Hoi,
Volgend jaar wil ik mijn LIO-stage (laatste stage studie PABO) op curacao gaan lopen. Heeft iemand dit ook gedaan? Of tips voor mij?
Leuke studentenhuizen?
Dan hoor ik het graag!
Adios
Hoi,
Volgend jaar wil ik mijn LIO-stage (laatste stage studie PABO) op curacao gaan lopen. Heeft iemand dit ook gedaan? Of tips voor mij?
Leuke studentenhuizen?
Dan hoor ik het graag!
Adios
Hallo, ben ook vanplan om vanaf september 2007 stage te gaan lopen voor +/1 8 / 10 maanden op Curacao. Wereldstage is echt duur, ben zelf aan het informeren bij Stageplek (is stukke voordeliger). Ja, en de huisvesting is misschien ook nog wel zelf te regelen via verschillende instanties.
leuk! wat ga je er doen? maar hoe bedoel je precies, te duur? (ik ken wereldwijzer niet zo goed vandaar…) ben van plan om een beetje alles zelf te gaan regelen eigenlijk… maar wat is precies Stageplek voor een soort instantie?
Wereldstage.com vraagt voor de bemiddeling en de overige dingen (zoals huisvesting) een kleine 700 euro. Da’s veel geld naar mijn mening. Ik ben ook van plan om alles zelf te regelen, maar vooral de stageplek kan een probleem worden, dit omdat ik toch (en de school ook) een goed stage bedrijf wil hebben. Stageplek is eenzefde soort instantie als Wererdstage, behalve kan hier helaas weinig mensen vinden die hiermee gewerkt hebben. Voor hoelang wil jij dan naar Curacao gaan?
Wow, dat is inderdaad een hoop geld. Ik heb al een berichtje gehad van iemand op curacao, die zelf kamers verhuurt en ook stageplekken bij een school vlak bij haar appartementencomplex regelt. Dat kost zo’n 150,- Dat klinkt toch wel een stuk aannemelijker… Ik ga zo’n 6 maanden (als het goed is) naar curacao, zo lang als mijn stage duurt.
Voor een stageplek regelen zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome gaan. Dat geldt ook voor de woonruimte, ook heb ik het idee dat je met een paar mensen stukke voordeliger (en gezelliger) uitbent in een appartementje dan je alleen ergens zit.
Hallo Chieliek,
Leuk om jou ervaring te lezen! Ik ben op dit moment ook druk bezig een stage te regelen via GPstart.com. Mijn stage begint op 12 feb tot 12 juli. Nu was ik benieuwd of jij GPstart kent of hier iets van studenten uit jou omgeving van gehoord hebt? Ik ga samen met nog een klasgenoot en zouden graag een appartementje huren, wel dichtbij alle ander studenten natuurlijk. Heb jij enig idee?
Alvast bedankt!
Groeten Otto
Hoi Isis,
We hebben toevallig een leuke stageplek voor een HBO-rechten student beschikbaar op Curacao.Op HBO niveau geven zij de voorkeur aan studenten die de studierichting economisch-juridisch doen (HBO-EJ) dan wel rechten maar daarbij fiscale vakken hebben gevolgd en gehaald zoals inkomstenbelasting, loonbelasting, omzetbelasting, vennootschapsbelasting en formeel belastingrecht (AWR).
Op WO-niveau geven zij de voorkeur aan rechten studenten met als afstudeerrichting belastingrecht.
Wij zijn ook een bemiddelingsbureau, maar vragen niet die extreme bedragen.
Bij het pakket GPintern regelen we het volgende voor je:
·De juiste stage bij het juiste bedrijf
·Het contract tussen de student en het stagebedrijf
·Huisvestingsbemiddeling
·Werkvergunning en visum
·Transfer van het vliegveld naar de huisvesting
·GPstart meeting met de nieuwe werkgever, dit is een uitgebreide introductie op je eerste werkdag
·Helpdesk tijdens het verblijf (24/7)
Het bedrag dat wij hiervoor vragen is 300 euro. Deze bemiddelingskosten worden pas in rekening gebracht nadat de stage goedgekeurd is door student en school en het stagecontract is ondertekend.
Heb je al een stage gevonden dan kan je ook alleen de huisvesting of vergunningen door ons laten regelen…hiervoor gelden weer andere tarieven.
Kijk op onze website: www.GPstart.com
Hier kan je je ook vrijblijvend inschrijven. Ga dan naar de link GPintern…
Mocht je vragen hebben, stuur dan een e-mail naar: [EMAIL=“info@gpstart.com”]info@gpstart.com
Bellen kan natuurlijk ook tijdens kantooruren op : +5999-465-9952
Zonnige groeten vanuit Curacao
GPstart.com Team
Hier nog een HBO Rechten studente aan de Juridische Hogeschool
Ik ben alleen hopelijk al afgestudeerd in juni, maar ik zou om wat werkervaring op te doen graag nog een half jaar stage lopen of een tijdelijke baan willen hebben op Aruba. Iemand met tips?
