Natuurlijk Say What kan iedereen zijn steentje bijdragen aan het verstrekken van goede informatie aan een vraagsteller. Ook ik steek er zo nu en dan weer iets van op, dus wat dat betreft wel blijven posten. :chin:
Maar in BR werken sommige dingen net iets anders als iedere NL / BE tourist zijn hele leven gewend is en misschien ook zou mogen verwachten.
Je kunt dit via een reisbureau in BR doen (internet en volgens mij zit er ook iemand hier op het forum) en anders bij aankomst.
Klopt, kan via een reisbureau, maar op de luchthaven zul je bedoelen, anders moet hij er in Rio eentje zien te vinden.
Op de luchthaven bij de balie van de luchtvaartmaatschappijen betaal je wel meer dan de internet promo’s .
Internet booking tickets binnen BR vereisen een creditcard geregistreerd in BR, dus neem ik aan voor Andries geen optie. En iemand die op het forum zit en het kan “regelen” , zal ook moeten / willen verdienen.
Als Andries eenmaal in BR zit, moet het wel echt meezitten dat de vlucht die hij zo graag wil hebben niet vol geboekt is, dus daar zit wel enig risico in.
En 1 koffer/backpack van 23KG als je 3 weken gaat reizen lijkt me heel normaal.
Hij is misschien een backpacker (weet ik niet, dus dat is gissen) maar als dat zo is gaat hij misschien wel terug naar huis met een groot souvenier bijv. een muziek instument, ik noem maar iets geks.
De eeste jaren toen ik een paar keer per jaar tussen NL en BR, op en neer vloog nam ik iedere vlucht 30 kg baby kleertjes mee (die bij ons op kantoor in NL werden ingezameld) voor een weeshuis, en ik ging ook steeds voor maar 3 weken. Het mocht mee dus ik verrichte een goede daad, dacht ik daarmee.
Het is toch handig als we allemaal andere manieren aandragen zodat je alles in overweging kunt nemen?
Andries stelt hier zijn vragen en wil natuurlijk zoveel mogelijk informatie vergaren om dan zijn goede keuzes te kunnen maken. De gedane voorstellen moeten wel praktisch uitvoerbaar zijn voor hem in BR.
Ik zelf zou essentiele zaken redelijk goed geregeld willen hebben voordat ik in BR zou zijn, mijn eerste vakantie reis naar BR in 1998 ondernam ik ook zonder één woord BR te spreken, maar een beetje zekerheid is wel handig.
Ik ben naar veel plekjes op deze aardbol getrokken, ook naar landen waar ik niet eens twee woorden kon begrijpen met de hulp van zo’n zakpocket woordenboek , maar had veel van te voren goed uit gestippeld (met enige flexibiliteit) dat geeft mij wel een beetje rust. Iets regelen op vreemde bodem kan vaak tegenzitten en stress opleveren.
…is toch 3 weken-1 hele dag in de auto
Klopt, misschien wil Andries dat in meerdere etappes om nog iets onderweg te bezichtigen / te zien, ook het vliegen kost trouwens veel tijd, tenminste vooral alles er omheen.
WEBJET is een kleinere prijsvechter, vliegt 1 vlucht p/d en niet rechtstreeks.
Meer vlucht mogelijkheden / tijden volgens mij met GOL en TAM, promo prijzen nagenoeg het zelfde volgens de websites als die van WEBJET. Echter GOL en vooral TAM zijn wel te koppelen aan INT. ticket van bijv IBERIA, TAP en KLM / AIR FRANCE.
Aant POA /RS