reisrichting!?en ??

Hallo allemaal,

Aankomende zomervakantie ga ik 3,5 week backpacken in Brazilië. Ik land in Rio en wil daarna gaan rondreizen. Wat ik in ieder geval wil zien is Rio en Ilha grande, Iguazu en de pantanal. Daarna wil ik nog ergens een paar dagen aan het strand liggen (bijv. Salvador). Ik wil niet teveel uitgeven aan vliegtickets. Hebben jullie ideeën ervaring welke route ik het beste kan nemen?

Alvast bedankt allemaal :cheer:

Je wilt niet teveel uitgeven aan vliegticket, hou er dan rekening mee dat bussen ook best rpijzig zijn, het zijn nl grote afstanden die je wilt doen…in dit grote land.
Lees even door op dit forum en je wordt heel wat wijzer…

Ik heb nu besloten om van Rio naar Campo grande te vliegen. Ik blijf daar 4 dagen en vlieg daarna door naar Iguazu. Na aankomst in Iguazu heb ik nog 13 dagen om in Rio te komen. Wie heeft suggesties voor leuke activiteiten?

Alvast bedankt

Je zegt dat je niet teveel wil uitgeven aan vliegtickets en nu ga je al meteen 2 vluchten inplannen die je ook per bus kunt doen.

Ik weet het, maar ik bedoel met niet teveel: meer dan 500 euro. Ik vind 250 euro voor beide vluchten schappelijk. Zeker omdat ik niet al mijn vakantietijd in de bus wil zitten. Ik zit nu met het dilemma: zal ik van iguazu naar rio reizen in 13 dagen of nog naar Salvador vliegen. Ik heb na onderzoek het idee dat er in Zuid Brazilië niet heel veel te beleven valt…

Trouwens… Rio - Campo Grande is 1500 km. Niet echt met de bus te doen

1500 km vind ik behoorlijk veel… Rio - Campo Grande. Wat betreft Campo Grande - Iguazu is 20 uur in een bus ook best veel.

Ik vind 250 euro per enkele vlucht erg duur. Heb je ze al geboekt?

Het stuk Campo Grande-Iguazu zou je ook met de bus kunnen doen, eventueel met een stop in Bonito.

Ik zou vanaf Iguazu naar Sao paulo vliegen en dan met de bus met tussenstops richting Rio.

Hoi,

Ik heb voor Rio - Campo grande en Campo Grande - Iguazu 260 euro p.p. totaal betaald. Is vrij schappelijk gezien de prijzen.

Heb jij toevallig tips / suggesties voor leuke activiteiten tussen Iguazu en Rio? Naar de kust (Florianopolis) of nog wat verder is mogelijk. Ik heb na Iguazu nog 12 dagen om in Rio te komen.

Eerder tussen SP en RIO (en iets boven Rio)…

Trindade, Paraty, Ilha Grande, Visconde de Maua, Petropolis, Teresopolis, Nova Friburgo, Sana, Arraial do Cabo, Buzios. Google een beetje, dit zijn plaatsen met stranden of bergen, plaatsen met watervalletjes, cultuur, outdooractiviteiten etc

1 like

Aloha,
ben nu juist andersom aan het kijken.
Van Sao Paulo (waar ik land) naar Foz, dan met de bus naar Bonito, Pantanal en van Campo naar ?? Ik denk naar de noordkust.
Ik vlieg weer terug vanaf Rio

Gr. Robert

Waarom in Salvador op het strand liggen?? Gaat prima lukken op Ilha Grande!!
Bonito, erg leuke bestemming, Paraty en Trindade. Je hebt dan genoeg bestemmingen. Prop je dagen niet vol want dan zie je net niets. De reisafstanden zijn groot. Vergeet niet bij Foz de Argentijnse kant te doen, waanzinnig mooi!
Succes met plannen

Thanks voor je berichtje. Helaas is het in Rio in juli niet heel warm (max. 24 graden) vandaar dat we waarschijnlijk naar het noorden willen. Daar is het iets warmer maar het aantal regendagen per maand weer wat hoger. Lastig! Heb jij goede ervaringen in juli in Rio?

Wij zijn in maart en april in Rio geweest en hebben veel geluk gehad met het weer. Vandaar dat ik even vergat dat het koud kan zijn in juli. Ik heb van vrienden enthousiaste verhalen gehoord over Salvador en stranden in de omgeving. Misschien slimmer om een paar keer te vliegen dan naar Ilha Grande in de kou te gaan. Naast wandelen is daar dan niet veel te doen. veel succes met keuzes maken en veel plezier in het mooie Brazilie

Ik heb Rio - Campo Grande per bus gedaan, 24 uur, makkelijk te doen dus, tenzij je een Nederlandse instelling hebt en van Groningen naar Amsterdam al ver vindt :wink:
Maar je hebt vliegtickets geboekt, fijn!!

Ik ben in Fortaleza/Jericoacoara geweest daar is het ook in die periode heerlijk weer! En echt heel mooi, maar wel heel anders dan andere delen van Brazil.

Heb je trouwens al een tour geboekt in de Pantanal? Anders heb ik nog wel een aanrader :slight_smile:

Wij zijn 3 volle dagen in de pantanal. De 4e dag vliegen we om 20:00 door naar Iguazu. Ik denk dat we gaan voor een 3 daagse tour en ons af laten zetten in Bonito zodat we ook de vierde dag kunnen benutten. Ik ben benieuwd naar jouw tip en eventuele ervaring met een 3 daagse pantanal tocht.

Pousada Santa Clara! Echt een super mooi terrein, vol programma, waar voor je geld en de gidsen spreken meerdere talen, de tours zijn meestal in het Engels!

Bedankt voor je aanrader. Wat zijn de kosten ongeveer in € voor een 3 daagse tour met eventuele drop off in Bonito?