Stage Curacao

Hellow allemaal,

Ik ben momenteel opzoek naar een stage plek op Curacao.
Ik doe de opleiding verpleegkunde en ben nog opzoek naar een stageadres en huisvesting. :smiley:
Nu was ik ff benieuwd naar ervaringen van mensen die ook stage hebben gelopen. B)
Of iemand die tips heeft m.b.t huisvesting. :stuck_out_tongue:
Verder ben ik wel benieuwd naar de kosten daar? En wat je nou ongeveer uitgeeft voor een vliegticket, want ik kom verschillende prijzen tegen op internet.
Ik hoop dat jullie hier op reageren
mail eventueel naar [email=marjoleinroossien@hotmail.com]marjoleinroossien@hotmail.com

Groetjesss marjolein

Hoi Marjolein

Voor tickets kun je het beste even naar een Tui reisburo gaan, daar kunnen ze in alle systemen voor je kijken naar de goedkoopste tickets.
Ik heb al een ticket voor ā‚¬ 600 en dat is een open jaar ticket. Nu reis ik wel via londen en Miami maar het scheelt al zoā€™n ā‚¬1200 met de KLM.

Voor huisvesting kun je het beste kijken op www.Curacaofreaks.nl, daar heb je heel veel leuke studentenkamers/appartementen voor redelijke prijzen.

Groetjes

Debbie

Hoi Debbie,

Het scheelt inderdaad nogal qua vliegticket. Loop jij ook stage daar?
Curacaofreaks is idd een leuke website, veel informatie daar. :smiley:
Heb al ff gekeken maar ga eerst maar ff opzoek naar een stageplaats!
dat is volgens mij een stuk moeilijker dan de huisvesting.
bedankt voor de reactie

Groetjesss marjolein

Hallo Curacaogangers, mochten jullie nog geen woonruimte hebben gevonden, misschien hebben wij wel wat voor jullie. Per 3 juni en 26 juli komen er twee 2-sl.k. apt. vrij. per unit kunnen max. 3 studenten. Op het terrein zijn momenteel 5 bestaande apt. In totaal ca. 12 studenten. Er komen nog 4 nieuwbouw bij. Rustige gezellige woonomgeving. Units zijn nieuwbouw, gemeubileerd. Zeer centraal gelegen, nabij Salina, Mambo en Punda. Huren varieren tussen 675 en 925,= naf excl. per kalendermaand. Mail geheel vrijblijvend voor meer info en een kiekje, succes met jullie voorbereidingen!!!

m.v.g.
Anneke maduro

Voor vliegtickets zie www.klm.nl en dan studententarief.

Btw ga als student (weinig geld) niet naar een reisbureau maar kies ervoor om op internet te boeken op www.expedia.com of www.vliegtarieven.nl of iets dergelijksā€¦(Mocht je niet via KLM boeken wat ongeveer het goedkoopst zal zijn = open jaar ticket) Internet is namelijk veel goedkoperā€¦ B)

haai, :lol:

woontuimte is in elk geval geen probleem merk ikā€¦ hihi bedankt voor de tip van KLM scheelt idd nogal watā€¦ via TUI kan je ook goedkoop vliegen geloof ik. nu nog een stage plaats haha. weet iemand instellingen??? :unsure: verzorgingshuizen, psychiatrische instellingen? thuiszorg? verstandelijk gehadicapten zorg? op internet is erg weinig te vinder daar over. <_<

kuszsz marjolein :smiley:

hoi hoi,

ik ben op zoek naar een stageplaats in Curacao vanaf eind augustus tot eind december in de vrijetijdssector (liefst een onderzoek).
Dit kan dus echt van alles zijn.
Heeft er iemand tips of adressen waar ik terecht zou kunnen in Curacao??
Ik heb al zoveel gemailt, maar 9 van de 10 keer geen reactie terug.

Groetjes
Eef

hoi evelien,

Ik ben dus ook al aant mailen geweest. Ik hoorde dat je beter kan bellen. (beetje prijzig d8 ik ook al) hihi. maar ze zijn daar niet de snelsten. :wink:
verder moet je ff kijken op curacaofreaks.nl een erg leuke site met van alles en nog wat. maar helaas voor mij niet echt instelling. <_<
DUS mensen help mij!!! :smiley: :stuck_out_tongue:

kuszsz marjolein :lol:

Hey mede Curacao gangersā€¦

Je stage op Curacao kun je op veel verschillende manier gaan regelen. Zelf zoeken is natuurlijk de goedkoopste optieā€¦ Je moet veel research en dergelijke gaan doen. Als toch wel redelijk tot goed bekend persoon op Curacao (door vakanties) vind ik het alsnog moeilijk om het allemaal zelf tegaan regelen.

