Ticket is geboekt! 24 dec 12- 19 feb 13 ga ik naar RIO! Nog niet helemaal een project gevonden, maar dat komt nog.
Groetjes!
Ticket is geboekt! 24 dec 12- 19 feb 13 ga ik naar RIO! Nog niet helemaal een project gevonden, maar dat komt nog.
Groetjes!
Hallo
Wij zijn van plan een rondreis te gaan maken met vertrek eind februari,we willen graag met een huurauto de kust gaan verkennen en een bezoek brengen aan de Amazone en de Pantanal .Wie heeft er tips voor ons en welke reisorganisatie is goed en betaalbaar?
Groet Henka
Oi Henka,
Reizen met een huurauto is perfekt mogelijk.
1 van de meest gekende verhuurders hier is Localiza.
Hou wel rekening met het volgende :
Voor het Bahia gedeelte (NO Kust) mag je altijd met ons contact opnemen via een privé-berichtje of via onze site
Tropische groeten uit Salvador da Bahia
Ivan
Hoi!
Tot half november in Vitoria, Espirito Santo. Vanaf daar richting Ouro Preto en Belo Horizonte. Vanaf Belo Horizonte een vlucht naar Campo Grande (Bonito/Pantanal). Daarna richting Paraguay/Foz do Iguaçu. Vervolgens richting zuidkust Brazilie (Curitiba, Joinville, Florianopolis, Porto Alegre) richting Uruguay (Montevideo) en Argentinie (Buenos Aires). Daarna reizen door Argentinie, Chile, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia, misschien Suriname en via de noordkust van Brazilie naar Rio. Reistijd tot ongeveer half April 2013.
Groet,
Jurgen
Beste Bahia
Ik ben zonet op dit forum beland en ik zie dat jij hier ook op zit. Geen idee hoe dit hier werkt, dus vandaar een openbaar bericht.
Enige tijd geleden heb ik jou een bericht gestuurd op reisforum.info, maar je hebt nog niks laten weten… Zou u dat alsnog kunnen doen?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten, Jolien Vanparys
He Adriaan,
Je zult ongetwijfeld enorm veel reacties krijgen, maar ga het dan ook maar gewoon proberen.
Ik reis een maand door Brazilie en eindig in Rio. Ik kom ongeveer 7 februari aan en ik vlieg 12 februari weer terug naar Nederland.
Ik heb ongeveer het hele internet afgezocht naar betaalbare accomodatie, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik ontmoet in Rio een vriendin die 2,5 maand door zuid Amerika reist.
Heb je een goede tip?
Hoor graag van je.
Hanneke
Hallo Hanneke,
Aan wat voor eisen moet de accommodatie voldoen en in wat voor prijsklasse zoek je iets? (Hostel/Hotel/Appartement, in welke wijk, dichtbij …, voor 2 personen neem ik aan)
Grtz
Hoi Saywat,
Ik reis alleen, maar ontmoet een vriendin in Rio, die 2,5 maand door Z-Amerika reist. We hebben geen eisen en je raadt het al, vooral budget. Heb je een goede tip?
Ja als je zegt dat je het hele internet hebt afgezocht naar betaalbare accomodatie, dan vraag ik me af hoe goedkoop het moet zijn of welke bijzondere eisen je hebt
Want het is natuurlijk onmogelijk dat er niets te vinden is ![]()
In Rio zijn de accommodaties heel erg duur i.v.m carnaval. Zelf zit ik tijdens carnaval in Ipanema Beach House, een erg gezellig Hostel, maar vanwege carnaval dus erg duur. Ik denk dat je er in Rio tijdens carnaval rekening mee moet houden dat je wat meer kwijt bent, maar het zal zeker de moeite waard zijn!
He hallo!
Wie is er geinteresseerd in accomodatie in Copacabana gedurende 31 januari t/m 10 februari? Ik zit zelf in een appartement en kan deze waarschijnlijk delen. Als je geinteresseerd bent laat me weten!
Gaan er meer mensen tijdens carnaval naar Ipanema Beach House in Rio??
Oi,
Wij gaan met ze 2e in Oktober naar Brazilie. In Brazilie zullen we via Rio, Paraty/Ilha grande, Foz I. Falls, Pantanaal, Amazone naar Salvador reizen. Aan het einde van onze trip zullen we nog 6 dagen layback op het strand van Itacare chillen MAAR we hebben het idee om misschien 3 dagen naar Itacare te gaan en dan nog 3 dagen Praia de Forte. Is dit de moeite waard of zeggen jullie blijf in Itacare die 6 dagen of ga nog 3 dagen naar Ilha de Tinhare?
Cees
P.S. Waar kan ik het beste zijn voor een Brasil Airpass?
Een airpass is volgens mij nooit voordeliger. Gewoon de (Braziliaanse) websites in de gaten houden. Zelf ben ik niet in Itacaré of Praia do Forte geweest dus daar kan ik niks over zeggen. Itacaré schijnt heel leuk te zijn, vooral voor surfers… Rio, Paraty, Ilha Grande, Foz en Salvador zijn geweldig! Veel plezier!
Wij gaan een fiets/kampeerreis maken van Buenos Aires, via Uruguay langs de kust (min of meer…) naar Rio de Janeiro.
(17 juli - half september 2013)
Ja, we weten dat het dan “winter” is daar…
Het spannendste deel is de BR 471 van Chuy naar Rio Grande, ruim 200 km, en daarna de BR 101 naar Porto Alegre, ook ruim 200 km.
Beide trajecten tonen weinig bewoning. Slapen, eten, drinken is dan dus uitdaging. We rekenen op de hulpvaardigheid van de locale bevolking.
Wie echter voor ons info heeft over plekken waar levensmiddelen en (flessen)water te krijgen valt, gaarne even melden.
We zijn ervaren lange-afstandfietsers, maar het is altijd prettig om te weten waar je wat kunt krijgen.
Hallo hoorde van mijn sportschool houder dat Brazilië een aanrader is wil wel gaan maar ken er niemand Gr. Vogeltje
Dag Vogeltje,
Ik weet niet wat je zoekt, maar wij gaan daar juli-sept.2013 fietsen/kamperen. Goede contacten kun je b.v. krijgen via de Warm Shower List (dat zijn fietsfanaten die passanten voor een nacht onderdak bieden), of Couch-Surfen. (Een soortgelijke organisatie.)
Nogmaals: wat WIL je in Brazilië??
Vogeltje,
als je in Salvador da Bahia (NO-Brazilië) passeert altijd welkom voor een terrasje met de bijhorende “cerveja gelada” :zon02:
Greetz from the tropIX
Ivan
Hai Peter,
Schieten jullie een beetje op met de planning van jullie reis ondertussen ?
Ben benieuwd naar jullie verhaal ![]()
Tropische groet
Ivan
Bedankt dat lijkt me leuk
Gr. Vogeltje