Stage Curacao Januari 2006

Ik volg de opleiding SPW en ga volgend jaar stage lopen op Curacao. Toeminste, dat is de bedoeling… Ik heb een stagebureau ingeschakeld omdat ik zelf moeilijk wat kon vinden.

Zijn er meer mensen die in deze periode naar Curacao gaan? Of mensen die er al zitten…? Het lijkt me leuk om met wat mensen in contact te komen, aangezien ik alleen ga!

Liefs, Luna

Haiiil!
Ik (V,23)ben op dit moment aan het afstuderen (HBO-toerisme) en heb nog geen idee over wat ik straks wil doen. Maar voordat ik aan het werk/vervolg studie ga zou ik graag nog wat van de wereld willen zien, maar dus liefst niet alleen! En al mijn vrienden zijn óf gebonden aan werk/studie óf ze hebben geen geld :huh:

Ik zit te denken aan een stage op NL-Antillen voor 3 maand (liefs Curacao!) waar ik toch een andere cultuur leer kennen, maar ook gelijk werkervaring opdoe. Periode:vanaf oktober 2005. Ben via ‘wereldstage’ bezig iets te vinden. Ga jij ook via wereldstage?
Lijkt het jou ook leuk om van te voren eens af kunnen spreken en misschien samen woonruimte kunnen regelen. Mail me dan op lylousje@hotmail.com, want met z’n tweeen is het veiliger en een stuk gezelliger! :wink:

Liefs Lylous!

Originally posted by LaLuna@30-05-2005, 18:13:21
** Ik volg de opleiding SPW en ga volgend jaar stage lopen op Curacao. Toeminste, dat is de bedoeling… Ik heb een stagebureau ingeschakeld omdat ik zelf moeilijk wat kon vinden.

Zijn er meer mensen die in deze periode naar Curacao gaan? Of mensen die er al zitten…? Het lijkt me leuk om met wat mensen in contact te komen, aangezien ik alleen ga!

Liefs, Luna **

Hoi Hoi…

Ik volg ook toevallig de opleiding SPW en vertrek 2 September richting Curacao… Ik blijf daar tot 25 Januari!! Wanneer ga jij dan?!

Ik heb ook alles via een stagebureau geregeld en ik kan niet wachten tot het zover is!!

Mij lijkt het ook erg leuk om in contact te komen met mensen die naar Curacao gaan of al daar zijn… Ik ga namelijk ook helemaal alleen :frowning:

Liefs Naomi

Hoi allemaal,

Ik ga ook vanaf januari 2006 naar Curacao en ga ook alleen. Ik loop stage op een basisschool en heb ook al een verblijfplaats. Het is mogelijk om daar met twee personen te verblijven. Mij lijkt het ook leuk om in contact te komen met mensen die rond deze periode naar Curacao gaan!!!

Groetjes van Eefje.
eefjesuijkerbuijk@hotmail.com

Hi daar, zijn er nog mensen op zoek naar woonruimte op Curacao?? Wij krijgen de volgende apartementen vrij:

Per 1/8 een 1-sl.kamer, ad. Naf. 675,=
Per heden een 2 sl.kamer, max. bewoning 3 personen, Naf. 800,-/Naf. 975,=
Per 1/9 een 1 sl.kamer(geschikt voor stelletjes), ad. Naf. 750,=
Per 13/9 een 1 sl.kamer ( staan losse bedden, kunnen 2 personen wonen), ad. Naf. 750,=

Huren zijn exclusief. Mail gerust voor meer info,

M.v.g.
Anneke
roxsha@yahoo.com

Haai,

Ik ga rond eind januari naar Curacao!! Ik ga daar stage lopen tot ongeveer 20 juni en doe dit op een basisschool!!.. Ik kan ook echt zeker niet wachten tot het eindelijk zover is… ook al zie ik er ook erg tegenop dat ik alleen moet gaan, maar ach er zijn vast meer lotgenoten zoals mij :slight_smile: die vast wel aarduig zijn om mee op te trekken :wink:

weet ej al iets meer van hoe of wat?

