ik wil in februari 2009 stage gaan lopen in Curacao. Zit nu in het 2de jaar van mijn opleiding Bedrijfseconomie. Zijn er al meer mensen die die periode naar Curacao gaan? Graag zou ik in contact willen komen met mensen die ook in die periode (februari 2009 - juni/juli 2009) stage gaan lopen op Curacao!
heeft iemand nog een suggestie voor een stageplaats en een leuk en gezellig studentenhuis / appartement?
ook ben ik benieuwd naar mensen die daar al een stage hebben gelopen hoe ze dat geregeld hebben, en hoe het gaat met aansluiting met de rest van de huisgenoten.
Heyhey…
Ik ben een me een beetje aan het orienteren over een stage op Curacao. Zit nu in het tweede jaar van P&A en moet dus volgend jaar feb. ook stage lopen! Het lijkt mij echt super om dat daar te gaan doen en heb er ook veel positieve verhalen over gehoord… K vraag mij idd ook af hoe je stage plek kunt vinden en hoe het gaat met de aansluiting met andere studenten… GrX
Je gaat wel erg door het lint hier, naar mijn gevoel een beetje te ver.
Je moet het wel erg bont gemaakt hebben dat ze je er uit getrapt hebben, dat:mad: doen Anita en Willem niet zo maar.
Ik ken ze beiden persoonlijk en kan je zeggen, dat Anita de liefste vrouw ter wereld is. Als je daar woont, dan doet ze zelfs (ongevraagd) de was voor je. Als je dit liever niet hebt, moet je dat even melden. Ze is als een moedertje voor haar bewoners. Niks spullen doorzoeken, dit slaat nergens op. Ze doet alles met de beste bedoelingen en doet haar uiterste best om het naar je zin te maken. Ze staat zelfs te koken voor haar bewoners!!!
Dat je de huur en de borg moet overmaken als je een overeenkomst sluit is vrij normaal, dat moet overal.
Dat ze je spullen doorzoeken is pure lulkoek, een vrouw van ongeveer 70 jaar heeft daar geen behoefte aan.
Als je de borg niet terug krijgt, dan zal daar wel een gegronde reden voor zijn, misschien contractbreuk of vernieling?
Ik doe zaken met de fam. Philips, dus ik ben louché?
Weet jij altijd met wie je staat te praten op Mambo?
Natuurlijk moet je de huur op tijd betalen, wat dacht je anders? Moeten zij op jou geld gaan zitten wachten terwijl jij feest loopt te vieren? Dat daar een boetebedrag voor staat is blijkbaar nodig, anders deden ze dat niet.
Kortom Keeslens, als ik zo je bericht lees, denk ik dat ik ook genoeg redenen zou hebben om je er uit te zetten, je lijkt me een verschrikkelijk eng mannetje.
Ook ik ga op stage in Curaçao vanaf 2 februari 2009. Ik denk dat ik daar ter plekke ga zoeken naar een studentenhuis. De eerste nachten een hotelletje boeken, en overdag op zoek naar een studentenhuis. Zo weet ik meteen waarin ik gedurende enkele maanden zal leven.
Wie weet komen we elkaar wel tegen,…
Tot later!
Hi v.a. 1/2 komen er zeer nette, ruime kamers vrij, max. 3 tot 5 mensen in 1 woonhuis, internet aanwezig, huur 650,- pp excl. borg idem dito. Centraal gelegen. Voor foto’s mail gerust geheel vrijblijvend naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com, of kijk even op de volgende space
Daar staan de foto’s van zowel de kamers als onze appartementen.
Ik ben tweedejaars student toerisme en recreatie, HBO. En ben op zoek naar en stageplaats op de antillen. Het liefst van februari 2009 tot juli 2009.
Kan iemand mij helpen? Ik weet dat het nogal kortdag is maar ik een andere stageplaats (mexico) gaat ineens niet meer door.
Ik zit hier al vanaf 2 januari en ik blijf hier tot en met 1 juli 2009. Als jullie ook op Curacao zijn in die tussentijd , mail me gerust of laat een berichtje achter als je wilt dat ik je het eiland laat zien. Of gewoon wat gezelligheid!
Misschien ga ik je nog wel mailen tegen die tijd. Vanaf 13 februari 2009 ga ik stage lopen op Curacao. Mijn stage is volledig geregeld via WereldStage. Zij hebben alles keurig voor mij in orde gemaakt maar ik vroeg me af wat de mensen hier van het Lido Hotel vinden.
En hoe verplaats je je van de ene locatie naar de andere?
Taxi huren? Bus (rijden niet op tijd hoorde ik)? Fiets? Auto huren (kan dat ook als ik nog geen half jaar m’n rijbewijs heb?) ?
Graag jullie ervaringen. En voor de topic starter: wanneer ga je vliegen?
