Hallo, ik ben samen met een vriendin vanaf 17 oktober in Sao Paulo om dan de volgende dag door te vliegen naar Iguazu Falls. Zijn er mensen die ook deze plannen hebben rond deze datum??
Groet, Lianne
Hallo, ik ben samen met een vriendin vanaf 17 oktober in Sao Paulo om dan de volgende dag door te vliegen naar Iguazu Falls. Zijn er mensen die ook deze plannen hebben rond deze datum??
Groet, Lianne
heey martijn!ik ga waarschijnlijk in oktober naar brazil en ik wil graag weten hoe duur t is in dagelijks onderhoud, ik denk rond 2500 euro mee te nemen en ik ben benieuwd of ik daarmee 2,5 week kan rondreizen.
grtzz jochem
heey adriaan! bedankt voor je reactie, ja ik denk eraan om voornamelijk t strand te gaan bekijken en de natuurgebieden, vraag me af of ik met ong 2500 euro 2,5 week rond kan reizen.
grtzz
G’day!ik denk dat ik in oktober naar brasil ga, ik ben op zoek hotspots, waar is t betaalbaar en waar kan ik beter niet komen. als iemand adviezen voor me heeft dan graag!
grtzz jochem
Hoi Jochem,
ik neem aan dat die 2500 excl vlucht is
dan zit je op ca 150 euro per dag, daar moet t wel mee lukken
reken in de grote steden op ca 50 p/d voor overnachting (hostel, airbnb), daarbuiten wsch minder
je kunt je ook aanmelden bij couchsurfing.com en proberen een gratis slaapplek te regelen
eten en drinken kun je zo duur of goedkoop (ca 25 euro) maken als je zelf wilt
mbt rondreizen, wil je echt grote afstanden overbruggen? bv naar Iguazu of pantanal?
vluchten kunnen (vooral als je kort van te voren boekt) prijzig zijn, bussen zijn iha goedkoper
maar dat hangt van afstand af, neem aan dat je weinig zin hebt om 30 uur in een bus te zitten
Jochem,
Ligt er heel erg aan waar je van plan bent om heen te gaan en hoe je wilt slapen.
Ikzelf was al langer in Brazilie, maar mijn vriendin is daarna 3 weken over gekomen.
In deze 3 weken hebben we Rio - Ilha Grande - Paraty - Sao Paulo - Iguazu - Rio gedaan, met van en naar Iguazu een binnenlandse vlucht (2 in totaal dus). We sliepen redelijk basic, dus ook veel hostels, maar wel altijd een privekamer (niet altijd eigen badkamer dus). Daarnaast hebben we nauwelijks zelf gekookt (3 keer, waarvan 2x bbq). Voor deze 3 weken hebben we iets meer dan 2000 euro uitgegeven, inclusief internationale (800 euro) en binnelandse vluchten (150 euro). Hierbij moet ik het wel zeggen dat we het wel leuk vinden om dingen goed uit te zoeken. Dus niet met de taxi naar corcovado, maar gewoon met openbaar vervoer. Niet met de snelle bus naar airport, maar met het standaard OV en 2 keer overstappen.
Het levensonderhoud in Brazilie is over het algemeen iets goedkoper dan in Nederland, maar dat is ook maar net welke plekjes je zelf opzoekt.
Wil je in Nederland goedkoop buiten de deur eten, dan kom je al snel in een snackbar terecht. Ik vond dat ze in Brazilie meer van dit soort “simpele” tentjes hadden waar je ook goedkope pizza kon eten bijvoorbeeld. 2500 euro lijkt mij ruim voldoende (ook incl internationale vlucht) mits je niet te luxe wilt slapen. Als je in je eentje in een hotel wil slapen, heb je misschien 2500 euro nodig zonder je internationale vlucht.
Hier druk je je verkeerd uit, in Rio is het levensonderhoud zeker duurder dan in NL (vooral met kinderen). Benodigd reisbudget kan wel lager liggen dan in NL.