liefs Wendy

Hallo allemaal,

Wij zijn twee studentes die in januari 2006 (tot medio mei) stage willen lopen op Curacao.We volgen de opleiding Bedrijfsmanagement MKB en hebben het eerste jaar afgesloten met onze Propedeuse op zak. We hebben al verschillende manieren geprobeerd om aan een stagebedrijf te komen maar zijn er achter gekomen dat het nog wel tegenvalt om dit te vinden. We hadden bijna een bedrijf maar daar kon maar 1 studente terecht. Weet iemand (buiten een stagebemiddelingsbureau) nog andere manier(en) om bedrijven te benaderen?
Het dient een bedrijf te zijn met problemen ( onze voorkeur gaat naar personeel/organisatie en/of marketing afdeling(en) ).

Heeft iemands tips (voor bedrijven mag natuurlijk altijd) dan horen we het graag.

Met vriendelijke groeten,

Kirsten en Yvon

kirstenrombout@hotmail.com
yvonvanmontfort@hotmail.com

hoi,

ik ben een studente CMV (Culturele en Maatschappelijke Vorming) en ik wil gaan stage lopen op bonaire. Nu lees ik dat veel van jullie het via een stage bureau doen, welke is dat heeft iemand daar wat info over voor me?

Thnx
X Arina

Hey Arina,

Veel mensen regelen hun stage via het stagebureau wereldstage www.wereldstage.com

Je kan het ook zelf regelen, maar dit kost heel veel moeite en geduld.

Succes!

X Pascal

[EMAIL=“pascal@strandfeest.com”]pascal@strandfeest.com
www.strandfeest.com

hoi allemaal,

wij zijn twee studenten uit nederland die ook in februari 2006 voor een half jaar in curacao stage gaan lopen. Ondanks dat we met z’n tweeen gaan lijkt het ons toch wel gezellig als we al wat mensen kennen voordat we gaan.

groetjes Roy en Bob

[EMAIL=“roy222@wish.net”]roy222@wish.net
[EMAIL=“bobtuinman@hotmail.com”]bobtuinman@hotmail.com

Hoi,

Ik ga ook eind januari naar Curacoa. Maandag 30 januari moet ik voor het eerst stage lopen. Dus ik zal waarschijnlijk tussen 25 en 29 januari van Amsterdam naar Curacao vliegen. Ik loop stage van 1 februari tot en met ongeveer 20 juni, dit doe ik in de wijk Emmastad bij een Architectenburo.

Ik heb nog een kamer voor die periode. Dus tips zijn welkom?

Misschien is het leuk om via msn te chatten? Of stuur even een mailtje.

groetjes,
Pieter Vermeer
20 jaar

email: [EMAIL=“pwvermeer@gmail.com”]pwvermeer@gmail.com
msn: [EMAIL=“piozero@hotmail.com”]piozero@hotmail.com

Hoi Allemaal,

Ik wil even zeggen dat Curacao een hele goeie keus is om daar te werken.
De mensen zijn daar zo relaxed en je kan er veel leren.

Ik ga zelf weer in januari voor 6 maanden.
Als ik iemand kan helpen met iets dan hoor ik dat graag.

Groetjes Mascha
maschasjors@hotmail.com

Hoi hoi,

Ben nu druk bezig met het maken van plannen om naar Curacao te vertrekken. Ik ben net ruim een maand terug in nederland, na een verblijf van 4 mnd op Bonaire. En ik wil wil weer zo snel mogelijk weg hier!!!

Ik denk dat het vinden van een baantje niet zo moeilijk gaat worden, aangezien het toch hoogseizoen is en ze in de horeca altijd wel mensen zoeken. Maar ik ben nog wel een beetje op zoek naar een leuke kamer. Liefst een beetje betaalbaar natuurlijk. De prijzen die ik op Bonaire gewend ben voor een appartement, dat zal me in CUR niet gaan lukken denk ik, maar het zal iig beter zijn dan in nederland!!