Hey Otto,
Ik heb persoonlijk geen ervaring met GPStart, kan je er dus niets goeds of slechts over vertellen. Wat ik wel weet is dat Wereldstage (waar ik het heb geregeld) niet goedkoop is, maar zoals met zoveel dingen, je waar voor je geld krijgt. Ik denk dat je een heel belangrijk punt aansnijdt als je het hebt over dichtbij andere studenten wonen. Ik woon in Punda (centrum Willemstad, aan zee, 5 min. lopen van de toeristische stad en de pondjesbrug etc.) hier wonen de meeste NL studenten van het eiland, ongeveer 75% de rest verspreidt zich over het eiland. het is dus nergens drukker met studenten dan hier!
Om je een beetje jaloers te maken hier mijn site met verhalen en een link naar foto’s http://chieliek.waarbenjij.nu
Suc6!
Hoi toekomstige eiland bewoners van Curacao…
Hier even een berichtjevan iemand die ook stage heeft gelopen op Curacao.
Volgende week 1 jaar geleden ging ik ook voor 5 maanden naar Curacao. Ik heb geen gebruik gemaakt van instanties zoals wereldstage.com en gpstart.com… ik was en ben nog steeds van mening dat met heel veel doorzettingsvermogen en vroegtijdig zoeken je het ook zelf kan regelen.
ik ben een half jaar van te voren begonnen met zoeken en heb maanden achter elkaar intensief gezocht… elke week brieven schrijven en erachteraan bellen, want alleen zo krijg je de aandacht die je wilt… je moet ook niet gek staan te kijken als je na een week belt en ze zeggen… oja heb ik gezien, maar moet ik nog lezen… ongeveer een maand voor vertrek vond ik eindelijk me stage.
voor huisvesting heb ik gekozen voor het appartementen complex roxsha van anneke maduro… dit appartementen complex ligt in de wijk salinja en dat zit tussen punda en het strand van mambo in (bij mambo is het op zondag zwaar feesten) het appartement ligt erg centraal en het ziet er zonder grappen super netjes uit! menig appartementencomplex kan daar aan voorbeeld aan nemen. ik heb er samen met mijn huisgenootje 5 maanden lang met veel plezier gewoont…
veel succes met jullie voorbereidingen en als je vragen hebt stel ze, ik zal het forum weer in de gaten houden…
Heeeeeee, hi daar die Pascal, leuk om je zo ook weer even te treffen enne…ook heel leuk om zulks te lezen hoor:-))) thanks! Niet te geloven hoe rap 1 jaar voorbij vliegt trouwens!!
groetjes Anneke
Hoi,
Ik ben ook van plan om in augustus/ september 2007 naar curacao te komen, alleen kom ik er dan werken, voor ongeveer een half jaar, ik ben dan klaar met school, en wil hier gewoon ff weg, daarom ben ik al aan het zoeken naar een leuk baantje, heb helaas nog niet echt iets kunnen vinden.
Hebben jullie al een idee voor een kamer of app.?
Ik zou graag alvast met wat mensen in contact willen komen, die dan ook tegen die tijd gaan. Je kunt me ook altijd mailen: [EMAIL=“chantie124@hotmail.com”]chantie124@hotmail.com.
Wie weet spreken we elkaar nog eens!!!
Groetjes Chantal
Hi Chantal, wij hebben in die periode vast wel weer woonruimte beschikbaar. Kijk maar even op Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online. en heb je vragen shoot ze gerust naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com
groetjes Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao
Hallo iedereen,
Ik zat een beetje rond te surfen op google, en kwam op deze site. Ik ga ook naar curacao in 2007, en k zoek mensen van mijn leeftijd(20) en miss. ook wel mijn opleiding( sph) die ook naar curcao gaan!
is natuurlijk altijd leuk als je daar mensen kent! of er samen heen kan reizen!
mocht iemand t leuk vinde beetje contact te krijgen, laat maar weten ![]()
x Nanny
Hi Nanny, heb je al een stageplaats? Het eiland zit vol jongelui van jouw leeftijd hoor, die ontmoet je snel genoeg, o.a. Mambobeach, da’s n echte ontmoetingsplaats voor de stagiaires. Als je huisvesting zoekt, kun je ons altijd geheel vrijblijvend benaderen. Voor je stageplekje idem dito. Heel veel succes met je voorbereidingen hoor!!
groetjes Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao
[EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com
Hoi,
Ik wil in februari graag voor een half jaar naar curacao en als het kan wil ik daar ook stage lopen. Ik doe pedagogische wetenschappen. Weet iemand misschien pedagogiek stageplaatsen?
Groetjes Lindsay
Hi Lindsay, op wat voor plek zou je dat moeten gaan doen, een school, kinderopvang/huiswerkbegeleiding. Misschien weet ik wel iets voor je, mail anders even naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com en geef iets meer info door als je wilt,
gr. Anneke Maduro
Hoi meiden!!
ik wil volgend jaar ook naar curacao!! ik heb nog 0,0 en zou het leuk vinden om wat meer contacten te krijgen en ook samen te reizen!
Misschien een idee om naar het kinderdorp te gaan? lijkt mij wel heel erg leuk!
ik hoop snel iets te horen en hulp bij het regelen…!!!
[EMAIL=“richellebuter@hotmail.com”]richellebuter@hotmail.com
groetjes Rychel
hi!
ik ben al wel afgestudeerd aan de PABO en zoek dus mensen die ook een leuke baan of vrijwilligerswerk zoeken, ik zag het kinderdorp ook? wie weet daar iets van?
groetjes rychel