Stage Curacao sept 2007

Volgend jaar september wil ik graag stage gaan lopen op Curacao. Ik was benieuwd of er meerdere mensen waren die dat ook leuk leken of dit al van plan waren. Graag zou ik met deze mensen in contact komen.

Hoi Ivan
Ik ga volgend jaar september ook stage lopen en wil dat het liefst doen in Aruba of Curacao. Heb jij al iets op het oog?

Hey Daisy, ja ik studeer HBO Rechten en het zou me echt geweldig lijken om in curacao stage te gaan lopen op bijvoorbeeld een advocatenkantoor / rechtbank etc Ik weet niet wat jij studeert, en heb je al een stage gevonden. Ik ben me namelijk aan het orienteren: stageplek zoeken / woonruimte etc… en kom je toevallig uit tilburg omdat ik 013 achter je naam zag staan??

Groetjes Isis ( geen ivan dus :wink: )

Hey Isis, had er zelf maar ivan van gemaakt :wink:

Ik ben mijzelf ook aan het orienteren en mijn brieven al aan het schrijven. Ik heb nog geen stage gevonden maar wil het zo snel mogelijk geregeld hebben. Misschien als het zelf zoeken niks opleverd ik toch maar een stage bureau ga inschakelen, hoewel ik daar geen fan van ben. En hoe ga jij het aanpakken?

Ik woon inderdaad in Tilburg en studeer in Rotterdam aan InHolland ik doe HTRO (hbo toerisme). Leuk dat jij ook in Tilburg woont, studeer je bij fontys?

Hey Daisy,

Ik wil het eerst ook zelf proberen, om een stageplek te zoeken. Ben namelijk 2 weken geleden naar een opendag geweest van wereldstage en ik vind hun dienstverlening echt niet goed… Op zich wel handig als het hun lukt om een stageplek te regelen, maar dat vind ik geen €700,- waard. Dus eerst ga ik het even zelf proberen, en als het echt niet lukt dan is dat nog een laatste optie :wink:
Ik ben nu aan het kijken waar ik wil/kan gaan werken, want ik studeer HBO-rechten aan de Juridische Hogeschool van Tilburg (is samenwerking van Avans en Fontys). Ga binnekort ook brieven schrijven dus…nog even oefenen daarmee :wink: Weet jij trouwens al waar je wil gaan verblijven, als het lukt om een stage te vinden. Heb je al mensen gesproken die ook stage in Curacao hebben gelopen?? Ik ben namelijk ook op zoek naar een leuke verblijfplaats en ben wel benieuwd wat leuke studentenhuizen zijn.

Hi Daisy en Iris, misschien kunnen jullie bij ons wel een apt. delen , scheelt lekker in de kosten en dan heb je wel je eigen keuken, badkamer en slaapkamer. Ook hebben we units met 1 grote slaapkamer met 2 losse bedden, zitten ook altijd 2 studenten in. Die zijn weer iets voordeliger in huurprijs uiteraard. We hebben 7 apt. op het terrein, gemiddeld wonen er zo’n 12 tot 14 stagiaires. Iris ik had jou nog een berichtje gestuurd ivm een stageplaats, had je dat wel ontvangen? groetjes Anneke Maduro

Roxsha Appartementen Curaca

Inderdaad Isis ik vind het ook belachelijke prijzen. Ik ga eerst kijken of ik iets zelf kan regelen.

Ik denk dat ik bij mijn tante verblijf als ik naar Curacao ga, want Aruba lijkt mij ook best leuk, maar wil misschien na verloop van tijd wel een eigen verblijfplaats als dat niet te duur is. Ik heb even op de website gekeken van Anneke maar kan helaas geen prijzen vinden.
De huur in Curacao is wel veel lager dan in Nederland dus ik zou nooit meer dan 400 gulden gaan betalen voor een kamer en dat is al vrij veel. Je kan kijken in de lokale kranten (ultimo notisia, extra) of er advertenties staan voor woonruimte. Je kan die bij de betere boekhandels kopen.
CasaCama schijnt een leuke studenten huis te zijn met veel nederlandse studenten, misschien vind je dat wat.