Ik vlieg zelf 23 feb richting Curacao. Stage start op 1 maart en eindigd half juli!!
Wat ik eigenlijk van iedereen hoor die ik ken en ook op curacao zijn geweest is het erg handig om een autotje bij de deur te hebben! En uiteraard een fiets voor de kleine stukjes!
OPGELET!!! STAGIAIRES EN WERKENDE JONGEREN. Op weg naar CURACAO?
:wereld:
Het is een niuewbouw appartementencomplex met verschillende ruim en mooie kamers. Op de begane grond zijn er drie slaapkamers en op de eerste etage zijn er twee slaapkamers. Op de eerste etage is er een ruime woonkamer aanwezig met een keuken die gezamenlijk gebruikt moet worden. Alle slaapkamers zijn voorzien van een eigen douche en toilet.
wil je foto en uitleg van van de kamers en locatie ? . heb je meer vragen stel ze maar gerust .(er zijn meer mogelijkheid qua prijs en kamers)
Hi ik ga zelf stage lopen in cura van mei tot oktober! maar nu hoor en lees ik van iedereen dat je een stage/werk vergunning nodig hebt! Allemaal leuk en aardig, maar dat moest je dus al 4 maanden van te voren geregeld hebben!
Nu vraag ik me af of je dit ook kunt regelen wanneer je op curacao zelf bent aangekomen?
Want het is nu al te laat om het vanaf NL te regelen!
Ter indicatie… Op 5 december schreef ik mij in bij Wereldstage voor een stage die op 16 februari moest beginnen. Dat is dus lang geen 4 maanden van te voren. Toch ben ik hier nu gewoon stage aan het lopen. Dus het kan denk ik wel.
Maar ik raad je echt aan, indien de financien het uiteraard toe staan, e.e.a. door WereldStage te laten regelen. Als je al een stage hebt kies je het Doe-Het-Zelf pakket en zij maken dan gewoon de papieren voor je in orde en de contracten met je stage. Ook organiseren ze veel feestjes en activiteiten voor de studenten die bij hun ingeschreven staan en dat is ook erg leuk en gezellig.
Succes en waarschijnlijk tot snel dan!
Als je ergens een fluoriserend gele auto ziet rijden in Willemstad, dan zijn wij dat!!
Hi bedankt voor de info! Ik moet het helaas allemaal zelf doen ja! Dus dat doe het zelf pakket kan ik vinden bij Stage, Tussenjaar, Minor, Vrijwilliger, Werk op Curacao | Wereldstage contracten enz heb ik allemaal al geregeld met het bedrijf in curacao. Dus zij regelen dan voor mij de werkvergunning?
btw…die grap kost wel 1100 euro.En daar zit je ticket ook in, maar die heb ik al.Als ik het zelf doe niet;) haha, en ik las op andere forums dat veel stagaires zonder vergunning naar curacao zijn gegaan, en niets aan de hand was, waar ze bij de politie nog een vergunning hebben kunnen aanvragen?
Hoe zit dat dan
Als ik jou was zou ik gewoon even een mailtje sturen aan WereldStage en uitleggen wat je allemaal al zelf geregeld hebt.
Vervolgens vragen wat zij in jouw geval voor je kunnen betekenen en wat de kosten zijn. Er staan wel 2 mogelijkheden op de site maar er valt vaak wel iets te regelen als je zelf al veel hebt.
Succes.
Overigens kost het doe het zelf pakket ‘maar’ 700? Laatste keer dat ik keek…
Daar heb ik geen ervaring mee. Zou e.e.a. toch wel eerst even goed in orde maken voordat je hierheen komt. Wat papieren betreft zijn ze niet zo soepeltjes.
ik zit ook met papiervragen alleen ik ga geen stage lopen maar werken…de een zegt is niet nodig de ander wel de een zegt dat je dat hier moet regelen de ander weer op curacao zelf…word er helemaal gek van…
had wereldstage vorige week een mail daarover gestuurd of zij mij misschien verder op weg kunnen helpen, maar tot nu toe nog steeds geen reactie gehad…
Het is op het moment erg druk bij Wereldstage. In februari beginnen een heleboel stages en a.s. vrijdag is er de Amstel Bright party voor alle nieuwe studenten. Dat is misschien de reden dat ze minder snel reageren.
Als ik jou was zou ik ze gewoon even toevoegen op Skype (indien je dat nog niet hebt, gelijk ff downloaden want dat is hier erg handig… 7ct per berichtje smsen is goedkoper dan de lokale simkaartjes).
De gebruikersnaam is dacht ik gewoon ‘wereldstage’. Ze zijn dagelijks online op Skype en als je ze daar een vraag stelt zijn ze wel verplicht direct te antwoorden… mailtjes hebben vaak de neiging weggeklikt te worden als 't druk is in bedrijven.