Moet zelf tussen 13 november 2005 en 13 april 2006 stage lopen. Volg opleiding Communicatie.

Ik heb gekeken wat je naast je stageplek allemaal zelf moet regelen zoals verblijfsvergunning en verblijfplaats. Verblijfplaats is geen probleem. Studenten huizen genoeg, maar je verblijfsvergunning is toch wat lastiger zie www.antillenhuis.nl

Daarom heb ik ervoor gekozen om een stage bemiddelingsbureau in te schakelen. Er zijn 2 bekende en misschien ook nog wel onbekende, maar die ken ik niet: www.stageplek.com en www.wereldstage.com

Ik ga geen reclame maken voor beide, maar heb mezelf ingeschreven bij stageplek.com. Voor 250 euro regelen zij je stage, verblijfsvergunning en verblijfsplaats. Je ticket moet je zelf regelen, maar KLM Studententicket is natuurlijk appeltje eitje!

Voor iedereen die gaat helemaal top! Ga je zelfde periode als mij dan komen we elkaar ongetwijfeld tegen en pakken we op zondag een biertje op mambo tijdens en na happy hour bij wet&wild

Groetjes,
Pascal

www.strandfeest.com

hoi hoi, :lol:

Jah er zijn wel veel mensen die naar Curacao gaan te stage lopenā€¦ Maar helaas niet zoveel mensen die je aan een stageplaats kunnen helpen. Ik heb mij ook ingeschreven maar ben nog wel actief opzoek naar een stage plaats!

kussiezzzz marjolein :smiley:

http://www.freewebs.com/o0marjolein0o/ :stuck_out_tongue:

hmmm , ā€¦ ik wil tegen een zacht prijsje wel bemiddelen. $250 Euro van het stage bureau ??? ha ha ha - ik zeg niks in het openbaar hierover !

LoL - dus als ik voor effe kijken 10 studenten voor de helft van dat geld help per maand met kamers en werk , dan kan ik meer verdienen dan dat ik nu verdien,ā€¦ heeel interesant -

Okay - wie wilt me dan helpen mijn business te beginnen - wie van jullie zijn mijn eerste klanten! Meen ik seriues - ik ben hard op zoek naar een bijbaantje!!!

Dus laat het me absoluut weten als je geintereseerd bent in bemiddeling voor een goedkoper tarrief. ik ben zoiezo bezig met een websitje voor de kamers die ik verhuur! ik ken ook mensen die kamers hebben dus, neem absoluut contact met me op als je op CURACAO stage wilt gaan lopen of komt werken!

Ik heb refferenties van mensen die bij mij in huis hebben gezeten als je dat zou willen!

groeten Brian!
sprockbrian@hotmail.com

Brian,

Ik zou je geen ongelijk kunnen geven om een concurrerend bedrijfje op te starten tegen stageplek.com

houdt er wel rekening mee dat stageplek.com je stage regelt, je huisvestiging en je verblijfsvergunning.

Nou beschik je zelf over een aantal kamers die verhuurd worden, maar studentenkamers die zich bijvoorbeeld al hebben aangesloten of altijd zaken doen met wereldstage of stageplek die zullen niet snel overstappen naar een andere.

Je oproep voor mensen waarvoor je het wel wilt regelen klinkt erg aantrekkelijk alleen heb ik het zelf al uitbesteed aan stageplek.

En zeg nou eerlijk, voor 250 euro lig ik niet wakker als de concurrent wereldstage minimaal 1000 euro vraagt, ondanks dat het incl een vliegticket is.

Vliegticket is 500 euro, dus is de concurrent alsnog 250 euro duurder. De magere 250 euro die stageplek.com vraagt en voor de meeste toch mensen een ā€œdroomā€ die uitkomt met stage in een tropisch land als curacao.

Maar be my guest om te gaan concurreren. Januari 2007 moet ik afstuderen, dus rond juni/juli 2006 heb ik weer iemand nodig die een mooi bedrijf kan vinden voor me waar ik kan afstuderen en het liefst daarna kan blijven werken.

uiteraard kan je altijd mailen: pascal@strandfeest.com

Gr, Pascal
www.strandfeest.com

Hallo allemaalā€¦

Mijn naam is Shelly, ik ben zelf 3de jaars hbo student (Hogeschool Inholland), ben geboren op Curacao. Mijn zusje en ik hebben een 3kamer woning op Curacao (plaats: Soaux), op ong. 12 min afstand van het vliegveld (geen geluidshinder), ong. 15 min van Willemstad, de woning is naast de weggelegen, in de directe omgeving is er een supermarkt, toko, klein restaurant. Per 1 augustus 2006 willen wij deze woning gaan verhuren aan studenten die minimaal een half jaar op Curacao stage gaan lopen.

