Jij zit er inmiddels begrijp ik he? Hoe gaat het je af daar? En wat voor stage ga he doen? Ik ben vorige week naar een bijeenkomst geweest van wereldstage en vond het op zich heel nuttig maar ik wil dus gaan werken en geen stage gaan lopen dus ik weet niet zo goed of ze dan ook voldoende voor mij kunnen betekenen. Ze bemiddelen ook in werk, maar ik had niet echt het idee dat ze veel kunnen doen voor werk. Ik heb nu weer mailtje gestuurd naar Vienna en wacht nog op een antwoord. Ik heb een week of 2 geleden gebeld met der en was toen wel heel positief, dus ik wacht het nog even af of we er gebruik van gaan maken. Tot hoelang blijf je eigenlijk?
Laat ik het zo stellen, als je zorgeloos deze kant op wilt komen (ja ik zit er inmiddels) dan zou ik het lekker door wereldstage laten regelen. Dan is zeker alles in orde. Kost een beetje maar dan kan je hier tenminste zorgeloos genieten (en werken).
Ik studeer bedrijfskunde en ben bezig met een nieuw distributiesysteem voor een van de grootste ijsfabrieken op het eiland.
Overigens voor de andere lezers, wat betreft de papieren kwam ik dit nog tegen:
Wereldstage werkt direct samen met de Immigratiedienst. Hierdoor kunnen wij de aanvragen voor verblijfs- en werkvergunningen van studenten centraal afhandelen. Dat bespaart je veel rompslomp. Wij zorgen ervoor dat je “van rechtswege” wordt toegelaten. Je moet hiervoor een aantal documenten meenemen uit Nederland. We informeren je hierover zodra je stageplaats geregeld is. Veel studenten denken dat je helemaal geen vergunning nodig hebt en komen op een toeristenvisum naar het eiland. Dat is niet slim. Omdat Wereldstage wil dat je stage zo zorgeloos mogelijk verloopt, en niet wordt onderbroken door een uitzetting, zijn we blij de vergunningstaak volwaardig op ons te kunnen nemen.
k ga 20 april t/m 20 juli naar curacao om daar werk te zoeken in de horeca en een beetje vakantie te houden.
heb net mn ticket geboekt en heb een kamer gehuurd bij www.curacao-huisvesting.com in de nieuwestraat.
weet iemand welke papieren je nu precies nodig hebt?
of je een visum nodig hebt en welke papieren nog meer?
@ Robin: Ik ben ook wel positief op zich over wereldstage/wereldjob, maar ze hebben nu nog steeds niet gereageerd op mijn mailtje … Maar het zal wel druk zijn denk ik, ik wacht het nog even af. Tis wel lekker als je zonder zorgen naar het eiland kunt gaan ja! Want problemen zijn er al genoeg in de wereld dus als je ze kunt voorkomen … Veel plezier nog daar! Tot wanneer blijf je?