Ik ga eind Januari weer naar Brazilie voor 6 weken.Even de ergste kou hier ontvluchten.
Hola allemaal,
Ik ga begin volgend jaar naar Brazilie, om daar het Carnaval in Salvador de Bahia te vieren. Ik ga vanaf dit jaar september 2012 al reizen door midden en zuid-amerika.
Wel spannend om dan alleen naar Brazilie te gaan en daar Carnaval te vieren, zijn er nog meer mensen die al plannen hebben om daar in 2013 naar toe te gaan?
Saludito,
:dag:
Wij (Martine en Jasper) zijn van plan van 24-08-'12 t/m 14-09-'12 een rondreis te maken! Momenteel druk met het uitstippelen van de route. Rio, Salvador en Chapada Diamantina staan al op het verlanglijstje. Tips zijn uiteraard altijd welkom!
me broertje en ik.
van 14 t/m 29 feb. Eerste week carnaval vieren, tweede week roadtrip
wij, mijn vrouw en ik, gaan eind april voor zo’n 8 weken terug naar Belém en rondliggende eilanden. Vooral om familie te bezoeken en hopelijk onze eerste eigendom aan te kopen. Zou leuk zijn mocht die euro nu nog wat in waarde stijgen.
Hoi!
mijn vriend en ik willen de maand september naar Brazilie komen. We zijn al een paar dagen flink aan het kijken en puzzelen hoe we het gaan aanpakken. We hebben ca. 27 dagen om het e.e.a. te gaan zien.
Wat is handig? Hier tickets kopen, 1e 2 dagen een verblijf boeken in Sao Paulo en van daaruit verder kijken/boeken? We hebben een tijd geleden een reis gemaakt naar Peru maar toen hadden we contacten daar.
Wat mogen we echt niet missen van Brazilie??
Wij denken aan: Foz do Iguazu, Pantanal, Amazone (Manaus), Recife, Salvador de Bahia, Bonito.
Of is dit niet te doen en hebben we dan 3 maanden nodig??
Ik zou echt heel veel info en tips willen van jullie. Ook of we met de trein kunnen of beter een binnenlandse vlucht.
Ik hoop dat je ons kunt helpen.
Groetjes Karin
@ Greenrose
op een maand kan je al wat doen (langer is natuurlijk altijd beter maar ligt begrijpelijkerwijs niet in iedereens mogelijkheden)
om jullie tijd optimaal te kunnen benutten zou ik proberen om toch reeds zoveel mogelijk op voorhand te plannen (er valt heel wat te vinden op het net EN op deze site uiteraard ivm de plaatsen waar jullie heen willen), zeker als jullie het portugees niet spreken
op die wijze verhinder je ter plaatse al te veel afhankelijk te worden van enkelingen die met jullie ernstig kunnen communiceren (en voor reizen en tickets en zo ter plaatse te boeken maakt het dat net iets moeilijker)
ik wens jullie alvast een aangename planning EN reis toe
Ik ga de eerste 3 weken van Maart naar Brazillie…, zijn er nog meer gezellige Brabo’s die dan gaan?:zon02:
hallo Martine en Jasper
ik vertrek 14 september 2012 naar Chapada Diamantina. Zeker naar toe gaan, ik ben er al enkele keren geweest en het is er prachtig!!! Ga naar het stadje Lençois je kan er met de bus naar toe, ‘Real express’ kost 55real van Salvador naar Lençois. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust!
greetz
Wij gaan in juni naar Pipa…nog tips voor excursies ???
Hallo,
Ik en mijn 2 vrienden zijn 14 feb - 20 feb in Salvador i.v.m. :cheer:Carnaval:cheer:. We zijn altijd in voor een gezellige meet up/ervaringen uitwisseling. Laat maar weten als je er ook bent.
Grtz,
Jim
Als daar eventueel belangstelling zou voor bestaan wil ik misschien wel eens een samenkomst tussen nederlandstaligen tijdens Carnaval hier in Salvador 2012 in elkaar steken
Geinteresseerden mogen mij gerust een PB sturen
Tropische groet uit Salvador
IX
Leuk…, ik ga echter eerste 3 weken van maart dus dat gaat niet lukken…
veel plezier gr Eric
Goed idee!
Laten we een bepaalde dag afspreken bij een bepaald punt. bijv. zat 18-feb.
Olá !
Ik kom 20 Februari aan in Rio, en blijf 2 maanden in Brazilië!
Hoop ook te gaan reizen naar Bahia, Salvador, Sao paulo…
Mochten er meer mensen in deze periode gaan reizen, voel je welkom om me te contacten ![]()
Ook ben ik geïnteresseerd in vrijwilligers werk en werk in de muziek/entertainment.
Love,
Shamira
Hallo Shamira,
ben jaloers op je. Ik heb een tip als je in Salvador de Bahia een slaapplek zoekt: Pousada da Mangueira in Pelourinho (het oude stadsgedeelte). Vanaf deze pousada is het 3 min lopen naar Pelourinho, er is een zwembad en de manager (Claudio) spreekt uitstekend Engels. Hij helpt je graag aan advies als je verder Bahia zou willen gaan verkennen. Zelf zijn wij vorig jaar nog een aantal dagen naar Morro de Sao Paolo geweest, heerlijk om bij te komen en prachtige stranden.
Heeeeel veel plezier in Brasil.
ik ga naar rio en ilha grande op 31 augustus
de buggy tour south gedaan , niet richting natal maar de andere richting uit met Andre , een heel leuke braziliaan die redelijk vlot engels spreekt . hij toont je echt heel mooie plaatsjes en vraagt of je lunch wil nemen als toerist of in een heel klein vissersdorpje waar we echt als enige toerist waren en een superleuk restaurantje hadden voor ons alleen op het strand ,(vloer was gewoon zand) maar het eten was supervers en overheerlijk. Pipa is trouwens heel leuk , heel veilig en echt zalig om te genieten, lekker surfminded, alle dagen dolfijnen gezien , ga zeker ook eens te voet van het centrum naar tibau do sul , is best wel een stevige wandeling en je hebt geen bescherming tegen de loden zon , maar s avonds op het strand de zon zien ondergaan is echt prachtig daar. als je vragen hebt laat gerust iets weten
Ik reis samen met een vriendin naar Brazilië van 16 tot 30 maart 2012. We hebben een vlucht geboekt naar Sao Paulo en reizen terug vanaf Rio. We starten deze week met een planning. We willen van Sao Paulo naar de Iguacu watervallen en van daaruit naar Rio…
Wij gaan met 2 personen rondreis maken door Brazilie van 4/7 t/m 24/7
Manaus, Pantanal, Rio, Iguacu Falls en terug via Buenos Aires.
Leuke tips zijn altijd welkom