Ik ben tweedejaars studenten Sociaal Pedagogische Hulpverlening en wil in mijn derde jaar (dus vanaf september) voor tien maanden stage lopen op curacao. Mijn voorkeur gaat uit naar het werken met tienermoeders! Hiervoor heb ik al contact gehad met het opvanghuis Kas Broeder Pius, maar zijn namen helaas geen stagiaires aan van buiten het eiland.
Heeft iemand misschien tips en/of ideeen voor alternatieven?
Schrijf je in bij een bemiddelingsbureau. Aan te raden, zij regelen veel dingen en daar kan je je voordeel uit halen! Kwestie van even google!
GPstart, stageplekcuracao, wereldstage, zo zijn er nog veel meer! Even goed uitzoeken en bij meerdere inschrijven, je krijgt van zelf ergens een goed gevoel bij!
Succes, ik ben benieuwd! Ik ga zelf vanaf september voor 5 maanden stage lopen!
Wie bezit onderstaande kennis en heeft zin in een stage op Curacao?
-HBO niveau is vereist (meeloopstage of afstudeerstage);
-PHP programmeur / MySQL database /JavaScript basiskennis is vereist;
-Ajax/Jquery kennis is een pré;
-Content Management Systemen voor websites en intranet sites;
Voor meer info, graag contact opnemen via [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com
Hoi,
Let alsjeblieft op met het reserveren van woonruimte van op afstand. Ik heb al varkensstallen gezien (dat zelfs soms tegen betaling …) op Curacao voor heel veel geld. Sommige (Nederlandse: b.v. live.nl ) geldwolven durven van alles te verhuren. En proberen direct contracten aan te smeren. Ze werken met gelijkwaardige, onbeschofte tussenpersonen op het eiland, die je de stal tonen. Lees mails goed tussen de regels door en je herkent ze. :crybaby:
Op afstand reserveren is en blijft lastig, bij wie, waar, welke buurt kom je terecht etc…etc…Google op het adres en dan vaak zie je ook reactie/indrukken van voorgangers. Of heb je een kennis die hier al is vraag of die langs kan komen. Je moet toch met een beetje vertrouwd gevoel die oceaan over kunnen steken en inderdaad niet teleurgesteld aankomen in den vreemde. Vooral als het echt studentehuizen zijn, is zat over te vinden via internet. Goede en minder goede dingen.
Hallo, Ik zie een aantal mensen die stage gaan lopen,
***wannrr gaan jullie weg enz en via wat hebben jullie het geregeld ik ben namelijk aan het regelen via wereld stage maar ja zoek iemand die ook gaat ***
***ik ga in september wel voor iets anders maar dat geeft niet is wel leuk als je mensen kent. in het vliegtuig ofzo *** groetjes
Zelf heb ik mijn huisvesting etc laten regelen bij Wereldstage… het kost wel wat maar je kunt wel bij hun terecht voor bijna alles…
Op 7 augustus vlieg ik richting Curacao en ga wonen in Punda… ik ben erg benieuwd!! verblijf daar 10 maanden en ga stage lopen bij Dolphin Academy als fotograaf
nog meer mensen die mijn periode ook daar zitten? Ik ga zelf helemaal alleen en het lijkt me wel leuk om dan eens te meeten ofz
Ik had net een heel verhaal getypt maar dat is verdwenen door op een verkeerde knop te drukken, balen! Het ging er in het kort over dat ik je dromen niet wil drwarsbomen, maar dat Curacao niet erg geschikt is als stagelocatie voor in de sociale hulpverlening. Ik studeer MWD en heb mijn jaarstage op Curacao halverwege af moeten breken omdat ik qua taken niet het niveau kon realiseren wat van school wordt verwacht. Op Curacao is het niveau beduidend lager en is het erg moeilijk om er in de zorgsector een kwalitatieve jaarstage te lopen. Nu zal je dat misschien niet zoveel uitmaken omdat je sowieso veel leer van een buitenland ervaring, maar dit gaat ook puur over het vakinhoudelijke en het goed willen afronden van je stage/opleiding. Ik heb geen spijt van mijn tijd daar (aug. 2008 - feb. 2009) maar ben nu wel van mening dat je je daar als beginnend hulpverlener niet voldoende kunt ontwikkelen om je uiteindelijk ook in Nederlandse maatschappij te redden. Nu hoeft dit geen probleem te zijn en moet je altijd ook nog veel leren als je uiteindelijk aan het werk gaat, dat is waar, maar het is gewoon lastig omdat je nog op school zit en er van alles van je verwacht wordt! Dit zeg ik niet alleen maar omdat het bij mij niet liep, want Curacao is een klein eiland en ik heb veel gezien en mensen gesproken. Jij hebt vast ook te maken met domeincompetenties, opleidingkwalificaties, beroepsproducten, rapportages, reflecties etc. Ga er vanuit dat het echt niet meevalt om hiermee in de praktijk op Curacao aansluiting te vinden met je opleiding.