Dus, als iemand nog een tip heeft voor een kamer, of als iemand nog een plekje over heeft… dan hoor ik het graag!! Oh ja ik wil zo snel mogelijk hier weg, maar ik denk dat het december of januari gaat worden. En ik wil zo’n 6 mnd blijven.

Ik hoor het wel, groetjes en ayo!

Hallo mensjes,

Ik ben van plan om in februari stage te gaan lopen op curacao. Heb mij inmiddels ingeschreven bij wereldstage. Ik doe bedrijfskundige informatica op de hhs. Misschien zijn er nog meer mensen die ook stage gaan lopen rond die tijd, zelfde segment. Alle tips zijn welkom op de e-mail of msn

Hallo allemaal,

Ik zit nu een half jaar op Curacao en blijf voorlopig nog wel even… :cool: Ik zie dat er voor de volgende stage periode, weer veel mensen het geweldige plan hebben om naar Curacao te komen, en gelijk hebben jullie!! Omdat ik via wereldwijzer ook heel veel te weten ben gekomen over Curacao en alles daar omheen en… omdat ik hier nu ondertussen al een halfjaar zit wil ik mij beschikbaar stellen als vraagbaak. Ik zal hieronder mijn e-mail adres achterlaten, dan kan je me mailen of toevoegen op msn. Het is altijd fijn om informatie te krijgen van iemand die op de plaats van bestemming zelf zit, lijkt mij zo toch? Nou schroom niet en vraag maar raak, over studentenhuizen, uitgaan, levensstijl etc.

Groetjes, Petran ([EMAIL=“p_a_v@hotmail.com”]p_a_v@hotmail.com)

hoi hoi,

eindelijk is het dan zover…pff na al het geregel ga ik samen met een vriendin 10 weken stage lopen op curacao ( 30 jan 06 t/m 7 apr 06)
we hebben er onwijs veel zin in…maar aangezien we niet in een studentenhuis
komen te zitten weten we vast niet alle leuke kroegen…het lijkt ons ook ok om beetje te msnen met mensen die er ook heengaan …laat t maar weten
voeg maar toe !!

greetz Mijk en Sabien

Route142@hotmail.com

Ik ga ook op stage naar Curacao!! Jan - July

in welke appartementen zitten jullie?

ik moet alleen nog voor de 1e maand een appartement hebben voor 2 personen!

Hallo,

Ik ga januari en februari ook stage lopen op curacao. Ik had een goed studentenhuis in otrobanda vlakbij mijn stageplek. Maar ik hoorde enkele dagen geleden dat het niet meer doorgaat. Nu moet ik dus weer iets nieuws gan zoeken. Ik wil het liefts een studentenhuis aangezien ik alleen ga en ik zou het liefts zo dicht mogelijk bij mijn stageplek iets vinden (otrobanda).
Heeft iemand tips?

Groetjes Laura

Otrobanda is een hele onveilige week.

Wij zitten in http://www.kamersopcuracao.nl van 11 jan. tot 12 july :slight_smile:

[quote=lau22]
Hallo,

Ik ga januari en februari ook stage lopen op curacao. Ik had een goed studentenhuis in otrobanda vlakbij mijn stageplek. Maar ik hoorde enkele dagen geleden dat het niet meer doorgaat. Nu moet ik dus weer iets nieuws gan zoeken. Ik wil het liefts een studentenhuis aangezien ik alleen ga en ik zou het liefts zo dicht mogelijk bij mijn stageplek iets vinden (otrobanda).
Heeft iemand tips?

Groetjes Laura
Hi Laura, zulke dingen moet je niet hebben op het laatste moment. Wij hebben nog wel plek waarschijnlijk. Wat is je exacte aankomst en vertrektijd??? We hebben 7 apartementen op het terrein, waar ongeveer 8 tot 10 stagiaires verblijven. Laat me maar even weten of je geintresseerd bent. We hebben nog een 1-kamer van naf. 725 en 750 excl.beschikbaar. (Je kunt ze heel gemakkelijk delen qua ruimte) groetjes Anneke Maduro]