Ik hoop dat we elkaar op de hoogte kunnen houden. :slight_smile:

Hi, de prijslijst kan ik wel even toemailen als je wilt. Ik verhuur geen kamers op zich hoor, maar appartementen. Die kan men dan natuurlijk delen. De prijzen gaan ook niet p.p. maar per apt.

groetjes Anneke

ps moet nog even uit vogelen hoe ik de lijst duidelijk op de space kan zetten…

Hoi anneke

Dat zou heel fijn zijn.
Als het niet lukt, pm me.

Hai,

Ik ben ook van plan om in september 2007 of in Aruba of Curacao te gaan stage lopen, op een basisschool, ik doe namelijk Pabo. Ben me al een beetje aan het verdiepen, maar ik had dus al in de gaten dat je zeker wel hulp hierbij nodig hebt. School wil me hierbij helpen, maar die hebben alleen contacten op St. Maarten… en Curacao heeft toch wel mijn voorkeur!
Ben benieuwd hoe jullie het verder gaan regelen!

Hi, ik ben bezig met een stageplaats voor nog iemand. Ook basisonderwijs. Mocht je mee willen draaien, mail maar even ok?
m.v.g.
Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao

Hai Hai,

Ik doe de opleiding sph en ben ook van plan om september 2007 stage te gaan lopen op Curacao of aruba!
alleen als het via school gaat moet ik 12 maanden blijven dat is me echt iets te lang. ik dacht zelf aan 5 maand.
Hoe lang zijn jullie van plan, en hebben jullie misschien websites/telefoon nummers waar ik heen zou kunnen bellen voor meer info.
ik vind het zoeken namelijk erg moeilijk voor een stageplek + woning

Hey,
Ik ben ook ben ook van plan om in september 2007 naar curacao te gaan. Ik studeer rechten en ik ben me nu aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn. Op internet is enorm veel te vinden voor zowel een stageplek als woonruimte / studentenhuizen in curacao. Als ik jou was zou ik veel gaan googlen :wink:

Hey Anneke,
Ik zou graag de prijzen van die appartementen weten en ook waar de appartementen ongeveer liggen, welke stad / wijk.

Alvast bedankt

Hi, de prijzen zijn afhankelijk van duur verblijf, aantal slaapkamers en aantal personen. Hij is te uitgebreid om hier te plaatsten, waar kan ik de info naar toe mailen, dan heb je de info direct, stuur me even een mail, dan reply ik daarop met de prijslijst er gelijk bij.

gr. Anneke
[EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com

Hi, waar wil je het liefst stagelopen? Wat voor instantie exact, weet je dat al?

gr. Anneke

Hallo allemaal,

Ik ben anderhalve maand geleden aangekomen op Curacao en blijf 6 maanden hier. Ik heb na wat gezoek toch besloten om mijn zoektocht over te geven aan wereldstage. naast het feit dat deze mensen veel ervaring hebben in het zoeken ben je ook altijd verzekerd van een aanspreekpunt als het mis gaat op je stage. Contact zoeken met een bedrijf hier vanuit Nederland is niet eens zo lastig, maar of het voorgehouden plaatje door je mogelijke stagebedrijf overeenkomt met dat wat je hier aantreft is altijd maar de vraag. Als dat niet het geval is en je hebt het niet naar je zin dan heb je echt een probleem… ik heb het hier al bij 2 mensen gezien. als je via wereldstage gaat zoeken ze meteen voor je verder en helpen ze je z.s.m. met iets nieuws. Het is inderdaad een hoop geld, maar het zit wel meteen goed. Ik heb eerst 6 stages aan mij voorbij laten gaan voordat ze bij wereldstage iets hadden wat mij echt leuk leek… en dat bevalt nu ook erg goed! Wij wonen in een complex met ongeveer 50 studenten om ons heen en de meeste die ik ken hebben een superstage, en allemaal via wereldstage.