De woning is dan gemeubileerd (in beide slaapkamers 2x 1 persoonsbedden, die ook aan elkaar te schuiven zijn, 2 kasten en een bureau, ook de woonkamer is natuurlijk volledig gemeubileerd: (slaap)banken, salontafel, eettafel plus stoelen, tv, fornuis, koelkast, bar, huis/keukenapparatuur (waaronder ook een bbq) en service etc.). Daarnaast is de woning voorzien van een ruime badkamer met toilet en een grote tuin.

De woning is voor minimaal 2 studenten, maximaal 4 studenten bestemd. De prijzen per persoon zijn vanaf naf 500 (= ong. ā‚¬240) incl.

Studenten worden opgehaald van het vliegveld en naar de woning gebracht. In Nederland wordt ook het 1 en ander geregeld (contract).

Mocht u interesse hebben of eventuele vragen dan kunt u deze mailen naar Studentenhuiscuracao@hotmail.com

Met vriendelijke groet,

Shelly

Originally posted by Pascal1982@20-04-2005, 22:44:20
** Ik heb gekeken wat je naast je stageplek allemaal zelf moet regelen zoals verblijfsvergunning en verblijfplaats. Verblijfplaats is geen probleem. Studenten huizen genoeg, maar je verblijfsvergunning is toch wat lastiger zie www.antillenhuis.nl
**

Hoe zit het met een verblijfsvergunnig voor Aruba?! Staat niet op die website heā€¦

Hoi Femke,

Even googlen hĆØ dan heb je het zo gevonden :wink: ā€¦ maar ik heb sinds kort mijn interesse uitgebreid naar Aruba omdat ik de bui al zie hangen. Door alle maatregelen tegen Curacao gaat de criminaliteit stijgen op het eiland. Bolletjesslikkers kunnen al niet meer weg. Kansloze antilianen worden niet in NL toegelaten, dus iedereen blijft op het eiland steken.
Geen opleidingen zoals in NL, dus wat ga je dan doenā€¦ preciesā€¦ stelen en dergelijke. Wat nadelig is voor de ā€˜rijkeā€™ nederlands.

Aruba daarin tegen behoord niet tot de Nederlandse Antillen en zal je inderdaad ook niet op www.antillenhuis.nl zien staan.
Het is ook de Nederlandse Antillen en Aruba. Kijk even op http://www.arubahuis.nl/jz-woonwerk.html hier staat alles moet je moet weten voor een werkvergunning.

Mijn nieuwe plannen zijn om begin 2007 tegaan afstuderen op Aruba. Mocht je erheen gaan dan hoor ik graag hoe het was en wat je ervan vond.

Groeten,
Pascal

www.strandfeest.com
[email=pascal@strandfeest.com]pascal@strandfeest.com

Originally posted by duiveltje@19-04-2005, 09:44:29
** haai, :lol:

woontuimte is in elk geval geen probleem merk ikā€¦ hihi bedankt voor de tip van KLM scheelt idd nogal watā€¦ via TUI kan je ook goedkoop vliegen geloof ik. nu nog een stage plaats haha. weet iemand instellingen??? :unsure: verzorgingshuizen, psychiatrische instellingen? thuiszorg? verstandelijk gehadicapten zorg? op internet is erg weinig te vinder daar over. <_<

kuszsz marjolein :smiley: **

revalidatiecentrum ook goed???
www.sgr-groep.com

Revalidatie centrum kan inderdaad ookā€¦ hoezo???

Voor woonruimte moet je beslist eens kijken bijEasyrent Curacao

Zij hebbem verschillende kamers en appartementen voor scherpe prijzen. En ze helpen je fantastisch!

Hoi allemaal,

Ik ga vanaf januari 2006 stage lopen op Curacao. Zelf loop ik stage op een basisschool. Ik heb al een verblijfplaats er is wel een mogelijkheid om hier met twee personen te verblijven. Zijn er meer mensen die ook in dezelfde tijd stage gaan lopen? Misschien is het leuk om dan een keer af te spreken. En mochten er nog mensen zijn die een verblijfplaats zoeken?

Groetjes van Eefje.
eefjesuijkerbuijk@hotmail.com