Wie komt dit jaar naar Brazilië ? Hier ff aanmelden

Hoi Milesdavis,

Een optie is tussen Natal en Recife de erg mooie stranden van Joao Pessoa.
Ook Holinda, dicht bij Recife is zeker een bezoek waard.

Piet.
Joao Pessoa.

pipa en tibau do sul vond ik toch wel heel leuk ook

ben van 17 september tot en met 8 oktober in het zuiden van brazilie te vinden.
route
rio
ilha grande (3 nachten)
paraty (4 nachten)
via sao paulo vlucht naar iguacu 2 nachten
dan bus naar bonito/campo grande 4/5 nachten
naar rio, daar wil ik rond de 4 dagen zijn.

nog 4 dagen over! iemand goeie tips! of aanmerkingen op de route?

Groeten,

ruurd

Nog mensen die in Rio zitten voor langere tijd vanaf september?
Ga 4 maanden stage lopen daar! Zin in!

Ik ben vanaf 18 oktober in ieder geval een week in Rio samen met een maatje. Mocht je willen meeten hoor ik het wel. mjvandertol@hotmail.com… Groeten!

Ik verblijf tot 20 december in Rio. Ben al een tijdje hier.

Koen, wat voor stage ga je doen in Rio?

Grtz.

Hallo christiano,
Ik ga werken bij xs2theworld (www.xs2theworld.com). Nederlands bedrijf wat zich gaat vestigen in Brazilie. Ga me voornamelijk bezig houden met het vergroten van naamsbekendheid en sales. Ben er vanaf 30 aug.
Wat doe jij precies in rio? En hoe bevalt het?

Grt.

Hallo Koen.

Oke, iets met Mobile Sweetspots las ik even snel.
Welke wijk is die stage? Of weet je niet waar je verblijft.

Ik ben even een half jaar op vakantie in Rio. Mij bevalt het super! Misschien dat ik nog wat vakantie werk ga doen.

Grtz.

Hallo Christiano,

Ik heb een kamer in een studenten appartement aan de Rua Senador Vergueiro, 200, Flamengo. Stage zit ergens bij Ipanema.

Dat is niet verkeerd een half jaar vakantie in Rio! Misschien leuk om een keer te meeten als ik ook in Rio ben?! Voeg me anders ff toe op Facebook, dat is makkelijker dan deze website: Koen van den Berk

Groet,
Koen

Koen.

Aha ja het is altijd mooi om in Ipanema te zitten haha.
Ja ik denk wel dat we ergens kunnen meeten.

Ik heb je toegevoegd op Facebook.

Grtz,

Chris

wij vertrekken vrijdag 31 aug naar rio , vandaar naar ilha grande en dan terug rio

Ik zit nu net in Brazilie en blijf tot begin november. Nu eerst vanaf maandag een 2 weekse cursus Portugees in Salvador en daarna… weet ik het nog niet. Tips zijn welkom evenals mensen die het leuk vinden om iets te ondernemen in Salvador of omgeving!

Ik ga dit jaar nog wonen in Brazilie, Brasilia.

@ruurdbakker:
Als je naar Bonito/Campo Grande slaat, mag je, naar mijn mening, de Pantanal niet overslaan!

Ik ben in Juli/Augustus in Brazilie geweest, ga in oktober terug naar Zuid Amerika om er voor langere tijd rond te reizen/verblijven!

Hai Cleo

Waar verblijf je ergens in Salvador ?
Ik woon in de buurt van de Convento do Carmo, dus als je zin hebt om even te gaan terrassen :slight_smile:

Gegroet

Ivan

Bahia Guide

ola!

Op 29 november arriveren wij met z’n 3-en in Rio om daar een week te verblijven! Vervolgens zo’n 3 weken Ilha Grande, Paraty, Sao Paulo, Campo Grande, Pantanal, Bonito naar de Iguacu falls. Daarna nog 5 maandjes Argentinie, Uruguay, Chili, Bolivia en Peru!

We reizen in Brazilie overigens met Green Toad Bus, iemand ervaring mee?

Hallo forumlezers,:dag:

Ik ben een dame van 22 jaar. 2 jaar geleden ben ik aan het reizen begonnen in combinatie met vrijwillgerswerk. Verslavend!! :slight_smile: Sindsdien ben ik 2 keer in Afrika geweest en 1 keer in Azie. Nu wil ik heel graag naar Brazilie toe om me daar nuttig te maken voor de mensen daar.
Nu waren de vorige projecten en organisaties makkelijker te vinden dan dit keer. Ik kom er maar niet uit. Weet iemand een organisatie waar ik vrijwilligerswerk kan doen?
Ook ben ik zeer benieuwd naar jullie verhalen en meningen waar het in Brazilie het leukst is (en ook veilig). Ik zie en hoor maar weinig over het vrijwilligerswerk in het land.

Ik lees graag van jullie!!!

Cindy.

Er zijn veel Nederlandse organisaties actief in Brazilië. (Google op stichting Brazilië.) Welke met vrijwilligers werken weet ik niet. Deze wel:

Estrela Nova (São Paulo)

Stichting kindertehuis Horeb (Tomóteo MG)

Stichting Help mij leven (Rio de Janeiro)

Stichting Ibiss (Rio de Janeiro) (beperkte mogelijkheden voor vrijwilligers)

Altijd goed nagaan of het kwalitatief goede en betrouwbare organisaties zijn. Ik ken deze organisaties niet, of alleen van verslagen.

PS: Portugees spreken is essentieel.

Over een week ga ik voor 11 dagen naar Sao Paulo.

Groeten,
Andre

Hi Koen,
ja ik zit in Rio, nu ook vanaf september, ik blijf totaal 10 maanden ook wegens stage. je kunt me emailen: stef.verhaaf@gmail.com

groetjes