Huisvesting wordt ook voor je geregeld. Dit heeft een heel groot voordeel en een groot nadeel. Iedereen die hier huisvesting aanbiedt voor studenten doet dat met een principe “studentjes uitmelken” accepteer dat gewoon… ga niet lopen zeiken over te dure huisvesting, als je voor ieder dubbeltje op de eerste rang wil zitten, dan moet je al bij voorbaat niet hiernaartoe komen (het wordt niet goedkoop hier). Ik doe mijn afstudeeropdracht bij een woningcorporatie dus ik weet hoe de gemiddelde huurprijzen hier liggen. Ik betaal NAFL 575,- (ongeveer 275 euro) per maand voor een huis waar ik met nog 3 andere mensen in woon. Wij hebben wel een eigen buitenplaatsje en een woonkamer en het is erg echt niet luxe en mooi, maar ik zit er gelukkig ook niet veel.
Het grote voordeel is dat we allemaal om elkaar heen wonen met een grote binnenplaats waar je elkaar altijd treft. En de locatie is het beste. In Punda en ik woon op 30 meter van de zee! Afgelopen zaterdag een bbq gehad bij wat andere studenten die ergens in het midden van het eiland wonen… da’s echt niet fijn. Wereldstage dumpt alle studenten bij elkaar in Punda en da’s zeker gezellig, sociaal en handig.
Je hebt de keus uit een studio (alleen wonen, of met 2) of studentenhuizen tot 15 studenten ofzow of een huisje met z’n 4en zoals ik doe.

Verder is het eiland echt supergaaf. Ik ben niet op Aruba geweest, maar Curacao heeft Willemstad, echt een leuke grote stad. Geweldige strandjes die er allemaal anders uitzien en onder de waterspiegel is het nog veel mooier… spaar zeker als je het leuk vindt voor een duikcursus (tis echt goedkoop om te doen hier)

Isis: er zijn hier zat advocatenkantoren (in opkomst) dus zeker dat hier wat leuks voor je te vinden is.

Daisy: Vergeet niet dat jij huurprijzen van kamers in NL vergelijkt met gemeubileerde huizen hier op curacao. Dat is altijd al duurder. Als je zo goedkoop mogelijk wil zitten (400 gulden) realiseer je dan wel dat je niet zo mooi komt te zitten als waar de meeste NL-studenten op het eiland zitten. Die zitten allemaal bij elkaar in Punda. Met uitzondering van een paar anderen.

Nou, als jullie nog vragen hebben, let me know… ik ga weer ff verder op mijn stage… tja ik heb een rustig dagje vandaag…

Hey chieliek!
Dankjewel voor je uitgebreide mail. Leuk om eens een echte ervaring te horen van iemand. Ik vroeg mij af of er in de buurt van “jou kamer” nog meer kamers te huur waren, en dan niet via wereldstage. Ik geloof best dat wereldstage het goed regelt, maar aangezien ik een student ben die alles zelf moet betalen :wink: , ga ik het eerst zelf proberen. Als dat niet lukt kan ik het nog via wereldstage doen. Ik vroeg me dus af of er in of in de buurt van punda kamers te huur zijn? Het lijkt me namelijk wel gezellig om daar in de buurt te zitten. Vroeg me daarnaast af, of ik je kon mailen als ik wat vragen heb, ben me namelijk nu aan het orienteren, en zou wel eens echte verhalen willen horen, want niet alles wat ik op internet lees, is geloof ik waar haha

ik stuur je wel een mail

Superleuke mail chieliek, echt leuk om te lezen! Altijd fijn om de mening te horen van iemand die ervaring ermee heeft. Ik wil het graag ook goed voor elkaar hebben en zeker weten dat ik goed zit, dus ik denk dat wereldstage ook een goede optie voor mij is…
Googlen heb ik al heel veel gedaan Ivan, ben al wel klaar voor de volgende stap… zit alleen nog een beetje op een reactie van school te wachten, maar als dat langer duurt ga ik zelf maar actie ondernemen.