Hoi allemaal,
Ik ben van 20 juli tot 27 augustus in Brazilie. Begin in Natal en reis vanaf daar richting Salvador en uiteindelijk nog een paar dagen in Rio! Heel veel zin in!
Groetjes
Hoi allemaal,
Ik ben van 20 juli tot 27 augustus in Brazilie. Begin in Natal en reis vanaf daar richting Salvador en uiteindelijk nog een paar dagen in Rio! Heel veel zin in!
Groetjes
Ja morgen ben ik weer in Rio!
ik ga 15 oktober voor 2 maanden naar RIOOOOOOOOOOO
Met ons gezin (met 2 kleintjes) willen we 3 weken rondtrekken. We zijn in Brazilie van 8 tot 30 sep. Heb genoeg vragen dus ik zal wel vaak hier rondhangen ![]()
Deze week met mijn vriendin besloten om eind dit jaar een paar weken naar Brazilië te gaan. Nu op zoek naar vakantiedagen, tickets en dan nog een reisplan uitwerken dus ![]()
Vanaf 31 augustus tot en met 26 september ben ik samen met mijn partner, zwager en zijn vriendin in Brazilië. We gaan op eigen gelegenheid. Starten Rio, daarna watervallen, pantanal, Curitiba, Recife en Salvador de Bahia. We gaan wat afvliegen dus >>>
We zijn altijd op zoek naar tips!!
Wij zitten er in dezelfde periode. Hopen op wat :zon02:
We zullen dit jaar ook van de partij zijn in het mooie Brazilië. Onze reis start op 27 oktober en verloopt vanaf Rio –> Ilha Grande –> Paraty –> Foz do Iguaçu –> Pantanal –> Rio. En we zijn al aan het aftellen :zon02:
Voor diegenen die naar Bahia - Salvador komen
Wij bieden een rustig gelegen gastenkamer voor 2 personen (B&B-formule) in onze privé-woonst,
gelegen in het Bairo do Carmo (op 5 minuten stappen van het Pelourinho, 300m van het fameuze Convento do Carmo.
En we organiseren tegelijk uitstappen naar het typisch koloniaal historische stadje Cachoeira en het bijhorende rurale Recôncavo (onze vorm van eco-toerisme, los van de klassieke toeristische circuits), evenals naar het Nationaal Park Chapada Diamantina, als naar Mangue Seco en Praia do Forte (Cocos-kust) tot aan de eilanden Morro de São Paulo en Boipeba (Palm-kust).
Er bestaat natuurlijk de mogelijkheid om al het bovenstaande te combineren in 1 rondreis(je) waarbij u geniet van een flexibele gids (met zijn voertuig) die 24/7 beschikbaar is, wiens moedertaal Nederlands is maar tevens het plaatselijke Portugees beheerst (reeds jaren in Bahia wonende).
Stuur gerust een PB of mailtje voor meer info.
Tropische groet
Ixke
hallo
ben wel jaloers op je
ben al 2 x in Rio geweest en al heel wat gezien, maar er wonen en eventueel werken lijkt me te gek.
bevalt het je nog steeds…
hallo
ik ben er 2 x geweest…in Rio …en ga 1 september weer voor een maand.
Ben in Rio overvallen op de Copa hoewel toch in de buurt van hotels ed.alleen mijn portemomnee afgegeven na wat strubbelingen…beter niet alleen op pad gaan.
Ander advies…neem van vreemden geen drankje aan…vooral op de Copa en Ipenema zijn er vriendelijke mensen die je wat willen aanbieden met drug erin waardoor je een gemakkelijk doelwit bent…Is mij ook overkomen maar heb alles goed doorstaan.
voor calamuiteiten moet je aangifte doen bij het enige Engels-talig politie bureau aan de Africano de Melo Franco…het nummer weet ik nu ff niet …kan het je wel geven …
Mijn vriend en ik gaan van 14 september tot 7 december door Brazilie reizen. We beginnen in Natal en reizen over land naar Rio. Daarnaast willen we nog wat uitstapjes doen naar de Pantanal en Foz do Iguassu.
Groetjes Nadine
Beste toekomstige Bahia-reiziger,
Wij hebben inmiddels enkele vernieuwingen aangebracht aan onze site en - naast onze Bed & Breakfast-formule in onze charmante privé-woning in het historisch centrum van Salvador da Bahia - enkele nieuwe voordelige combinatie-pakketten opgesteld om Bahia te ontdekken op een individuele manier (los van de traditionele toerisme-circuits) met een chauffeur/gids die over een eigen voertuig (met airco) beschikt.
De lijst met nieuwe mogelijkheden en hun kostprijs ontdek je hier.
Aarzel niet ons te mailen als je bijkomende vragen zou hebben !
Tropische groet uit Salvador.
Wij gaan dit jaar weer naar huis, van 2 december tot 22 jan.
Verblijven in Rio de Janiero bij mijn schoonzuster, en gaan verder ons huis afwerken om in Feb 2013 definitief naar huis terug te keren, ik zelf ben belg en mijn vrouw Braziliaanse.
Ik ga 23 december tot 4 januari naar Rio! Iemand ervaring met oud en nieuw daar? tips?
Ik ga in november 3 weken naar Brazilie. Ik heb echter een vraag over het boeken van tickets. Is het verstandig deze tickets vanuit NL te boeken? Of kun je dit beter doen in Brazilie zelf?
gr,
Michiel
Hallo!!
Ik vertrek half december naar Brazilie (omgeving Campo Grande en Bonito). In januari vertrek ik naar Manaus en reis ik door naar Fortaleza, Natal, Recife, Salvador, Brasilia en foz do Iguacu. Eind maart vlieg ik weer terug naar Nederland.
Heeft iemand nog handige tips of reist er iemand zelf ook in die tijd in deze gebieden?
Hallo allemaal, dit jaar gaan wij, braziliaanse echtgenote en nederlandse maan, opnieuw weer naar woonplaats Joao Pessoa (Paraiba), nu van begin december tot half januari. Dit sinds een jaar of 5 een elk jaar terugkerende reis, alleen in het verleden waren we er ongeveer 9 a 10 maanden in het jaar.
Sla bij het reizen in Nordeste Joao Pessoa ( hier komt de zon op het continent het eerst op) niet over, het heeft prachtige stranden in de stad zelf en natuurlijk bijv ook Tambaba en Pitimbu
Hoi!
Ik ben voorzichtige plannen aan het maken om in februari/maart voor 3 a 4 weken naar Brazilie te gaan om een (Braziliaanse) vriend op te zoeken.
Zeer benieuwd, ben er nog nooit geweest en de plannen zijn ook nog niet helemaal duidelijk, afhankelijk van waar hij op dat moment is ![]()
Hij wil me graag het noorden laten zien, maar ik wil ook graag Sao Paolo zien… en misschien moeten we Rio in het begin ook nog inpassen… eens kijken hoe we dat gaan combineren ![]()
Ik ben 10 jaar geleden voor de eerste en laatste keer in Brazilië geweest, wat overigens fantastisch was, maar in 2013 heb ik een reünie met het land georganiseerd. Het is dat de vakantie van volgend jaar al gepland is…:vak02: anders was ik in 2012 al gegaan.
Het geld groeit me helaas niet op de rug.
Ik ga sowieso terug naar de amazone, dat was echt briljant!