Wie komt dit jaar naar Brazilië ? Hier ff aanmelden

Bedankt voor extra informatie Peter .vakantie vieren dat wil daar gaan doen zo om en om1 dag actief dan de andere dag relexen.

BraBahx: Onze globale route kun je zien op:

http://goo.gl/maps/JuS60

Onderweg zullen we daar vast, afhankelijk van de omstandigheden en wat we van de lokale bevolking horen, van af kunnen wijken.
Omdat we zoveel mogelijk de hoofdwegen willen mijden, trachten we de secondaire wegen te volgen. Probleem is dan: soms veel en stevige “klimmetjes” EN stukken die bestaan uit gravel of harde klei. We zijn wel avontuurlijk, maar met een beladen vakantiefiets is een, soms kapot gereden, onverharde weg na regenbui een behoorlijke uitdaging.(google maps is goud waard daarbij.)
De rest van de voorbereiding is: reisgidsen lezen, fiets/kampeerspullen op orde brengen. Dat zijn we gewend. Het is niet de eerste keer voor ons.

Je vraag naar ons verhaal: Annelies, mijn partner, houdt een blog bij van onze fietsvakanties. Als je daar op rond klikt in de verhalen en foto’s, dan heb je enig idee van ons.(O.a. de VS van oost naar west, Frankrijk, Oost/Midden-Europa.)

Op dat blog kun je pas deze zomer 2013 (augustus/september) iets verwachten over Brazilië. Het is altijd lastig om onderweg voldoende tijd te vinden om te schrijven en het blog te updaten.Iedere dag is gevuld met de taak: waar eten en slapen we, hoe ver is onze dagbestemming, het weer, de wind en de staat van de wegen. Als fietser tellen allerlei kleine dingen die het een spel maken van soms letterlijk “overleven”.

Ik en een (27 jaar) vriendin willen begin juli vliegen op Natal! Vanuit daar naar Pipa en wat omliggende plaatsen… Ook heel graag naar het Amazone gebied. We willen op eigen houtje gaan… Is dat te doen?! We hebben ongeveer 3 weken de tijd. We willen zon, zee, strand… maar ook stappen en veel zien! We vroegen ons ook af hoe het weer is in juli… Iedere site en ieder reisbureau zegt weer iets anders… Ik hoor jullie reacties graag!

Beste,

wij zijn een nederlands-braziliaans koppel dat in natal woont en werkt,sinds kort is mijn vrouw officieel credential gids voor het toerisme.
we hopen in de toekomst vele toeristen te mogen begroeten,die we de mooiste plekjes van natal en omstreken kunnen laten zien

Hoihoi,

Wat een leuk forum dit!
Ik ben deze zomer ook in Brazilie van half juli tot eind augustus. Eerst ga ik met een vriendinnetje vijf weken reizen met Kilroy (de Samba Tour, naar Rio, Ilha Grande, Ubatuba, Paraty, Sao Paolo, Curitiba, Florianopolis, Iguaca, Campo Grande, Bonito, Pantanal) en daarna nog naar het noorden (richting Recife waarschijnlijk) twee weken met mijn vriend.
Ik en mijn vriendin zullen in Rio verblijven op het begin en einde van onze reis. We zijn 23 en willen onveiligheid vermijden. Hebben jullie nog tips qua locaties, hostels en veiligheid?

Alvast bedankt!

Quirine

ik kom vrijdag 21 juni aan in Rio!

hallo mariska

hartstikke fijn voor je,een goede vakantie toegewenst !!!
of kom je in brazilie wonen ???
wij wonen in het noordoosten van brazilie,om precies te zijn Natal Suncity.
Ik heb de advertentie geplaatst om het feit,dat als er mensen komen naar natal,of ze iets voor ons willen meenemen.
Bijvoorbeeld,satesaus,of kersenjam,of kleertjes voor ons zoontje,dat soort dingen.
groetjes
ron

Hoi Ron,

Ik ga voor vakantie naar Brazilie. Ik begin in rio trek naar foz de iguazu om later via Corumba? naar Bolivia te gaan. Helaas ben ik momenteel al 5 maanden onderweg en heb ik net 4 1/2 maand in Quito gewoond. Ik kan helaas dus niks voor jullie meenemen.

Groetjes Mariska

geeft niets,fijne vakantie verder !!!
groeten
ron

Ik woon al een aantal jaar in Rio (Ipanema), spreek vloeiend Portugees
ben beschikbaar voor tips / advies
beheer ook verhuurappartementen (Rio en Sao Paulo)
bezoek deze site niet regelmatig, dus stuur me svp een privébericht als ik je kan helpen

Groetjes,

Martijn

Ik ga deze of volgende maand naar Brazilie voor 3 maanden

Voor wie onze ervaringen van onze** 7-weekse fietsreis van Buenos Aires** - Uruguay - Rio de Janeiro wil lezen:
Zie www:annefietspedalpeter.blogspot.com

Klik vooral dan door op de achterliggende pagina’s, begin dus in Buenos Aires.
Klik óók op de blauwe link “albums” aan de rechterkant op het blog. Vervolgens op de diverse, genummerde “zomer 2013”.
(De andere foto’s mag je ook inkijken, maar die betreffen andere fietsreizen.)

