er zit echter een KINK in de kabel (bij wijze van spreken natuurlijk
zonder een CPF-nummer (soort nationaal rijksregisternummer) kan je je SIM-kaart (of het nu van Tim is of een andere operator maakt niet uit) niet ge-acitveerd krijgen, je zult dus op zoek moeten gaan naar een bereidwillige braziliaan die je sim met zijn CPF wil laten activeren
Ik ga ook 19 maart a.s. hey, wat die SIM card betreft van TIM, kan je hem wel kopen als buitenlander? En als je hem activeerd, kan dat door te bellen met een nummer dat je alleen een CPF nummer moet intoetsen of heb je meer gegevens nodig? Of moet je een cpf al geven aan de winkel waar je de kaart koopt?
je kan het cpf nummer al opgeven bij de aankoop
maar sommige winkels zijn zo slordig dat ze er verder niks mee doen
bij je eerste gesprek dat je zelf wilt voeren (en dat dus ook nodig is om bereikbaar te worden) gaat een operator vragen naar je cpf-nummer (en ook de adresgegevens die ermee gepaard gaan), het proberen activeren met een fake-cpf-nummer kan je actief laten voor misschien 24u of zo maar nadien ontdekken ze dat toch en deactiveren je ze opnieuw
Ah, dus ik moet meerdere gegevens opgeven. Ik wilde geen fake cpf geven, maar het nummer van een vriend, maar het probleem is dat hij in Rio woont en ik de eerste 3 weken ergens anders ben. Een jongen vertelde me dat als ik het eerste nummer bel zeg maar, dat ik dan een soort van “computer” aan de lijn krijgt die mij vraagt het cpf nummer in te toetsen en dat het zo werkt, maar dat klopt dan dus niet? Mijn portugees is ook niet echt geweldig als ik moet bellen ze praten veel te snel en onduidelijk meestal.
vraag gewoon aan de eerste beste brasileiro die je tegenkomt om even je gegevens “in te bellen” en klaar is kees (men gaat huis geen stemcontrole doen hoor, men verwacht gewoon correcte cpf gegevens omdat men daar wettelijk toe verplicht is, in strijd tegen de criminaliteit)
dus kan je met een gerust hart de gegevens van je vriend uit RIo opgeven
Mijn partner vertrekt 3 april 2011 naar Campos Belos om, samen met een collega, te gaan werken. Project: er moeten 1000den huizen gebouwd worden de komende jaren voor gezinnen die in de buurt werken. Zij gaan een poging doen om de Brazilianen effectief en solide te leren bouwen.
Eind april vlieg ik ook naar Sao Paulo om daar vandaan samen rond te reizen. We willen oa naar Rio-Paraty-Ilha Grande-Foz de Aguacu-Bonito-Zuid Pantanal en wellicht Curitiba.
Ik heb net een retourtje Rio gekocht, van 21 Augustus - 23 oktober! Lonely Planet is momenteel mijn bijbel en leer nu een beetje portugees. Dit wordt mijn eerste grote reis en wel meteen in mijn uppie. Als mensen tips hebben hoor ik ze graag! Plan tot nu toe is Rio - Pantanal - Amazone - via kust weer terug naar Rio. In 2 maandjes lijkt me dat wel te doen…
Ik ben net geweest… 21 Maart t/m 5 April ! Heb echt een super tijd gehad… We verbleven in cumbuco, maar we zaten eigenlijk alleen maar in fortaleza… Ik ben nu alweer aan het sparen voor augustus… !!
Hoi! Je kunt mij ook op je lijstje zetten voor informatie over de Amazone in de regio Tefe. Ook voor het kopen van (voornamelijk) TRIP-tickets kunnen de reizigers bij mij terecht. Neem een kijkje op www.pousadamulticultura.com
Liefs,
Ik vertrek op 29/6 naar Rio. Heb geen concrete plannen, blijf 3 weken.
Wil wel de hele regio van Regiao dos lagos verkennen.maximum 4 dagen in Rio.
Heb niets gereceserveerd, zie ik wel ginds. Iemand tips? Bedoeling is prospectie in die regio om te kijken wat mogelijk is en wat niet voor eventueel zeer lang verblijf.>>>
Hi Ik ben de maand augustus 2011 in brazilie. start vanaf natal. vandaar uit ga ik rond reizen. :zon02: super veel zin in! wat zijn jouw plannnen? grtz
Eelko
Hi Ik ben de maand augustus 2011 in brazilie. start vanaf natal. vandaar uit ga ik rond reizen. super veel zin in! wie heeft er inspirerende plannnen? grtz
Eelko