Ik verblijf momenteel in Rio heb 7 weken portugese les achter de rug en vertrek komend weekend naar Xerem om daar de komende 6 maanden de handen uit de mouwen te steken. Daarna wil ik nog 2 maanden gaan reizen, dus tips van dingen die ik zeker moet zien, zijn altijd welkom.
Mijn gedachten gaan naar: Foz Iguacu, Sao Paulo, Bahia, Amazone, trekkingstocht!!! en het noorden om nog lekker van het weer, het strand en de zee te genieten. Maar andere aanraders zijn meer dan welkom.
Wij willen half september tot half oktober naar Brazilie.
We vliegen waarschijnlijk op Rio of Sao Paulo en willen een hoop zien. Onderstaande willen we zeker bekijken:
Bonito Pantanal
Salvador (strand)
Iguaçu watervallen
De hele reis moeten we nog gaan invullen en kijken wanneer we binnelandse vluchten moeten maken.
Wanneer er mensen zijn die tips of een advies hebben horen wij dit graag.
Hallo, ik ben vrouw, 66, en van plan de winterkou in ned. te ontlopen. Dat in een land dat goedkoop is en relatief veilig voor een vrouw alleen.
Zou wel in noord-oost Brasil iets willen huren. Zag foto’s en las iets over Iguape, Ceara. Kent iemand dit? Dan zou ik er graag wat meer van willen weten. Wat is de beste manier om een woninkje in de buurt van de plaatselijke bevolking te vinden? Is het echt goed te doen in de maanden oktober tot april?
Heb ervaring met 3 maanden Chile en 3 maanden Argentina. Probleem zal de taal zijn, spreek wel spaans, geen portugees. Is daar een mouw aan te passen?
Vriendelijke groet, mamacarina
Ik wil me even voorstellen,ik heet Luis en ik ga vanaf november voor een halfjaar naar Fortaleza om vrijwilligerswerk te doen.
Ik zou graag in contact willen komen met mensen die al in Brazilie zijn,het is voor mij de eerste keer namelijk!!!
Ik ben vanaf morgen tot 21 juli in fortaleza wie is daar ook ?! Mijn reisgenoot die gaat niet meer mee vanwege liefdesproblemen… dus ik wil toch alleen gaan… email me op dantheman26_78@hotmail.com
Voor diegenen die van plan zijn om hier met de auto te rijden is het héél belangrijk even naar deze post van Reijsiger te kijken en het dokument in kwestie uit te printen en mee te nemen :
ik vlieg 28 september op Sao Paolo, maar ga daarna door naar Salvador de Bahia - Imbassai om een cursus portugees te doen! Verder zien we wel … Half maart vlieg ik terug naar NL! Groetjes, Rixt
Ribeira? Ik ben daar wel eens geweest. Mijn vrouw komt uit SSA en ik ken Salvador ook redelijk. Helaas ben ik volgend jaar in Porto Alegre. Maar hopende 2012 weer in Salvador te zijn.
Ik ben van 20 juli in natal, van 26 tot 1 augustus in rio en dan terug in natal tot 10 augustus maar zou de laatste week misschien naar recife of fortaleza willen gaan. laatste week zit ik daar ook alleen.
We zijn van plan om in oktober 3 weken vakantie te vieren in Brazilie. Alleen weten we niet zo goed waar we moeten beginnen en zo. Wat we wel heel graag willen doen is rondreizen, in ieder geval naar wat bekende plaatsen zoals Rio. Als we strand, natuur en citytrips kunnen combineren, zou het helemaal perfect zijn. Brazilie is vrij groot, dus moeten keuze gaan maken wat allemaal als eerste de moeite waard is om te zien.
Op korte termijn moeten we eigenlijk wel onze reis gaan boeken.
Als jullie tips voor ons hebben,…graag! Alvast bedankt!
ik ben mike en ik ga in december naar brazilie (sao poalo)
ik wil graag voorgoed naar brazilie emigreren.
wie kan mij wat informatie geven hoe het leven daar is en of ik makkelijk aan een visum kan komen.
en ik zoek mensen die er al wonen.
family reunion je dient dan een Braziliaanse partner of kind te hebben.
Retiree, (gepensioneerd) je dient dan per maand 2000,00 dollar aan inkomsten te ontvangen uit het buitenland en voor elk volgende pesoon nogmaals 1000 euro.
Investor, (niet aan te raden) je dient dan 150 duizend real te investeren in een bedrijf (helaas niet in een woning)