Ik ga daar samen met een jongen uit m’n klas een half jaartje naar school… We gaan daar enkele vakken volgen in het kader van onze Minor… Dit kan natuurlijk ook in Nederland, maar wij doen dit toch liever in Curaçao
Huisvestiging is bij ons nog even de vraag… we hebben de mogelijkheid gekregen om daar op de Campus te gaan wonen… maar we weten nog niet echt wat het beste en leukste zal zijn.
Het belangrijkste was in ieder geval dat we de goedkeuring door de school kregen omdat we al inmiddels contact hebben gehad met de UNA zelf ( Univerisity of the Netherland Antilles ). Zij hebben ons de vakken gestuurd die worden aangeboden en wij mogen daar vervolgens een aantal vakken van kiezen en volgen.
Maar een grote reden om zoiets te doen is natuurlijk niet alleen ‘het naar school gaan’. Het is voor ons een grote kans om een half jaar naar zo’n land toe te gaan en die gaan we dan ook zeker pakken!!
Jij gaat toch emigreren naar Curaçao? Spannend hoor!!!
Nee wij gaan niet emigeren hoor, wij gaan voor een jaar. En net als jullie niet alleen om te werken maar om de ervaring! Veel mensen dromen ervan om een jaar ergens heen te gaan maar doen het niet en wij wel Ondanks dat ik het ook wel heel spannend en eng vind hoor … tis toch een heeeel eind van NL en je familie vandaan, maar goed tis voor een jaar en ik vind het een grote uitdaging. Reuze spannend allemaal!
hey mensen, ik ben nieuw hier en nog aan het ontdekken over hoe en wat.
Ik weet wel dat ik hoogstwaarschijnlijk na de zomer ook die kant op wil om te werken en dan maar kijken hoe lang ik blijf hangen…
heeft er iemand tips waar ik vacature’s kan bekijken (vlak voor vertrek).
En is het aan te raden om nu al naar een woning te kijken of bestaat er de mogelijkheid om de eerste tijd ergens te logeren en vandaar uit uit te kijken naar wat anders
Hi Armando, hoe eerder je naar huisvesting rond gaat kijken des te beter. September begint ook de nieuwe stageperiode, dan zijn de betaalbare kamers/studio’s en appartementjes snel weg hoor. Op mijn space staan ook wat vacaturesites en algemene info m.b.t. werken op het eiland wat heb je nodig aan papieren etc. Staat op de overheidslink gove.an, succes hor
Anneke maduro
Roxsha Appartementen Curacao
Nee idd er zijn ontzettend veel huizenaanbieders, maar ook ontzettend veel stagiairs en werkers die rond sept komen. Dat betekent dus dat je er op tijd bij moet zijn maar wel goed rond moet kijken, want sommige huizenaanbieders melken dit een beetje uit heb ik in de gaten. Goed dat je stage geregeld is in elk geval. Wat ga je doen en waar? Spannnneenndd …
Ja heerlijk gevoel dat het geregeld is! Ik ga een marketing stage lopen!
Heb inmiddels ook mijn huisvesting geregeld, Casa Makamba! Spannend, je weet nooit wat je kan verwachten.
Zijn er nog meer studenten/werkende die daar gaan zitten?! Let me know!
Ja, ik ga samen met een klasgenote naar Curaçao. Vijf maanden stage, we komen in januari weer terug. Hebben jullie toevallig voor studenten een goede en betaalbare huisvesting? We hebben veel gezocht, maar we komen tot nu toe op huisjes/appartementen uit die vrij duur zijn.
Ik heb gehoord dat Casa Makamba een rare bedoeling is. Het fijne weet ik er niet van, maar het schijnt echt een rare bedoeling te zijn daar. Ik wil je niet aan t twijfelen brengen, maar omdat ik contact heb met mensen uit Curaçao voor mijn stage, wilde ik dat toch even melden voor je.
Mijn verhalen over Casa Makamba waren wisselend, maar over het algemeen positief. Ik denk dat over elk huisvesting wel iets negatiefs kan zijn. Maar de tijd dringt, en de kamers raken op. Ik heb dus maar een keus gemaakt in de vele aanbiedingen. Ik heb iig ook mensen gesproken die positief zijn. Maar het blijft natuurlijk wel een gok! We zullen zien…
Ja, ik kreeg ook wat wisselende reacties over Casa Makamba. Het schijnt gewoon heel vaag geregeld te zijn als je daar bent. Desondanks: Veel plezier, en misschien komen we elkaar wel tegen op t strand :vak02:. Haha
Wij zitten vanaf 17 augustus in de zon op Curacao!(tot 28 jan) We hebben net woonruimte vastgelegd dus dat is ook weer een zorg minder (Kaya Douwe Zalm). Ik vind het erg leuk om zoveel mensen te horen die er ook zoveel zin in hebben en het ook wel een beetje spannend vinden! Ik kan bijna niet wachten om te duiken, snorkelen, zwemmen, zonnen, cocktails drinken en het eiland verkennen! Wat jullie?
hoi allemaal,weet iemand toevallig nog iemand die appartementen verhuurd vanaf 4 september tot begin Febrari.Ga samen naar Curacao met me vriend, want hij gaat daar stage lopen 5 maanden…wie o wie kan ons helpen voor een leuk appartementje.
Heeft er iemand verhalen gehoord over Villa azul of Punda aan zee?
Op de site ziet het er wel heel leuk uit maar was even benieuwd!
Dus zou graag willen weten of iemand er wat van heeft gehoord.:dag:
Hi Charlotte, Wat leuk een naamgenootje Ik heb zelf een woning gehuurd op het recompensa park, rechtstreeks via de website van ze. Ik heb ook gekeken op casacama.com, daar staan veel leuke en betaalbare woningen en kamers op. Je moet vast iets kunnen vinden. Ga je zelf ook stage lopen of werken?
ik weet sinds een paar dagen dat ik aangenomen ben op curacau bij een callcenter en ik ga de 1e of 2e week van julie nog meer mensen die rond die tijd gaan?
Goed dat je bent aangenomen. Ik ben ook aan het kijken voor werk in het callcenter op curacao (schijnt gewoon een nederlands bedrijf te zijn of zo) ik moet nog contact voor opnemen met wereldjob. Ik wil in september naar curacao toegaan.
Heb je al huisvesting?