Ik heb even deze thread doorzocht en kom eigenlijk niemand tegen die ook op zoek is naar een stage in mijn sector. Ik studeer Media & Entertainment Management, ben dus op zoek naar een media of communicatie stage.
In september 2007 of februari 2008 hoop ik ook richting Curacao te vliegen en ik vraag mij dus of er mensen zijn met tips waar te gaan zoeken naar dit soort stages. Ik heb wel eens wat gehoord over Radio Dolfijn en nog wat andere dingen, maar hoor graag eens wat van de experts hier!
Ik ben een van de vele die graag naar curacao toe wil in september 2007. Ik ben alleen nog druk op zoek naar een stageplek in het werkveld van sociaal pedagogische hulpverlening. Ik heb me nu ook ingeschreven bij een stagebureau omdat het erg moeilijk schijnt te zijn om zelf te zoeken. Hebben jullie nog tips rondom stageadressen en huisvesting?
en hebben julie al een plek gevonden om te verblijven ???
zoniet mail mij even mischien kan ik wat vor julie betekenen
wij zijn gelokaliseerd op ongveer 20 minuten van willemstad
we hebben een zwmbad en een bar restaurant en als je berg cocorie beklimt (te voet of met auto) heb je een adembenemend uitzicht over curacao
mail me op [EMAIL=“cactus-inn@hotmail.com”]cactus-inn@hotmail.com of op [EMAIL=“tobias74@msn.com”]tobias74@msn.com
Hi Pascalle, mogelijk kunnen wij je ook helpen, zowel voor de stageplaats als de huisvesting. mail gerust geheel vrijblijvend naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com voor meer info. Foto’s van de apt. staan ook op Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.. Behalve de apt. die je daar ziet, hebben we er nog 3 anderen beschikbaar, zowel 1, als 2 slaapkamerapt. Moet lukken!! Heel veel succes met je voorbereidingen!!
Ik ga ook in augustus/september 2007 stage lopen op Curaçao! Ik studeer commerciële economie aan de hogeschool Windesheim. Zelf heb ik ook gekeken bij wereldstage.com en stageplekcuracao.nl (laatste is 400 euro goedkoper), ik zou niet weten hoe je zelf een stageplek moet regelen op Curaçao… Ga zowieso even informeren bij mijn school vrijdag… Ik zou willen stage lopen in communicatie & marketing.
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik alleen naar Curaçao en daar zie ik erg tegenop.! Dus, wie gaat er nog meer stage lopen in augustus/september? Misschien kunnen we mailen en samen heen gaan?
Ik ga volgend jaar ook naar Curacao als alles goed gaat en ik ga ook alleen. Maar heb al vele verhalen gehoord en meestal ontmoet je daar veel mensen. Alhoewel helemaal alleen wel en uitdaging is lijkt me.
Ik studeer facility management en ben nu bij de grotere hotels een stageplek aan het zoeken en heb ook al contact gehad met stageplekcuracao zoals ik in mijn eerdere post al vermeld heb.
Hee Hallo,
een tijdje geleden heb ik ook een berichtje op dit forum gezet, dat ik bezig was met zoeken naar een stageplek op Curacao. Mijn zoektocht heb ik toch maar overgegeven aan het stagebureau wereldstage.com, het is duur, maar dan heb ik wel zekerheid dat het goed is en ik kan ook terugvallen op dit bedrijf en voor mij is het dan allemaal net iets zekerder. Ik heb erg lang getwijfeld of ik dit wel moest doen, heb eerst zelf geprobeerd om een stageplek te vinden op een basisschool, maar dit was erg lastig. Ook omdat ze nu nog niet kunnen beslissen of ze wel een stagiaire aan willen nemen en ze voorkeur hebben (meestal) voor LIO-studenten van de Pabo. Nu is het voor mij dus afwachten of er een stageplek gevonden wordt! Ik heb er iig erg veel zin in! Jullie ook allemaal succes met zoeken, als het écht niet lukt, zal ik toch wel overwegen om het aan een stagebedrijf over te laten! Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes Esther
