Wie komt dit jaar naar Brazilië ? Hier ff aanmelden

14 of 21 September naar Pipa voor 3 weken

Hallo iedereen,

mijn plan is om begin 2011 (± maart) naar Brazilië te gaan. Hier wil ik vrijwilligerswerk doen voor ongeveer 4 maanden. De bedoeling is om in Rio de Janeiro mee te kunnen werken aan een sociaal of educatief project. Ype, een goede vriend van me, heb ik ook geënthousiasmeerd om mee te gaan en daar vrijwilligerswerk te doen.
Op dit forum hoop ik meer informatie te vinden over vrijwilligersorganisaties, huisvesting in Rio, goedkope vliegroutes etc etc…
Ik post dit ook nog even als nieuw topic met daar mijn vragen wat uitgebreider opgeschreven.

Vanaf 6 november 3 weken Brazilie met z’n 3’en.
Eerst Rio daarna Foz do Iguacu door naar Manaus en daarna relaxen in Pipa.

Hoi Adriaan,

Ik ben in juli gedurende 3 weken in rio geweest en heb mijn hart letterlijk en figuurlijk in dit prachtige land en deze prachtige stad verloren. Zo erg zelfs dat ik van plan ben terug te keren rond 15 november en 5-6 maanden te blijven. Tijdens deze periode wil ik wat rondreizen in Brazilië maar me vooral concentreren op Rio. Ik had graag mezelf gedurende mijn verblijf vrijwillig ingezet in een lokaal project met straatkinderen/jongeren.
Kan jij me eventueel verder helpen?

Alvast bij voorbaat dank,

Kenneth

@kenneth
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=98058

hoikes

ik ben dit jaar van 1juni tot 1juli brazilie geweest plaats Vitoria stad
was een leuke ervaring veel mensen leren kennen.
Ga dit jaar nog eens van 23 december tot 29 januari 2011.
Zou in deze periode graag 10 dagen willen verblijven in salvador de bahia liefst in een mooie Pousada of klein huisje.
Wie mij kan helpen hiermee of aanbevelingen steeds welkom.

groetjes Danny

Oi Danny
Wat is je dagelijks budget voor je pousada in SSA ?
Als ik een idee heb kan ik je misschien 1 of andere leuke suggestie doen :wink:
Een huis huren voor een dergelijke korte periode is geen evidente zaak maar opnieuw met een budgetidee kan ik best wel eens uitkijken als ik iets interessants zie voor je

Greetz from the tropIX

Oi

Bedankt voor je reactie;
Ik heb eigenlijk geen idee welke prijzen er gehanteerd worden voor een pousada
Zou graag wat meer info hebben voor een pousada kort of op het strand.
Eventueel bij vlamingen of nederlanders.

groetjes Danny

hoikes.

Ben vorig jaar 3weken in pipa geweest en ga zeker nog terug.
veel te beleven en zeer vriendelijk volk.
het was SUPER

Groetjes en succes

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Brazilie, we starten rustig met 3 weken Tibau du Sol incl een rondreis. We zijn er van 07 december tot 28 december

Ik heb nog niet geboekt maar zie zeer interessante tarieven op Vliegtickets.nl met TAP staan. Tax foutje denk, want gister was het zo’n 70 euro duurder. Heb gister en vandaag gekeken naar Rio, Sao Paulo en Fortaleza en deze hebben het allemaal. Ga snel mijn data vast zetten en wie weet tot snel dan! Moet je nog boeken of ken je nog mensen die moeten boeken, geef het door zou ik zeggen. 70 Euro per ticket is natuurlijk erg makkelijk verdienen.

Heb even snel gekeken en het zijn idd goede tarieven !!

Hallo,

Ik zoek idd ook naar goedkope vliegticket voor fortaleza,maar de goedkoopste die ik vond was toch nog 970 E voor een retour,hoe kan ik het voordeligst reizen,help me???!!

groetjes,Luis

Ligt eraan wanneer je gaat…heb je ook op arkefly en condor gekeken?

Ik wil of begin november of begin december gaan,ik blijf dan ook vervolgend wel een halfjaar weg,ga vrijwilligerswerk doen!!!
Thanks 4 the tip,ik ga zeker bij Condor&arkefly kijken,

gr luis

Hoi Luis,

6 november vertrekken 7 mei terug (780€):
http://www.skyscanner.nl/vluchten/ams/rioa/101106/110507/vliegtarieven-van-amsterdam-naar-rio-de-janeiro-in-november-2010-en-mei-2011.html?si=1

Voor iedereen die een vlucht moet boeken is deze site aan te raden!

Hoop dat je er wat aan hebt! :slight_smile:

Gr. Jorrit

(ps. voor moderators, misschien handig om hier een apart topic van te maken?)

Let wel op de voorwaarden!

Bagage, hoeveel stuks en de gewichten?
Hand bagage? ja, en gewicht / stuks / afmeting?
Been ruimte? het is een lange zit! Vele charters zijn eigenlijk ingesteld op kortere vluchten, daar zijn dan de toestellen naar ingericht (hoeft hier niet het geval te zijn, maar bekijk dit wel even).
Kun je met de vertrek / retour data schuiven? Zo ja tegen welke kosten?
Mocht je door een omstandigheid niet (meer) kunnen / willen vertrekken vanuit NL (dus een no go) kun je restitutie krijgen?
Zo zijn er nog meer voorwaarden die je vergeleken moet hebben.
Anders vergelijk je appels met peren en maak je een keus alleen op prijs maar loop je daarna tegen de onmogelijkheden op.

Aant POA /RS

Ik ga in december 3 weken naar Tibau do Sul en ben op zoek naar adresjes van leuke/lekkere eettentjes in die omgeving. Ook laat ik mij graag adviseren over mooie plekken waar je geweest "moet"zijn.
Wie maakt me blij met tips?

groeten, Marije

ik heb gekeken op deze site, is niet veel prijs verschil met andere sites.
als je via klm boekt en je wil recht streekse vluchten kan je beter daar boeken.

gr mike