouwd zijn met een buitenlander toegestaan om een tweede nationaliteit aan te nemen, dus je raakt je Nederlanderschap niet kwijt, maar bent wel van het gezeur van een verblijfs- en werkvergunning af.
Groetjes,

Amanda

Hoi Allesmaal,

İk ben Sharon en ook bij mij heeft de liefde me zover gekregen om naar Turkije te emigreren.
İk woon hier nu 1,5 jaar en het bevalt me prima.
Het enige jammere is dat ik mijn oude beroep niet kan uitvoeren (groeps en activiteiten begeleider in de psychiatrie, ik heb 6 jaar met veel liefde in een psychiatrisch ziekenhuis gewerkt).
İk woon in Ortaca/Mugla (15 min van Dalaman en 15 min van Dalyan)
Maar we zijn ons wel aan het orrienteren om misschien richting İzmir te gaan ivm werk.

Liefs Sharon

Je post is alweer wat maandjes oud, dus ik weet niet of je nog weleens op deze site komt maar ik woon ook in Marmaris.
Ik ben M., 38 jaar, getrouwd met een Turk en woon hier sinds 1994.
We hebben een dochter van 8 en een zoon van 4.
Mocht je dit lezen en ben je nog steeds op zoek naar NLse contacten, dan kun je via PM contact met me opnemen…ook altijd leuk voor de kinderen om contact te krijgen met andere (half) NLse kinderen :wink:

Ook ik woon in Marmaris sinds twee jaar.
Je kunt me altijd een berichtje sturen via de WW-mail!

hay sandra,
je bent echt niet de enige nederlandse die in marmaris woont, er is zelfs een heuse nederlandse vereniging! wellicht dat je eens zou kunnen informeren bij ellie, zij is een van de oprichters, [EMAIL=ā€œhenenmoolhuizen@hotmail.comā€]henenmoolhuizen@hotmail.com t is geen gedwongen samenzijn, gewoon af en toe eens gezellig borrelen etc. ikzelf woon nu al weer 7 jaar in marmaris, ben 29 jaar en mocht je t leuk vinden, dan kan je me altijd mailen, [EMAIL=ā€œmarmarismermaid@hotmail.comā€]marmarismermaid@hotmail.com
groetjes
es

Hallo allemaal,

Ik denk dat de meesten me reeds kennen .
Ik ben Franka, en woon reeds 10 jaar in Kusadasi.
Ik ben weduwe, maar heb een makelaarskantoor en verkoop onroerend goed over gans Turkije.
Maar ik praat ook graag over wonen en leven in Turkije.
Met vragen altijd welkom.
groetjes uit Kusadasi,
Franka

Ik ben Chahrazade, 23 jaar, ik woon samen met mijn vriend in Marmaris!

Ik woon ook in Marmaris…! Over 10 jaar… :wink:

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Mijn man en ik zijn er sterk over aan het nadenken om te emigreren naar Turkije, met onze 2 zoontjes. We gaan in de buurt van Bodrum wonen, en we zijn daar al een huis aan het bouwen. Mijn man is in Turkije geboren, en in 1996 naar NL gekomen. We zijn dit jaar 9 jaar getrouwd. Ik word zo moe van de ā€œratraceā€ hier, al het materialisme en de enorm hoge kosten. Er is veel te weinig tijd om met het gezin van elkaar te genieten. En ik maak me zorgen over onze zoons. Als ik zie hoe moeilijk het is om hier genoeg te verdienen om het nog een beetje leuk te hebben, vraag ik me echt soms af hoe zij nog iets kunnen gaan opbouwen… Maar ik maak me ook wel een beetje zorgen over emigreren. De kinderen moeten dan in Turkije naar school, heeft iemand daar ervaring mee? Hoe werkt dat? En hebben ze het moeilijk de eerste tijd? Ze spreken al wel redelijk Turks, maar hebben daar ook nog aardig wat in te leren. Zijn er ook nog anderen in de buurt van Bodrum? Het lijkt me leuk om alvast wat contacten te leggen.

Groetjes,
Caroline

Hallo alle lieve wereldwijzer liefhebbers. İk woon en werk İstanbul. Wat ik doe? İk ben marketing manager van het shopping center’s. Mijn website is, www.airportavm.com

Groeten

Hoi allen, mijn naam is Ralph en ik en mijn gezin gaan ons vanaf mei 2008 vestigen in Bodrum. Mijn vrouw is afkomstig uit Istanbul en heeft de afgelopen 3 jaar in Nederland gewoond en gewerkt. Ik ga mij in Bodrum bezig houden met het Beheren en Verhuren van Prive huizen op het schiereiland Bodrum. Dus mochten jullie prive grootgrond bezitters of toekomstige interesse hebben in mijn diensten, ik ben er voor jullie. Op www.bodrum-estatemanagement.com en www.bodrum-villarentals.com kunnen jullie alles lezen. Zijn er nog meer mede (toekomstige) Bodrum bewoners op deze site? Ik zou graag met jullie in contact komen.

Hallo allemaal ik woon en werk in İstanbul. Als marketing manager. ( shopping center opbouwen enz. ) İk wil graag horen ide in istanbul werken en/of wonen Nederlanders. Wie kunnen kletsen anders ik vergeet NL te spreken. www.airportavm.com www.megnum.com.tr

Hallo allemaal!

Leuk om te horen dat er zoveel mensen dicht bij me in de buurt wonen.
Ik woon sinds 3 jaar samen met mijn ( Turkse) vriend in Manavgat.

Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik de Nederlandse contacten toch wel mis…