Nogmaals, ik wil je niet ontmoedigen maar neem het mee in je overweging. Australie, Nieuw-Zeeland, Amerika of de UK zou meer geschikt en daar zit je ook niet zo met de taalbarriere. Pasobra ora bo ta bai traha na Korsou mi ta pensa bo tin ku sina papia e lenga of no? Hopi hende no ta papia Hulandes basta bon. (als je naar Curacao gaat, zul je waarschijnlijk de taal moeten leren om je goed verstaanbaar te kunnen maken naar slecht Nederlands sprekende clienten) Zelf ben ik erg gepassioneerd op het gebied van reizen en culturen leren kennen. Achteraf heb ik geen spijt van mn Curacao ervaring, maar ik kies er nu wel heel bewust om mijn jaarstage in NL te doen. Voor mijn afstuderen ga ik weer naar het buitenland, maar dan is het voor onderzoek en zijn de eisen anders. Als je afgestudeerd bent kun je trouwens prima aan het werk op Curacao, maar dan heb je niet meer school te maken en heb je de nodige professionele ervaring in NL opgedaan. Voorbeelden van organisaties zijn: Stichting Brasami, Klinika Kapriles, Ziekenhuis Bethesda, Speransa en nog een aantal. Voor meer informatie mag je me altijd vragen.
ik zit zelf in mijn laatste stage van spw 4 en ga stage lopen op de chispita school in curacao. ik heb mijn stage gevonden via de site calibris www.calibris.nl hierop staan stage’s voor sport zorg en welzijn. er is een systeem daar typ je je opleiding in en dan rollen er vanzelf stage’s over de hele wereld uit die je met jouw opleiding kunt doen. er staan contact gegevens bij de stage dus simpel is het dan nog contact zoeken. zo heb ik zonder bemiddeling een stage geregeld en de school heeft via via vlak bij mijn stage een appartementje weten te regelen omdat de school midden in willemstad ligt (meeste studenten huizen liggen aan de kust etc) ik ga nu wonen aan de kaya akoerio. bij de biesheuvel. betaal zn 350 per maand voor mijn app (all inclusief) maar dan heb ik ook een appartement met een eigen woon/keuken hal badkamer slaapkamer en berghok. ik zou 27 augustes vliegen helaas heb ik een week voor de tijd een ongeluk gehad met mijn enkels (banden ingescheurd etc) echt balen maar iedereen was er heel makkelijk over opm het te verzetten dus ik vlieg alsnog op 28 september en keer op 8 maart weer naar huis. ik ga ook helemaal alleen dus als mensen in contact willen komen send me a message;)
ik had een tip van iemand gekregen dat je moet kijken op Calibris.nl naar stages maar dat heb ik gedaan maar ik ken de stagesadressen niet vinden weet iemand dat?
Ik ben ook hard opzoek naar een stageplaats op Curacao.
De richting waarin ik het zoek is Personeel & Organisatie (volg de opleiding Personeel en Arbeid).
Is er iemand die al stage heeft gelopen op Curacao in deze richting en mij misschien wat meer kan vertellen? Erg lastig om zelf een stageplaats te vinden, maar ik wil het wel eerst zelf proberen.
Ik wil in februari 2010 naar Curacao!!
Voor Personeel en Arbeid zou je GPstart aan de scharlooweg kunnen proberen, is een soort internetbedrijf. Hier bieden ze ook woonruimte, waar ik zelf ook gewoond heb. Het is er een ongelooflijke bende maar kan er heel gezellig zijn, afhankelijk van de groep (er kunnen 35 studenten/stagiairs terecht). Lijkt je dit wat geef dan maar ff aan dan zou ik aan een telefoonnummer kunnen komen of een emailadres.
hee die tip heb je waarschijnlijk van mij. ga naar www.calibris.nl en dan staat er in de linker kolom een knopje met bedrijvenregister. kwestie van je opleiding invullen en dan komen er alle mogelijke stageplekken die hun hebben uit allerlei landen tevoorschijn, je kunt ook het land curacao intypen en dan kun je ook uit wat stage’s zoeken . contactgegevens staan erbij.
Hi als jullie nog op zoek zijn naar leuke, nette, betaalbare en vooral betrouwbare huisvesting, mail ons gerust even. Ook wat stageplaatsen betreft kunnen wij meehelpen, voornamelijk Juridische/Pabo/Lio/SPH/MDW/web-IT plaatsen. Succes met jullie voorbereidingen en heb je algemene vragen mail ons ook gerust! [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com