Hi nieuwe Curacaogangers, misschien denk je dat je alleen naar Curacao gaat, al in het vliegtuig zul je merken dat er al verschillende Ned. jongeren dezelfde kant opgaan. En ben je hier eenmaal, dan merk je helemaal dat je niet alleen bent hoor. Er komen eind jan/begin febr. heel veel nieuwe stagiaires deze kant op en dat blijf doorgaan het gehele jaar. Stageplaats zelf zoeken is het voordeligst uiteraard! Maar je zult snel merken dat de feedback heel slow is of je hoort helemaal niets, noch op je telefoon/mail/faxberichten. Dat is heel lastig, maar zo is het nu eenmaal. Daarom is een contactpersoon op het eiland die die kar trekt wel handig, die houd je dan wel op de hoogte van de stand van zaken en intussen moet je zelf niet stil blijven zitten natuurlijk, altijd mee participeren in de zoektocht naar huisvesting en stageplaats! Wij verhuren apt. aan stagiaires, daarnaast hebben we nog diverse uitwijkmogelijkheden wat huisvesting betreft, mocht dat van ons vol zijn. Meehelpen met een stageplaats doen we ook, niet voor woekerprijzen, absoluut niet, maar voor niets doen, dat gaat ook niet. Alleen bij een positief resultaat vragen wij een redelijke fee. We komen je halen van Hato, gaan mee naar het 1e kennismakingsgesprek en blijven aanspreekpunt voor je tijdens je verblijf, helemaal natuurlijk als je bij ons op het terrein woont, dan gaat dat vanzelf. Maar hebben jullie vragen, mail me gerust, of je nu bij ons huurt etc. of niet, dat maakt echt niet uit, shoot maar!!Hoe meer info je kan vergaren, hoe beter je voorbereid kan zijn op de overtocht deze kant op. Ik woon hier nu zelf 13 jaar, ben ooit ook nieuw gekomen en weet wat het is, je wilt zoveel weten en dat kan:-) Heel veel plezier en succes met jullie voorbereidingen hoor!! Op de space staan wat kiekjes van onze appartementen en ook wat infosites mbt Curacao.
groetjes Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Cuaracao
2 jaar geleden heb ik een half jaar op curacao stage gelopen en over 3 weken vertrek ik weer om daar een jaartje te gaan wonen!!
wij waren met 7 meiden en hebben alles zelf geregeld, zonder wereldstage dus. op zich goed te doen, alleen je moet vroeg beginnen.
stageplekken hebben we via school kunnen regelen, en huisvesting hadden we al ongeveer 7 maanden van te voren rond. wij hebben toen in de bonitostraat gewoond. huurprijs was rond de 300 euro geloof ik. ik denk dat je ook ongeveer rond die prijs zal zitten, voor een eigen kamer. we zaten wel super centraal.
een auto hebben we via ons huis gehuurd. dat koste rond de 700 gulden. wij deelden hem wel met zijn 2en of 3en dus dat scheelt dan weer.
werken naast je stage zou ik niet aanraden. er is veel te veel leuks te doen om nog te gaan werken. zover ik weet, heeft ook niemand bij ons in huis dat toen gedaan. 30-36 uur stage lopen is echt wel genoeg, een baantje daarbij wordt dan wel veel.
Dat is het precies…op tijd beginnen. Dan heb je ook tijd voor follow-up en rond te neuzen informeren hier en daar. Het is je goed bevallen dus, welcome back hoor!
heey ik ga ook in september stage lopen in curacao als alles doorgaat.
Ik wacht nog op informatie vanuit me school.
Weten jullie mischien toevallig hoe dat het daar gaat met basisscholen??
hoelaat ze beginnen hoelaat de school is afgelopen?
groetjes,
hilly
de deuren gaan om 07.00 open en het hek gaat om 07.30 op slot en dan begint ook de schoolen gaat weer open om 12.30 en er blijft toezicht tot en met 12.45
aldus de scholen waar mijn jongens naar toe gaan respectiefelijk johan van walbeeck school en martin de porres
Hey allemaal!
Ik ga vanaf september ook stagelopen. Ben 2e jaars vrijetijdsmanagementstudente. Ben dit jaar begonnen met orienteren, het buitenland trekt mij heel erg. De Antillen ook en Curacao in het bijzonder. Ik weet niet waarom eigenlijk! Ben dus nog op zoek naar een stage. Lijkt me leuk om hier het eea te lezen!
Groetjes Yvonne
zet deze dan even in je messenger [EMAIL=“cactus-inn@hotmail.com”]cactus-inn@hotmail.com
wij hebben kamers tussen de 275€ en e 300€
en er is een zwembad aanwezig