Reistips Brazilie?

Hallo!

Aankomende zomer ga ik met 3 vrienden voor vier weken door Brazilië reizen. Onze ‘thuisbasis’ is Rio de Janeiro. Vanaf daar willen we naar Brasilia, Iguacu watervallen en een rondreis van een week door Rio State met Brazil Expedition. Hebben jullie nog aanbevelingen? In Rio de Janeiro willen we ook graag gaan hang gliding over de stad.
En wat is het handigst, daar een SIM-kaart kopen en in je Nederlandse telefoon stoppen? Of kan je beter helemaal niet met een telefoon over straat lopen ivm met diefstal?
Kunnen we het beste tickets daar boeken bij de nationale vlieghavens of zijn ze ook goedkoop op internet te boeken? Ik hoorde dat je het beste ’s nachts kan vliegen omdat dit een stuk goedkoper is?!
Ik weet dat het daar tegen die tijd winter is. Nu zijn de tempraturen die ik kan vinden in die periode nogal verschillend. De ene site zegt rond de 17 graden in de winter terwijl de ander het heeft over gemiddeld 24 graden. Iemand hier ervaringen mee? Ik wil toch het liefst zo min mogelijk meenemen en 17 en 24 graden is toch net het verschil tussen een lange en een korte broek. We gaan van half juli tot half augustus.
Hoe is het openbaar vervoer in Brazilië? Is het bijvoorbeeld te doen om met de trein of bus van Rio naar Sao Paulo te gaan?
Nou heel wat vragen dus! Als jullie wat weten hoor ik het graag! Ook als je leuke dingen weet om in Brazilië te gaan doen of leuke hostels!
Alvast bedankt!

Groetjes :teeth:

Natuurtip: de Pantanal in zuidwest Brazilië. Vlieg naar Campo Grande en boek een onvergetelijke trip in de busterminal aldaar.
Vanuit CG met de bus naar Iguazu. Onderweg muststop in Bonito waar je in kristalhelder water kunt snorkelen tussen vele vissen.
Wat het weer betreft: twee jaar terug in korte broek vertrokken voor een excursie in NO-Argentinië (Missiones) en het later op de dag nog nooit zo koud (en nat) gehad. Dus neem die lange broek maar mee.
De bustrip van Rio naar Sao Paolo is zeer goed te doen en zeer comfortabel. Wij hadden luxe slaappbus met aansluiting op binnenlandse vlucht.

Veel plezier in ieder geval!

cultuurtip : Bahia
wil je een mengeling van afrikaanse en braziliaanse cultuur die zich uit in gastronomie, kunst, religie en er bovendien een hartig volkje leren kennen ? dan mag Bahia niet missen in je Brazilië-reis

tropische groet

ixke

Over het vliegen: snachts is meestal goedkoper(afhankelijk van de airliner).
Het ‘laag seizoen’ kwa ticketprijzen loopt meestal tot 31 mei, dus daar valt weinig voor je te halen.
Verder kun je het beste uitstapjes lokaal boeken. Je bespaart dan de kosten die je anders bij je reis aanbieder kwijt zou zijn.

Hallo
Wij zijn ondertussen terug uit brazilie sinds twee weken,wij zijn vier weken daar geweest en hebben 4800 km gedaan met een huurwagen goed te doen wanneer je stalen zenuwen hebt, wij zijn in rio vertrokken zo naar paraty dan pereiube , curitiba , foz de iguazu , durango , campo grande , miranda , en zo terug naar rio de janairo ik vertel het je het is een prachtig land maar de vriendelijkheid die ik op forums heb gelezen over braziljanen is echt ver te zoeken er is geen straathoek waar ik niet ben aangesproken of zelfs vastgeklampt of ik geen geld had dus wees voorbereid no monny in your pocket is the best waar ik me het veiligst heb gevoeld is raar maar waar in ( ronchino) de grootste favela van rio
de iguazu falls het mooiste wat ik ooit gezien heb ga aan de brazijaanse kant gewoon naar de inkom betaal 32rs en ga deze zijde bezichtigen echt de moeite laat je niet verleiden door mensen die je voorstellen doen voor jungle tocht plus de bootride kosten 150 dollar voor twee personen
kijk gewoon aan de ingang van het park waar je de tickets neemt naar ee n gids genaamd roberto roep zjn naam of dergelijke hij zal je vinden deze man haalt je op bij jou hotel in foz of dergelijke en brengt je naar de argentijns kant veel beter koop en indrukwekkender en doe daar de bootride 35rs je gaat tot in de falls met de boot spectakulair echt de moeite doe aan braziljaanse zijde het vogelpark net tegenover de ingang van de falls echt de moeite
maar stel je niets voor van het nachtleven in brazilie het net of de mensen er na zonsondrgang schuilen in hun huizen volledig afgezet met de grootste hekwerken in heel brazilie waar je ook komt of gaat zelfs bij mc donnalds is er securitie
als je graag nog inl. wil je kan me altijd mailen
greetzz sil

huh geen nachtleven? dan ken ik echt een ander brazilie…

ja in fortaleza mischien wel

Vanaf Rio de kustweg naar het zuiden volgen richting Parati. De geweldige natuur van de Mata Atlantica en mooie stranden zijn vrij onbekend bij veel Nederlanders maar het is een van de mooiste gebieden met fraaie baaien, stranden, groen en bergen. Tot São Sebastião / Ilha Bella is het zeker de moeite waard. Op Ilha Bella kun je met een jeap over de bergen naar afgelegen stranden rijden waar alleen wat vissers wonen. Deze combinatie van tropisch woud, bergen, zee en gezellige stadjes vindt je niet gauw!

inderdaad, rijden in Brazilië (de verkeersjungle is veel groter dan Amazonië :wink: moet je gewend zijn, net daarom zijn mijn klanten tevreden dat ik voor hen rijd en zij de weg niet hoeven te zoeken (slechte wegenkaarten, soms onbestaande bewegwijzering) EN zich geen zorgen hoeven te maken over de hyper-egocentrische rijstijl van de brazilianen :zon02:

en daarom net ga je met een ervaren gids op stap die weet waar de leukste plekjes zijn EN je in contact brengt met de bevolking (die echt wel aangenaam kan zijn tenminste als je weet hoe ze te benaderen) en de geldwolven kan ‘wegfilteren’, ook een voordeel als je een gids hebt die jouw moedertaal en tegelijk de plaatselijke spreekt

een goede voorbereiding is half de reis !

tropische groet

ixke