Mijn naam is Marije en ik ben van plan om begin augustus 3 weken naar Brazilië te gaan. Aangezien mijn vriendinnen of een relatie hebben of het geld er niet voor hebben 3 weken naar Brazilië te gaan zal ik alleen moeten! Zijn er meer mensen die het plan hebben alleen deze kant op te gaan? Gezelschap is natuurlijk welkom!
Ben 2 dagen geleden weer thuis gekomen van ons 3e bezoek aan Brazilië en zou zo weer terug willen. Het was weer geweldig! Zo goed zelfs dat we weer aan het plannen zijn voor maart 2011 en als het mogelijk is ook november 2011.
Wij verblijven altijd in het noord-oosten en hebben daar nu een groep gezellige en goede vrienden.
Van mij mag de tijd nu sneller vliegen dan het vliegtuig.
Voor iedereen die gaat heel veel plezier.
Groet, Berry
Ik ben van half/eind maart 2011 tot half augustus 2011 in Rio de Janeiro! Ik ga voor 20 weken stage lopen, maar ik wil wel een paar weken eerder komen voor een soort stoomcursus Portugees, dan heb ik in ieder geval een basis.
Heeft iemand tips waar ik het beste kan zoeken (sites) voor een appartement of gezamelijk huis? In welke wijken kan ik het beste kijken (waar het een beetje veilig en betaalbaar is)? Wat voor prijzen kan ik verwachten?
En misschien tips voor een goede maar betaalbare taalschool?
Vind het echt spannend, maar ook helemaal geweldig natuurlijk.
Ik ga in de maand februari naar Brazilie. Ben nog nooit in dit immense land geweest. Mijn tante woont in Sao Paulo, hier begint mijn reis samen met mn vriend.
Heeft er iemand tips wat je in drie weken kan doen in de omgeving van Sao Paulo? Veel relaxen, natuur en cultuur staan op de agenda. Als iemand een leuke avontuurlijke route weet??
Ik ben Anne en ik vroeg mij af of je mij wat informatie zou kunnen geven over het verblijf in Rio en de Carnaval daar!
Ik ga dit jaar voor het eerst en alleen. ik ga 2 weken en vind het toch wel spannend.
Ik kom er maar niet uit wat ik het beste kan boeken! Een leuk appartement aan de kust bij Copacabana, grens Leme rua Atlantica, is voor mij de omgeving waar ik wil verblijven. Een Braziliaanse vriend wil ik daar opzoeken. Wat zijn normale prijzen voor een appartement of heb je goede sites waar ik hiervoor kan rondkijken?
Verder: Hoe duur is het leven daar? Hoeveel heb je ongeveer nodig als je 2 weken verblijft daar?
Werkt de VISA daar goed?
Ik heb begrepen dat het tijdens de Carnaval erg druk is en gevaarlijker dan de week ervoor, klopt dit en moetje tickets ervoor bestellen oid??
Begreep dat dan de armste mensen erop af komen en het gevaarlijker is in de week vd Carnaval. Waar moet ik rekening mee houden?
Ook wil ik zodra ik aankom, op het vliegveld een andere lokale simkaart kopen, zodat ik tegen lokaal tarief kan bellen. Wat raad je aan?
Heb je nog tips and donts verder!!!
Wij gaan weer!!!
Van 8 maart tot 23 maart heerlijk weer naar Natal.
Lekker naar de zon, strant, het eten maar vooral onze goede vrienden weer zien!
Als alles doorgaat zal een deel van onze vrienden in mei naar Nederland komen voor optredens capoeira. De groep heet MCN. Hebben jullie de mogelijkheid, zoek dan op internet waar zij optreden en bezoek die shows.
Maar nu eerst nog een paar weken wachten en dan GAAN.
Voor iedereen die gaat heel veel plezier in dit prachtige land.
Ben afgelopen januari geweest (São Paulo, Recife, João Pessoa, Garanhuns, Monteiro, Campina Grande). Eind juni ga ik weer. Deze keer met TAM: Amsterdam - Frankfurt - Rio de Janeiro. Hopelijk hebben ze Guarana aan boord, toch wel de hoofdreden om met TAM te gaan.
ik was begin dit jaar 5 weken in brazilie. 2 weken omgeving belem en drie weken rio de janeiro. met pasen ga ik 1 week naae canao quebrada.ik zou graag in brazilie willen blijven en ben op zoek naar mogelijkheden. mijn voorkeur gaat heel erg uit naar het werken in een pousada. ik heb al een tijdje een braziliaanse vriendin en we onderzoeken momenteel de mogelijkheden om definitief samen te zijn.groetjes wim
anne je kunt overal op straat bv copacabana een tim simkaart kopen en laten opwaarderen in een kiosk op de hoek van de straat.ze zijn graag behulpzaam.een appartement met carnaval is een veel groter probleem op de lokatie die je zoekt. de prijzen zijn giga hoog in die periode. dat het met carnaval gevaarlijker is dan anders lijkt me onzin. kijk gewwon een beetje uit waar je bent en draag geen dure sieraden. als het even kan laat je dan vergezellen door braziliaanse vrienden.appartamenten kun je vinden op diverse sites (even googelen)ik heb een nummer voor je van een nederlandse verhuurder.http://www.riodejaneiroappartementen.be/ wees er snel bij !!!
groeten en veel succes. als je nog iets wilt weten vraag je maar
Ik vertrek morgen weer voor 2 weken naar JP en Recife. Ben weer toe aan de zon, carnaval en om mijn vriendin weer te zien na december tot medio januari hier.
Piet.
Wij zijn van plan in juli naar Brazilie te gaan.
We zijn er nog nooit geweest. We hebben veel gereisd in Azie, maar dit is voor ons weer een uitdaging.
We zijn al wat ouder, 57 jaar, maar jong van geest.
We verheugen ons er erg op.
ik ben t aan t uitzoeken. Ik ben vrouw en wil alleen gaan, maar met anderen is t leuker om samen op te reizen. Periode is niet van belang. Minstens een maand…