Waarschuwing m.b.t. geldautomaten: wij hadden deze zomer (2013) vele atm’s die niet op onze 3 verschillende betaal/creditkaarten werken (ING en rabo), dus zorg voor een stapel cash als je er één hebt die wèl geld levert…

Wij (ik en mijn vriend) zijn van 30 december 2013 tot 30 januari 2014 in Brazillie. We zijn nog op zoek naar een betaalbaar slaapadres in Rio voor de eerste dagen… Tips zijn zeer welkom!!!

Ha Bigolina,

Ik neem aan dat je met “Rio” dus Rio de Janeiro bedoelt. Er zijn namelijk nog veel meer plaatsen die met “Rio” beginnen…Goedkoop heb je niet zo gauw daar. Naar wij dichter bij Rio de J. kwamen (Zie boven, wij fietsten daar heen en vertrokken daar vandaan naar A’dam) stegen de prijzen van pousada’s , hotels etc. Nou zijn Brazilianen gastvrij en kun je veel informeel “regelen” bij particulieren. Kijk eens of er tankstations zijn met truckerskamers.(google). Wij sliepen onderweg bij/naast een Shellstation voor € 15,–/nacht voor 2 pers. Schoon, douche, 3 bedden. Uiteraard zijn de goedkoopste adressen aan de rand van de stad, maar die stad is wel 50 km in doorsnee…Ook een zijstraatje-van-een-zijstraatje doet het vaak goed.(En laat je niet gek maken door mensen die roepen dat het zo “onveilig” is. Met gezond verstand/intuïtie ben je behoorlijk “veilig” overal ter wereld. Afdingen kan óók nog. Beetje lef hebben, vooral als de baas zelf achter de counter staat. Raadpleeg “hostels” op google. Andere tip: word lid van de Warm Shower List or Couchsurfing. (Google die. Dat zijn organisaties die internationaal fiets- en reizigers (meestal) gratis thuis laten overnachten.

Nadeel is wel dat jullie daar in de “zomer” komen, dus dat betekent: hogere prijzen. Wel 2 tot 3 x.
www.warmshowers.org/ en www.couchsurfing.orgDat betekent WEL dat je je eigen adres dient op te geven als “gastadres”. Onze ervaringen zijn fantastisch. Je ontmoet de locals die in je geïnteresseerd zijn; even los van het feit dat het “goedkoop” is…
Let op !: mocht je kiezen voor een “MOTEL”, dan heb je een plek die gebruikt wordt voor ‘vluggertjes’ met minnaars/minnaressen. Overal een “normaal” verschijnsel in Brazilië, maar je nachtrust wordt vaak verstoord door de luidruchtige orgasmes van de buren. Wij noemden ze danook een “Neu(k)tel”. Je kunt daar echter gewoon een kamer huren, hoor. Deden wij ook.

Let op 2: als je via booking.com een hotel wil reserveren, dan is dat beslist voordeliger, maar er staat altijd “nog maar 2 plaatsen beschikbaar”. Dat is lulkoek, want wij hebben de ervaring dat soms het hele hotel leeg was, terwijl DIE melding je aanspoort tot spoed.

Let op 3: richting Copacabana is het uiteraard: DUUR.

Tip: als je ver moet reizen per taxi, vraag een locale buschauffeur. Die heeft vaak kennissen met een auto die je tegen nog lagere prijzen brengen waar je wil zijn.

Succes. (Bovenstaande gegevens komen voort uit onze eigen ervaring.)

Ben onderweg van Canada via Tierra del Fuego naar Brazilie met mijn auto. Heeft iemand informatie over hoe lang je auto in Brazilie wordt toegelaten? Ik zie verschillende perioden op diverse forums. Zou graag een half jaar of langer een TIP (temp. import permit) krijgen.

Hallo Martijn, Ben onderweg met een auto met een buitenlandse kenteken. Bij de grens krijg je een TIP (temp. import permit) .
Weet jij toevallig hoe lang een Braziliaanse TIP geldig is? Bedankt!

Hallo Adriaan, Ik ben nu in Buenos Aires en vroeg me af of Nederlanders een visum voor Brazilie nodig hebben. Bedankt!

Er zijn schijnbaar wat veranderingen geweest in de laatste maanden en de TIP in Brazilie is niet langer meer op een los papier maar wordt in je paspoort gestempeld,maar of dit bij elke grensovergang het geval is weet ik nog niet. In elk geval is de TIP 3 maanden geldig,langer kan niet.Je kunt t pas laten verlengen als je visum verlengd is. Andere mogelijkheid is gewoon zonder TIP Brazilie binnengaan…Er is geen politieman die weer dat je er eentje nodig hebt behalve de politiepost tussen Foz en Cascavel. Ik heb voorheen jaren met buitenlandse auto’s en motoren rondgereden en ben er nooit naar gevraagd in elk geval. De grensovergangen met Uruguay en Paraguay zie je zelden douane en moet je specifiek zoeken en om een TIP vragen als je die al zou willen hebben…

hey adriaan!
ik ben brazilie via internet aan t bekijken of ik er misschien in oktober op vakantie ga, hoe duur in brazilie eigenlijk?
ik las op een site dat je moet rekenen op ong 150 euro p/w aan eten en drinken, lijkt mij zo goedkoop

grtzz jochem

Hoi Jochem,
dat hangt er erg vanaf waar je zit
Rio en Sao Paulo zijn erg duur - maar ook daar valt het in de minder chique wijken wel mee
heb je al een idee waar je heen gaat?
Martijn