Goedemiddag,
Vrijdag 14 december vertrek ik dan eindelijk voor 4 weken naar Brazilie. Ik vlieg aan op Rio de Janeiro en eindig ook in Rio de Janeiro. Ik zal voornamelijk het zuiden van Brazilie afreizen.
Nu heb ik dus een paar vraagjes aan mensen die bekend zijn met Brazilie. Ik ben een vrouw en reis alleen.
-
Ik zal voornamelijk in hostels verblijven. Bij aankomst wil ik graag minimaal een weekje in Rio verblijven, waarvan ik de eerste paar dagen flink wil uitrusten op het strand. Voorkeur Ipanema. Hebben jullie nog goede hostel tips in Ipanema??? Niet te prijzig in ieder geval.
-
Hoe zit het precies met de veiligheid? Als ik naar het strand ga kan ik dan beter mijn belangrijke spullen (geld, telefoon) in het hostel laten?? Hoe zit het precies met veiligheid uberhaupt op straat?? En met stappen?? Wat kan ik beter wel en niet meenemen??
-
Nadat ik een weekje in Rio ben geweest wil ik graag doorreizen naar Sao Paulo. Hier ga ik vrienden ontmoeten die in Sao Paulo wonen. Ik vermoed dat ik dit stuk met de bus ga reizen. Waar kan ik het beste bustickets aanschaffen? Kan dit bij reisbureau’s in Rio zelf? Moet dit al ver vantevoren?
-
Waar kan ik uberhaupt het beste tours gaan boeken? Ik leef op een budget van €500 per week, dus totaal €2000. Moet dit genoeg zijn? Ik vertrek 14 december en ga 10 januari weer terug.
Als ik nog meer vragen heb dan zal ik ze hier neerzetten!
Alvast bedankt!
Groetjes
Laura