Hoi Lianne! Ik ben nu voor een stage in Sao Paulo (tot 1 november) en heb dan nog 2 maanden om te reizen door Brazilië. Ik weet niet of jullie in de maanden november/december ook nog in Brazilië zijn?
En zijn er nog mensen die tips voor me hebben om vooral wel en niet te doen?
Groetjes,
Paula
Saywhat,
Ik bedoelde levensonderhoud tijdens een reis, dus kosten van uit eten, een biertje op terras, ijsje op strand etc. Inderdaad niet het levensonderhoud van een gezin dat daar woont, daar hebben anderen meer verstand van.
Sent from my HTC One X using Wereldwijzer
Hoi,
Ik heb ongeveer dezelfde plannen, alleen ga ik een weekje later ![]()
Hey,
Ik ga in november voor een tijd naar Rio. Maar sinds ik al die negatieve berichten lees ivm veiligheid enzo, en clips bekijk via youtube - YouTube heb ik eerlijk gezegd niet zo veel zin om nog te vertrekken. Sterker nog mocht ik de mogelijkheid hebben om te annuleren deed ik het dadelijk.
Ik heb nu al wat heel landen gezien in de wereld en mij nooit onveilig gevoeld of iets degelijks, maar nu heb ik toch wel een negatief gevoel.
Hoi Numa,
zoals praktisch alle wereldsteden heeft Rio goede en minder goede (lees: gevaarlijke) wijken.
de zona sul (met o.a. Copacabana en Ipanema) is iha veilig (maar duur), maar in andere delen van de stad zijn er wijken waar de staat zo goed als afwezig is - die zijn in handen van de drugsbendes en in de praktijk no-go-areas. Daar zijn berovingen zoals in dat filmpje (was in Sao Paulo btw) aan de orde van de dag.
weet je al in welke wijk je gaat zitten? en ga je voor vakantie of voor stage/werk?
Martijn
Het is goed om je in te lezen in veiligheid, maar laat je er niet door afschrikken. Wij zijn met 30personen naar Brazilië gegaan voor 3 weken en daarna is iedereen individueel of in kleine groepjes nog 3 weken rond gereisd. Het meest vervelende moment was dat iemand een armbandje wilde bekijken, om deed en toen moest die hem kopen voor 5 Euro.
Let wel goed op met sieraden, camera etc. Maar ik heb ook gewoon dagen met camera in tas gelopen en nooit wat gebeurd. Wees niet al te laks met veiligheid (niet snachts op strand, niet een steeg inlopen als je de buurt niet kent etc. ) dan is de kans niet groter dat er wat gebeurd dan in andere wereldsteden.
Sent from my HTC One X using Wereldwijzer
Het hotel is in de omgeving van het metrostation Gloria
Gloria ligt in de Zona Sul, is weliswaar wat ‘volkser/gemengder’ (lees: minder chique) dan Copa/Ipa/Leblon, maar zeker geen gevaarlijke wijk
enige aandachtspunt is wel dat de ongeregeldheden die regelmatig ontstaan na de protesten van de laatste maanden zich soms uitstrekken tot in Gloria
Ik las ergens op het web dat er in Rio een nieuwe kabelbaan bestaat. Om er te geraken moet je eerst met de trein naar Penha en vandaar de kabelbaan op.
Iemand daar ervaring mee?
Verder heb ik de indruk dat Braziliaanse website’s sterk verouderd zijn, ook het engels ontbreekt.
Hoihoi, ik vlieg 6febr naar buenos aires om vanaf daar tot 11 maart naar rio de janeiro te reizen. Meer mensen dit plan? Of mogelijkheden tot combineren/meeten? Groetjes renske
hey numa!ik denk dat dit de kabelbaan van de Sugar loaf is, en idd, de lokalen in brazilie spreken slecht tot geen engels,grtzz
Nee ik heb het over Teleférico do Alemão die vanuit het treinstation Bonsucesso vertrekt. Ben ik zopas achtergekomen.
owok, ik heb t filmpje bekeken, ziet er heel mooi uit!