Wie komt dit jaar naar Brazilië ? Hier ff aanmelden

Ik ga van 5 mei t/m 30 mei naar Brazil.
Alles is nog open… wel plannen om een vriend in Cascavel op te zoeken.
En een vriendin vanuit SP zou dan naar Rio komen om samen samba en zouk te gaan dansen. Daarnaast dacht ik aan naar Natal te vliegen voor een weekje.
Heb verder geen wilde plannen of zo…
Ben meer een type zoals met europa reizen om voorbeeld t noemen; 9 dgn Barcelona, 7 dgn Budapest, 6 dgn Berlijn… kortom gewoon om te zijn, rustig een kijkje nemen van de omgeving.

Iemand misschien nog een tip voor mij?

Ik ben van plan om eind dit jaar 4 weken naar Brazilie te gaan. De planning is om vanaf kerst t/m oud en nieuw in Rio door te brengen. Wat mijn verdere planning is weet ik nog niet. Ik ben wel al naar hostels aan het kijken in Rio. Iemand nog tips?? Het liefst wil ik in Copacabana verblijven.

Hoi Shamira,

Als je naar de Amazone komt dan hoor ik het wel van je?! Groetjes,

Bettine

Hoi Nadine,

Ik hoop je te zien in Tefe/ Amazone! Ik woon hier inmiddels 6,5 jaar en het is echt aan te bevelen!

Groetjes! Bettine

De tickets zijn vaak veel goedkoper als je ze in combinatie boekt met een internationaal ticket (de airpass). Ik zou het dus in Nederland doen. Maar dan zit je wel vast aan je planning… Kijk eens op de sites van GOL airlines, TAM airlines en AZUL om een vergelijking te hebben. Bedenk wel dat ze op het laatste moment altijd flink in prijs omhoog gaan!

Zie je in 2013!!!

Ik zal vanaf 8 maart vanuit Slvador +/- 5 weken door Brazilie backpacken.

Ik vertrek eind juli naar Brazilië. eerst enkele dagen bij familie in Sao Paulo en dan Foz Iguacu en Pantanal. Iemand ervaring, tips voor Pantanal en Foz? Thanks!

Wij gaan van 13 juli tem 3 augustus naar Vitória (ES), Belo Horizonte en Joao Pessoa. Heeft er iemand tips, ervaringen,… ivm Belo Horizonte en Joao Pessoa ?

Wij ( 2 ouders en 2 dochters 16 en 19) zijn van 9 juli tot 9 augustus is Brazilie. Wij zijn van plan om de omgeving van Rio te verkennen. Het is onze eerste keer dat we in Zuid Amerika zijn. We hebben al wel veel samen gereisd. Vanuit Rio zouden we heel graag naar de pantanal gaan maar we hebben geen idee hoe we dat betaalbaar kunnen doen. Iemand een advies? Verder zoi ik tips over de omgeving van Rio heel erg op prijs stellen

Silvia

Wat doe je in tefe, amazonas? heb je een inkomen?

JOhan

Belo Horizonte is een vrij grote stad met 6 miljoen inwoners. Blijf in een hotel in het centrum aan de noordkant. Ook aan te raden is Pampulha, een rijke buurt waar zich clubs bevinden waar je kunt zwemmen. verder is Belo H een rustige stad, maar loop niet te koop met goud of opzichtelijkheden. Dit doe je nergens, toch?

Joao Pessoa is een dorp, tov alle grote steden zoals Belo Horizonte, Vitoria, Rio, etc. Toch nog goed voor zo’n 600.000 inwoners. Heeft een heerlijk strand waar je goed vis kunt eten. Diverse apartementen die ook eventueel te huur zijn. Verder is het vrij modern.

Informatie kun je ook verkrijgen op de site www.orkut.com/. dit is een site waar veel brazilianen zitten maar waar ze bv groepen hebben, zoals Brazilianen in Nederland, Brazilanda, en meer van dit soort.

Ook kun je kijken via de site www.couchsurfing.org/. Dit is een site, waar je voor een paar nachten een slaapplek kunt aanvragen bij locals. Een zeer prettige ervaring en manier om het land te verkennen. Vaak gaan deze mensen zelf mee. Engels is hier bijna altijd de voertaal.

Veel plezier.

1 like

Zelf ga ik eind juli 2012, naar Maracanaú, Fortaleza, Ceará. Hier ga ik werken met een Stichting, die is opgezet in Nederland, met als doel invalide kinderen te helpen in opleiding, werk en andere zaken. Ook straatkinderen staan als project op ons programma.

In Fortaleza zal ik ook gaan werken als leraar engels. Met het zicht op het WK 2014 en Olympics 2016, zal ik hopelijk veel mensen engels bijleren, om zodoende mensen aan werk te helpen, tbv deze evenementen. Hierdoor zal ik hopelijk veel naamsbekendheid krijgen en hierdoor permanent kunnen vestigen in Brazilie. In het gehele noordoosten van Brazilie, is opleiding erg laag. Hierdoor komen mensen moeilijk aan werk en werken dan ook in de laagste kring van de samenleving.

In Fortaleza zal een kantoor komen, net als in Maracanaú. Mochten er mensen zijn, die naar Ceará, Rio Grande de Norte of een andere staat van Brazilie ten noordoosten gaan reizen, kunnen contact opnemen voor info. Ook voor info betreffende ons werk. We zullen namelijk met vrijwilligers gaan werken uit diverse landen.

info@stichtingspecialkidsfoundation.nl
info@fmcosmetics.com

Ik heb een guesthouse, ofwel “pousada” in Tefe en werk met toerisme (dagtrips etc.) Ook werk ik samen met het wereldbekende ecotoerisme oord “Uakari lodge”
Groetjes,

Bettine

Ik ben van plan met 3 vrienden Zuid Brazilië te verkennen van 8 mei 2012 tot 26 mei 2012, kijk er al naar uit :zon02: 1 vriend is al in Brazilië weliswaar op een baggerschip en in het noorden.

Ik heb 8 jaar geleden in Amsterdam een Braziliaanse zangeres ontmoet. Ze liet mij allerlei Braziliaanse muziek horen en sindsdien wil ik naar Brazilie. Door allerlei omstandigheden ging mijn reistijd tot nu op aan andere landen, maar eindelijk is het zover. Afgelopen maanden heb ik een beetje Portugees geleerd (Spaans sprak ik al, en Portugees lezen gaat prima, maar oef… die uitspraak). Het voelt alsof ik mijn grote liefde voor het eerst ga ontmoeten. Terwijl ik geen overspannen verwachtingen wil hebben, word mijn verlangen door alles wat ik hier lees alleen maar opgezweept.

Ik reis vaak en graag alleen, en nu ook. Als ik met een auto in Europa reis, neem ik mijn spiegelreflex mee en kan ik uitgebreid in de weer zijn om een mooie panoramafoto te maken. Maar backpackend de wereld over wil ik me zo min mogelijk zorgen maken om spulletjes, en maak ik kiekjes met de telefoon om via facebook nu en dan subtiel te laten weten dat ik nog leef. Door alleen te reizen heb ik veel vrijheid. Ik blijf zonder overleg hangen waar ik het leuk heb en vertrek waar ik het gezien heb. Op de eenzame momenten houd ik een reisjournaal bij. Meestal raak ik gaandeweg in de stemming. Dan worden de verhalen in het reisjournaal steeds beknopter.

Van 2 tot 23 mei ben ik in Brazilie. Ik vlieg waarschijnlijk heen naar Sao Paulo en terug van Salvador. En ik hoop erop in die 3 weken zo diep mogelijk door te dringen in de ziel van Brazilie.

Ik ga de periode november - december voor 3 weken naar Rio. Het is de eerste maal Rio de Janeiro, iemand tips?

dat zal dan niet erg diep worden vrees ik
3 jaar zou er al beter op lijken, en dan nog is dat voor sommigen onder ons nog geen eenvoudige opdracht

ik wens je toch in alle geval een aangename reis toe (MET je reflexcam !)

tropische groet uit Salvador da Bahia

IX